arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

بذرپاش هم به هاشمی حمله کرد: نباید کاندیدا می شدید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است آقای هاشمی حدوداً ۸۰ساله است و در عرف مردم یک فرد کهنسال با توان جسمی پایین تعریف می‌شود. چرا اصلاحات با التماس زیر دست و پای آقای هاشمی را گرفته و او را به صحنه انتخابات آورده است؟

به گزارش انتخاب، مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با تسنیم درباره حمایت اصلاح طلبان از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی گفت: معتقدم اگر جریان اصلاحات یک مجرای منسجم تصمیم‌گیر داشت؛ به‌هیچ‌وجه این‌گونه از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی ذوق‌زده نمی‌شد.

برای امثال ما که شکل‌گیری جریان دوم خرداد را شاهد بودیم اصلاً قابل پذیرش نیست که این جریان این‌گونه همه سرمایه خود را به فردی غیرهمجنس با خودشان تقدیم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه به‌لحاظ گفتمانی و چه از زاویه عقبه و بازیگری سیاسی، آقای هاشمی رفسنجانی قرابتی با اصلاحات ندارد. قرابت هاشمی با اصلاحات طی سالهای اخیر هم حول مخالفت آنها با رئیس جمهور فعلی صورت گرفت و ماجرای 88 را به‌وجود آورد.

بنابراین در شرایط فعلی که نشانه‌ای از دشمنی آقای هاشمی و اصلاح طلبان با رئیس جمهور دیده نمی‌شود؛ اساساً نباید شاهد ذوق‌زدگی اصلاحات برای هاشمی شد.

البته اگر از زاویه قدرت به موضوع نگاه کنیم؛ می‌شود این رفتار متناقض‌نما را جمع کرد.

بذرپاش با تأکید بر اینکه ذائقه اصلاح‌طلبی میان توده‌ها به‌هیچ‌وجه این رفتار برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌های آنها را نمی‌پذیرد؛ تصریح کرد: ترور شخصیت آقای هاشمی اولین بار توسط اصلاح‌طلبان و با پوشش وسیع صورت گرفت. ذائقه اصلاح‌طلبی اما به‌مرور شاهد تعظیم جریان دلخواه خود به آقای هاشمی بوده است. بدنه اصلاحات این روزها دلیلی نمی‌بیند از آقای هاشمی حمایت کند و رفتار برخی سران و رسانه‌های اصلاحات باعث سرخوردگی بدنه آنها می‌شود.

مدیر مسئول سابق روزنامه وطن امروز اظهار داشت: آقای هاشمی حدوداً 80ساله است و در عرف مردم یک فرد کهنسال با توان جسمی پایین تعریف می‌شود. چرا اصلاحات با التماس زیر دست و پای آقای هاشمی را گرفته و او را به صحنه انتخابات آورده است؟ واقعاً این رفتار اصلاح‌طلبان، حاصل یک تصمیم درون جناحی است؟

بذرپاش افزود: آقای هاشمی توان جسمی بسیار پایینی دارند. قاعدتاً با این کهولت نمی‌توان انتظار داشت تدابیر ویژه و درست برای مدیریت کشور صورت گیرد. ضمن اینکه چالاکی و توان اجرایی مورد نیاز برای رئیس دستگاه اجرایی کشور را نیز ندارند. بنابراین باید به اطراف آقای هاشمی نگاه کرد و اینکه چه‌کسانی قرار است تصمیم‌گیر و اثرگزار باشند. در اطراف آقای هاشمی فائزه و مهدی را می‌بینیم. به‌نظر می‌رسد سرمایه اصلاحات قرار است از سوی فائزه و مهدی هاشمی مورد استفاده قرار گیرد.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح  کرد: برخی عقلای اصلاحات نسبت به حمایت حداکثری از هاشمی رفسنجانی تردید دارند. آنها می‌دانند تقدیم همه سرمایه و ظرفیت اصلاحات به آقای هاشمی، یک باخت و اشتباه استراتژیک است.

مهرداد بذرپاش در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه آقای هاشمی نیز به چرخه مدیریت هیچ‌گاه اعتقاد نداشته است. عوارض این رفتار آقای هاشمی که فکر می‌کند پس از 34 سال همچنان تنها او می‌تواند مدیریت اجرایی کشور را به دست بگیرد؛ هم توهین به نخبگان است و هم بی‌اعتنایی به مردم. جمهوری اسلامی طی 3 دهه توانسته است نیروهای کارآمد و جوان تربیت کند که با متد مدیریتی روز آشنا هستند و می توانند به کار انقلاب و نظام بیایند. اما این رفتار آقای هاشمی درصدد القای ناکارآمدی مدیران و معیوب نشان دادن سیستم نخبه‌پروری کشور است.
نظرات بینندگان