arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

واکنش "اردوغان" و "داوود اوغلو" / شمار کشته ها به 40 تن رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه ترکیه گفت آنهایی که قصد دارند هرج و مرج را به داخل ترکیه بکشانند پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "تودی زمان " چاپ ترکیه ، شمار کشته های انفجار امروز در شهر هاتایای ترکیه به 40 تن رسید.

بر اساس همین گزارش شمار مجروحان انفجارهای چهارگانه شهر هاتایا که در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد به 100 نفر رسیده است.

با وجود اینکه گزارش های اولیه حکایت از این داشتند که 4 انفجار جداگانه رخ داده بود اما وزیر کشور ترکیه گفت تنها دو انفجارصورت گرفته که بر اساس آن دو خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی ساختمان شهرداری منفجر شده اند.

در پی وقوع این حادثه موجی از نا آرامی شهر را فراگرفت و مردم به سوی آوارگان سوری و خودروهایی که دارای پلاک سوریه بودند حمله کردند.

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه نیز در این خصوص گفت، مکن است این انفجارها ارتباطی با مسائل سوریه یا روند مذاکرات صلح با پ.ک.ک داشته باشد.

وی در ادامه گفت: ما زمان حساسی را می گذرانیم . ما با حل مسئله کردها دوران جدیدی را آغاز کرده ایم و آنهایی که نمی توانند این مسئله را تحمل کنند دست به چنین اقداماتی می زنند.

وی دیگر نکته تامل انگیز را این مسئله نزدیک بودن این انفجارها به مناطق مرزی سوریه خواند که می تواند با هدف تحریک صورت گرفته باشد.

"داوود اوغلو " وزیر خارجه ترکیه که در برلین به سر می برد در واکنش به این انفجارها گفت: این اقدام اقدامی تحریک آمیز است و کسانی از خارج می خواهند روند صلح در ترکیه را با مشکل مواجه کنند.

وی همچنین تهدید کرد کسانی که به هر دلیل قصد دارند ناآرامی های قومیتی را به داخل ترکیه بکشانند پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

 همچنین خبرگزاری شینهوا از اعزام گسترده نیروهایی ارتش ترکیه به مناطق مرزی سوریه در پی این انفجارها خبر داد.

نظرات بینندگان