arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

آغاز رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره جنوبی و آمریکا با وجود نگرانی های پیونگ یانگ، از امروز دوشنبه رزمایش جدید خود را آغاز کردند.

به گزارش مهر، نیروهای دریایی آمریکا و کره جنوبی از امروز دوشنبه رزمایش مشترک دریایی خود را آغاز کردند. این رزمایش با حضور ناو هواپیمابر هسته ای "یو اس اس نیمیتز" آغاز شده است.

نیروی دریایی امریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ناو 97 هزار تنی یو اس اس نیمیتز، یکی از بزرگترین ناوهای جنگی جهان که مجهز به قدرت هسته ای است، برای شرکت در این رزمایش مشترک بندر بوسان کره جنوبی را ترک کرده است.

در این بیانیه آمده است این رزمایش مشترک دو روزه در بخش های مختلف از جمله عملیات هوایی یکپارچه، عملیات دفاع هوایی، عملیات آموزش جنگ افزارهای سطحی و تبادل افسران رابط برگزار می شود.

نیروی دریایی امریکا در بیانیه خود اعلام کرد در این رزمایش مشترک که با هدف تقویت ثبات و امنیت منطقه ای برگزار می شود، شماری از انواع ناوها و کشتی های نیروی دریایی از جمله ناو مجهز به موشک هدایت شونده شرکت دارد.

این رزمایش در حالی برگزار می شود که شبه جزیره کره از آزمایش هسته ای فوریه گذشته کره شمالی تاکنون، تنش های زیادی را پشت سر گذاشته است. کره شمالی، رزمایش مشترک امریکا و کره جنوبی را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد که می تواند موج جدیدی از تنش ها را به دنبال داشته باشد.
نظرات بینندگان