arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

شجونی: به میان مردم می روم و فریاد می زنم تا به هاشمی رای ندهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فردا - با شروع زمان قانونی ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، فضای سیاسی انتخابات هم شفاف تر می شود. گفته شده است که آقای هاشمی رفسنجانی هم کاندیداتوریش را قطعی کرده و احتمال فراوانی برای حضور او در این دوره وجود دارد. در همین باره گفتگویی انجام داده ایم با حجت الاسلام جعفر شجونی ـ عضو جامعه روحانیت مبارز ـ که در ادامه می آید.

در خبرها آمده است که آقای هاشمی تصمیم به ورود به عرصه انتخابات گرفته اند. ارزیابی شما از این تصمیم چیست؟ فکر می کنید جامعه از هاشمی استقبال می کند؟

هنوز که ثبت نام نکرده است. باید صبر کرد و دید او و رحیم مشایی می آیند یا نه. اگر ثبت نام کردند باید با مردم صحبت کرد که به اینها رای ندهند. اینها فتنه 92 هستند.

آقای هاشمی هم از نظر شما فتنه است؟

بله هاشمی فتنه 92 است و البته مشایی.

یعنی به نظر شما ممکن است این دو با هم همسویی داشته باشند؟

همسویی از نظر اینکه مقابل رهبری زاویه گرفته اند و تمکین نکرده اند بله. اینکه با هم توافق کرده اند یا نه یک چیز دیگر است ولی یک همسویی در اهداف و برنامه ها ممکن است داشته باشند.

یعنی یک همسویی نانوشته؟

بله همین طور است

خود شما دوران آقای هاشمی را تجربه کرده اید مهمترین انتقادات شما به دولت او در چه حوزه ای بوده است؟

اشرافی گری، مدیران نامناسب، فساد اداری و مالی. کارنامه آقای هاشمی پوئن های منفی زیاد دارد.

در حوزه فرهنگی چطور؟

آقای هاشمی اصلا اعتنایی به این حوزه ها نداشت.

الان آقای هاشمی و طرفداران او با برجسته کردن انتقادات از وضع موجود، خود را به عنوان منجی انقلاب و ایران مطرح می کنند. نظر شما در این باره چیست؟

منجی این مملکت فقط آیت الله خمینی بود و نایب برحقش مقام معظم رهبری. بقیه منجی حزب و گروه و خانواده بودند.

اگر این اتفاق صورت بگیرد یعنی هاشمی ورود کند به عرصه به نظر شما اصول گرایان باید چه کنند؟

من به میان مردم می روم و فریاد می زنم تا مردم به هاشمی رای ندهند.

منظورم نامزدهای اصول گرا بود که تعداد نسبتا زیادی قصد کاندیدا شدن دارند. فکر نمی کنید در صورت ثبت نام همه آنها آرا بین آنها تقسیم و نتیجه به نفع هاشمی شود؟

بله این تعدد نامزد به نظر من هم اشتباه است. آرا را خرد می کند. باید جامعتین الان ابتکار عمل را بدست بگیرند و یک گزینه را معرفی کنند و سایرین را هم مجاب کنند که به او کمک کنند و در دولت او هم حضور داشته باشند. مگر چند تا رئیس جمهور می خواهیم؟ یک رئیس جمهور می خواهیم. بقیه هم همکار رئیس جمهور باشند. یک نفر را انتخاب کنند که اگر رئیس جمهور شد باعث غصه نظام و رهبری و مردم نباشد. اگر تعدد نامزدهای اصول گرا ادامه یابد رای ها خرد می شود و ممکن است آدم هایی مثل هاشمی و مشایی بیایند بالا.

چقدر احتمال می دهید آقای مشایی تایید صلاحیت شود؟

اولا رحیم مشایی صلاحیتش تایید نمی شود و ثانیا در جامعه بد نام جا افتاده و نمی تواند رئیس جمهور این کشور باشد. آقای هاشمی هم البته همراهی فتنه کرده است. این همه رهبر گفتند خواص بی بصیرت، به کی می گفتند؟ معلوم است که خواص بی بصیرت کیست.

آقای هاشمی اخیرا گفته است که من اگر بیایم با هماهنگی رهبری می آیم.

مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که رای من را هیچ کس نمی فهمد. نظر من را کسی نمی داند. اینها برای بازار گرمی خودشان این بحث ها را می کنند.

نظرات بینندگان