arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
ادعای جدید رسانه های آمریکا:

ایران از روسیه برای سوریه S300 خرید

گزارش‌های اطلاعاتی اسرائيل حکایت از آن دارد که سامانه ی روسی اس 300 در آینده ی نزدیک به دست سوری ها می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه های آمریکایی وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز از فروش اس 300 به سوریه برای مقابله با حملات اسرائیل خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل انتحاب، گزارش‌های اطلاعاتی اسرائيل حکایت از آن دارد که سامانه ی روسی اس 300 در آینده ی نزدیک به دست سوری ها می رسد.

به گقته ی مقامات آمریکایی، کاخ سفید در حال تجزیه و تحلیل گزارشات اطلاعاتی اسرائیل در مورد تصمیم روسیه برای تحویل اس 300 به سوریه است.

محموله ی خریداری شده توسط سوریه، چهار سامانه اس-300 است که شامل شش سکوی موشک انداز و 144 موشک با برد دويست کيلومتر می شود.

با خرید اين سيستم‌ها، دفاع ضد هوايی ارتش سوریه بسیار قدرتمند خواهد شد و می تواند در مقابل حملات مشابه اسرائیل در چند هفته ی اخیر ایستادگی کند.

بر اساس گزارشات نهادهای اطلاعاتی اسرائيل، محموله نخست در اين معامله ممکن است در سه ماه آينده به سوريه تحويل گردد و بقيه معامله تا آخر سال ميلادی جاری تکميل شود.

بنابرادعای برخی از منابع اطلاعاتی اسرائیل، به دلیل وضعیت ناگوار اقتصادی سوریه، ایران پول معامله ی اس 300 را پرداخت کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که رسانه های آمریکایی گزارش داده اند، سوريه پيشاپيش قسط‌های پرداختی برای اين معامله به مبلغ کلی 900 ميليون دلار را از طريق بانک روسی تجارت خارجی روسيه، بانک "وب"، به اين کشور پرداخته است.


نظرات بینندگان