arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
براساس وظيفه ديني و ملي، با توجه به تجربه‌هاي گذشته ولي

هاشمی: با برنامه‌هاي نو آمده‌ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس وظيفه ديني و ملي، با توجه به تجربه‌هاي اجرايي گذشته ولي با ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي نو، براي رفع مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم، تقويت عقلانيت و اعتدال در جامعه، تأمين آسايش و امنيت و ترميم سياست خارجي آمده‌ام و با فضل خدا، همدلي و ياوري صميمانه مردم به پيمودن اين راه دشوار ولي ممكن و قابل حصول اميدوارم.
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، در ديدار صميمانه صدها نفراز استادان، پژوهشگران، نويسندگان و فضلاي حوزه علميه قم، با بيان اين سخنان افزود: پس از پايان 8 سال جنگ تحميلي كه مشكلات عديده سياسي، اقتصادي و اجتماعي، كشور را به شدت رنج مي‌داد و شرايط عمومي جامعه، به دليل كسري بودجه، ويراني‌هاي به جا مانده در پنج استان جنگ‌زده كشور، وضعيت بد اقتصادي، بيكاري و نابودي زيرساخت‌ها و ركود توليد و كسب و كار، به گونه‌اي بود كه تصور قبول مسئوليت اجرايي كشور و بهبود شرايط، بسيار سخت بود، ولي با دست خالي و كمك امام(ره) و رهبري و همت و برنامه‌ريزي‌هاي عقلاني مسئولان و ياري و همدلي صميمانه مردم از همه قشرها و  قوميت‌ها، توانستيم به تدريج كشور را از ورشكستگي اقتصادي و انزواي جهاني خارج كنيم و امور كشور را به روال طبيعي باز گردانيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به اينكه روحانيون، نماد آگاهي و هدايت جامعه هستند و با اشاره به نقش بي‌بديل آنان به رهبري امام(ره) در بسيج توده‌هاي مردم عليه ظلم و استبداد در طول تاريخ ايران گفت: نبايد سوءمديريت برخي افراد و جريان‌ها، به پاي روحانيت و رهبري انقلاب نوشته شود و بايد بتوانيم دست در دست هم با اصلاح تدريجي امور و استفاده از منابع انساني و طبيعي خدادادي كشور، بار ديگر توان مديريت حاكميت ديني را با تكيه بر اسلام و پرهيز از پيرايه‌هاي انحرافي، با جلب اعتماد و اطمينان مردم به جهانيان نشان دهيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از تشديد بداخلاقي‌هاي سياسي، دروغ‌پراكني‌ها، شايعه‌سازي‌ها، جعل و تحريف اخبار در سالهاي اخير، به ويژه در آستانه برگزاري انتخابات با هدف تخريب و بدنام كردن رقيب يا رقبا توسط برخي محافل سياسي خاص و رسانه‌هاي همسو كه بعضاً از بودجه‌هاي مستقيم يا غيرمستقيم بيت‌المال نيز اداره مي‌شوند، گفت: تداوم اين‌گونه بداخلاقي‌ها و تخريب‌ها، مانند يك قيچي دو لبه روزي دامنگير خود آنها نيز خواهد شد كه البته نتيجه نهايي آن، آگاهي بيشتر مردم نسبت به كانون اصلي اين جريان‌ها خواهد بود.
