arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
سالنامه‌ دانشگاه آزاد «دانشجو نامه» شد

شیشه عمر مدیریت «برادران دانشجو» با کاندیداتوری هاشمی ترک برداشت

سالنامه 1392 دانشگاه آزاد با انتشار رکورد 58 عکس از یکسال گذشته فرهاد دانشجو، تبدیل به بولتن تصویری رئیس جدید این دانشگاه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سالنامه 1392 دانشگاه آزاد با انتشار رکورد 58 عکس از یکسال گذشته فرهاد دانشجو، تبدیل به بولتن تصویری رئیس جدید این دانشگاه شد.

به گزارش انتخاب ؛ فرهاد دانشجو که در اسفند ماه 1390 پس از تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم برادرش سکان ریاست دانشگاه آزاد را در دست گرفته است، سالنامه 1392 این دانشگاه را فرصتی دیده تا در آن گزارشی تصویری از دیدارها و جلسات و وعده‌های خود طی این مدت را منتشر کند.

58 تصویر متفاوت از فرهاد دانشجو در کنار شخصیت‎ها و مدیران، صفحات رنگی سر رسید 1392 دانشگاه آزاد را تشکیل داده است.

ماه‌های آینده، ماه‌های سرنوشت سازی برای فرهاد دانشجو در کسوت ریاست دانشگاه آزاد است چراکه اکنون او رئیس دانشگاهی است که رئیس هیأت امنای آن (آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی) نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده و بارها بر غصب دانشگاه آزاد توسط دولت و غیر قانونی بودن ریاست فرهاد دانشجو تأکید کرده است. همین پای دانشگاه آزاد را بیشتر وارد صحنه رقابت‌های انتخاباتی می‌کند.

از طرف دیگر گفته می‌شود که پیشتر از این، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد در بدو حضور فرهاد دانشجو در جایگاه ریاست دانشگاه آزاد، تلویحاً این پیام را به او داده که یکسال بیشتر بر روی حضور در دانشگاه آزاد حساب نکند! آنهایی که به حوزه فعالیت‌های دانشگاه آزاد و فضای گفتمانی هاشمی و دانشجو نزدیک هستند این را می‌دانند که فرهاد دانشجو از نظر هاشمی رئیس دانشگاه آزاد نیست.

فاصله بین وضعیت موجود دانشگاه آزاد تا وضع مطلوب آن در نگاه هاشمی رفسنجانی به اندازه‌ای زیاد شده که هاشمی چند روز قبل از ثبت‌نام برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از لفظ دانشگاه آزاد در مسیر نابودی است، استفاده کرده بود.

اکنون رقابت‌های این دوره ریاست جمهوری بیش از هر زمان دیگری در سی سال گذشته، دانشگاه آزاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ این بار هاشمی آمده تا علاوه بر برآورده ساختن مجموعه اهدافش، حتما فکر چاره‌ای هم برای رفع دولتی شدن دانشگاه آزاد کند.

شاید همین احتمالات بوده که فرهاد دانشجو، برادرش خسرو دانشجو و سایر همفکرانش را واداشته تا حتی از یک سالنامه هم به عنوان فرصتی برای بزرگنمایی وعده‌های محقق نشده یکساله‌شان نگذرند. این درحالیست که در نیمه دوم اسفند ماه 90 در ابتدای آمدن فرهاد دانشجو به دانشگاه آزاد، سر رسیدهای سال 1391 دانشگاه آزاد که با پیام عبدالله جاسبی منتشر شده بود را تحمل نکرد و به دستور فرهاد دانشجو، پیام جاسبی قبل از توزیع سالنامه‌ها به واحدهای دانشگاه آزاد، از سالنامه کنده شد.

اکنون کامران دانشجو، فرهاد دانشجو و خسرو دانشجو که پشت به پشت هم مسئولیت وزارت علوم، دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم و تحقیقات و به طور کلی رأس مدیریتی آموزش عالی را در دست دارند، عاقبت مدیریتی‌شان همراه با یک انتخابات سرنوشت‌ساز رقم می‌خورد.

شاید از این رو بود که کامران دانشجو قبلاً تأکید کرده بود در صورتی که هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست جمهوری شود او هم با شعار «هر که می‌خواهد به هاشمی نه بگوید، به من رأی دهد» کاندیدا می‌شود.

اما کامران دانشجو پس از اطمینان از اینکه از صافی شورای نگهبان تأیید نمی‌شود و رد صلاحیتش قطعی است، کاندیداتوری در انتخابات را به بوته فراموشی سپرد و با کمک دو برادرش فرهاد و خسرو برای پیروزی قطعی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات تلاش می‌کنند تا حداقل ریاست خودشان را در یکی از پایگاه‌های 3 گانه آموزش عالی (وزارت علوم، دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم و تحقیقات) تداوم بخشند و از این رو شنیده شده، فرهاد دانشجو دیدارهایی مخفیانه را با سران جبهه پایداری داشته است.
نظرات بینندگان