arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

قيمت خودرو و سكه قبل و بعد از هدفمندي چقدر ؟+ جدول

با افزايش قيمت خودروهائي كه با رسانه اي شدن افزايش قيمت آن توسط صدا و سيما به جنجالي بزرگ براي سازندگان آن تبديل شده است به نظر بسيار ناچيز تر از انتقادات اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازار سكه يكي از بازارهاي پرسود براي متقاضيان آن بوده است كه مسائلي مختلفي در افزايش يا كاهش آن دخيل هستند.

اما از آغاز هدفمندي يارانه ها، قيمت اين كالاي پرسود و سرمايه همگام با ديگر اجناس با رشد قيمت سرسام آوري همراه شد. دراين خصوص اگر افزايش قيمت جهاني طلا را نيز در نظر بگيريم افزايش قيمت سكه در برابر كالاهاي پر كشمكشي همچون خودرو كه زير بار انتقادات قرار گرفته است بسيار بيشتر بوده و در مقابل از حساسيت كمتري برخوردار است.

سكه در سال 89 و پيش از اجراي هدفمندي يارانه ها در بازار تهران قيمت در حدود 344 هزارتومان داد و ستد مي شد كه امروز با اين مقدار پول تنها موفق به خريد سكه هاي يك گرمي خواهيد شد.

همچنين نيم سكه بهار آزادي قبل از اجراي هدفمندي يارانه ها چيزي كمتر از 173 هزار تومان بود و ربع سكه نيز آن روزها كمي بيشتر از قيمت دو كيلو گوشت امروز يعني 88 هزار تومان بوده است در حالي كه در  حال حاضر نيم سكه 685 هزار تومان، ربع سكه 425 هزار تومان، دادوستد مي شود.


حال با  افزايش قيمت خودروهائي كه با رسانه اي شدن افزايش قيمت آن  توسط صدا و سيما به جنجالي بزرگ براي سازندگان آن تبديل شده است به نظر بسيار ناچيز تر از انتقادات اعلام شده است.



در عين حال در سال 89  هر فرد با فروش 23 سكه بهار آزادي مي توانست به خريد خودروي پرايد مبادرت ورزد كه امروز با توجه به افزايش قيمت هر دو كالا، اين مقدار به 15 سكه رسيده است.

نظرات بینندگان