arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

انتقاد امام جمعه شیراز از وجود دستشویی در اتاق پذیرایی

وی افزود: حریم حجاب در خانه‌ها شکسته شده و در آپارتمانی محدود بدون در نظر گرفتن حریم خانواده دستشویی در پذیرایی قرار دارد. افراد در خانه‌های کوچک کم‌حوصله شده و به طور مرتب به خیابان‌گردی و بوستان‌نشینی تمایل پیدا می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید شهرسازی ما مطابق با الفبای اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی پنجشنبه در دوازدهمین نشست معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور اظهار داشت: افراد در خانه‌های کوچک کم‌حوصله شده و به طور مرتب به خیابان‌گردی و بوستان‌نشینی تمایل پیدا می‌کنند.

وی افزود: این سبک ساخت و ساز محیط گرم خانه را خالی کرده و پارک‌ها و خیابان‌ها را مملو از جمعیت می‌کند که این امر یکی از عوامل کمرنگ شدن کانون گرم خانواده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: خانه باید آنچنان کششی داشته باشد که اعضای خانواده را در کنار یکدیگر نگاه دارد به نحوی که پیوندهای درون خانواده تقویت شود.

این مسئول با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اضافه کرد: «من سعاده‌المرء حسن مجلسه وسعه فناءه و نظافه متوضاه» از سعادت مرد، خوش مجلس بودن و وسعت آستانه و اطراف منزل و تمیز بودن دستشویی اوست.

وی اضافه کرد: امیرالمونین علی(ع) نیز می‌فرمایند: « ان‌للدار شرفا و شرفها الساحه الواسعه و الخلطاء الصالحون و ان لها برکه و برکتها جوده موضعها وسعه ساحتها و حسن جوار جیرانها» به این معنی که شرافت خانه به وسعت حیاط  و هم‌نشینان خوب و برکت آن به جایگاه خوب، وسعت محوطه و همسایگان خوب آن است.

در شهرها نمادهای اسلامی دیده نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امروز در شهرهای بزرگ کشور جز نمادهای اسلام تمام نمادها هست.

وی افزود: حریم حجاب در خانه‌ها شکسته شده و در آپارتمانی محدود بدون در نظر گرفتن حریم خانواده دستشویی در پذیرایی قرار دارد.

ایمانی اضافه کرد: در خانه‌ها باید معماری اسلامی رعایت شده و در شهرها نیز از این نمادها استفاده شود.

این مسئول تصریح کرد: برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی که پایه تشکیل تمدن نوین اسلامی است، باید شهرسازی ما مطابق با الفبای اسلام باشد..
نظرات بینندگان