وی افزود: سوءاستفاده‌هاي سياسي و جناحي از اعتقادات پاك ديني و باورهاي ارزشي مردم طي سالهاي اخير نيز، متأسفانه موجبات سست شدن اعتقادات مردم به‌ويژه جوانان و سوءاستفاده دشمنان اسلام و معاندان داخلي و خارجي را فراهم كرده است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مذمّت دشنام و بداخلاقي و بي‌ادبي در دين مبين اسلام، به روايتي از زمان پيامبر اكرم(ص) اشاره كرد و گفت: شخصي در نزد پيامبر اسلام(ص) به شخص ديگري هتاكي و اهانت كرد آن شخص در جواب اهانت گفت: عليكم‌السلام، پيامبر فرمودند: فرشته‌اي كه ناظر اين رفتار زشت فرد هتاك است مي‌گويد، سلام و سلامتي زيبنده خود توست و تو در نزد خداوند بر فرد هتاك، برتري و رجحان داري.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به مشكلات اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي امروز جامعه، خاطرنشان ساخت: متأسفانه گروه يا جريان‌هاي سياسي كه در گذشته، با تعريف و تمجيدهاي غلط بي‌حدّ و حصر خود، موجبات شكل‌گيري شرايط موجود را فراهم كرده‌اند، امروز به جاي اذعان به اشتباهات و جلوگيري از تداوم آن، همچنان اصرار به پيمودن همان مسير دارند.
وی افزود: اميدواريم براي حفظ و تقويت نظام و انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن كه حاصل خون شهدا و مجاهدت مبارزان و ايثارگران و صبر و تحمل خانواده‌هاي معزز شهداست بتوانيم با وحدت و همدلي و اعتماد، به رفع مشكلات كمك كنيم.
در ابتداي اين ديدار صميمانه و پرشور، برخي از استادان، پژوهشگران و فضلاي حوزه علميه قم ديدگاه‌ها و نظرات خود را بيان داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سروش محلاتي، نگراني‌ها و دغدغه‌هاي خود را در زمينه‌هاي مشكلات معيشتي مردم، آينده نظام و انقلاب اسلامي بيان داشت و گفت: علما و روحانيون از شرايط موجود اظهار ناراحتي كرده و دلايل آن نيز وجود برخي انقلابي‌نماها در جامعه هستند.
حجت‌الاسلام دكتر دلير، حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات را موجب اميدواري براي رفع مشكلات اخلاقي جامعه دانست و گفت: برخي سخنان كه از تريبون‌هاي رسمي اظهار مي‌شود در شأن نظام و انقلاب اسلامي نيست و بايد مطابق با شرايط روز جامعه مسائل تبيين شود.
حجج اسلام والمسلمين مهريزي، عرب كاشاني، شريف‌نيا و مرتضوي نيز در سخنان جداگانه‌اي، مشكلات و دغدغه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور را بيان كردند و ضرورت برنامه‌ريزي و اصلاح امور را مورد تأكيد قرار دادند و از مشي اعتدال و پرهيز از توهين و تخريب كانديدها در سياست‌هاي انتخاباتي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تشكر كردند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
2
75
توهین وتخریب فقط در مرام ناپاکان است اگه واقعاً ایراد واشکالی به عملکرد آیت اله هاشمی دارند مردانه مطرح کنند وجواب قانع کننده بگیرند هرچند این قوم متحجر منطق ندارن
ميرحسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
2
66
درودبر خاتمي سلام بر هاشمي
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
3
50
آنهایی که دم از کهولت سن ایشان می زنند آگاه باشند هنوز توانایی اداره کشور را با تجربه و درک بالایی از مسائل ومشکلات جامعه در ایشان وجود دارد
به امید پیروزیت ای بزرگ مرد تاریخ ایران
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
3
46
این بیشه هیچ وقت خالی از شیر نیست.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
1
42
درود بر عقلانیت و اعتدال و انصاف
درود بر هاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
3
42
رای مایک کلام هاشمی قهرمان
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
2
31
با سلام
با ورود شما موجی ازامید در میان طبقه فرودست ایجاد شد.چون مردم و بازاریان فقط ثبات اقتصادی در دستان سردار سازندگی میجویند و لا غیر.و مردم به اکثریت که کوچه وبازار و شرکتها وارگانهامعتقد به پیروزی هاشمی هستند واین جبهه گیری اصول گرایان نشانه یاس و ناتوانی در مقابل بزرگ شخصیت ایران میباشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
2
34
درود بر حاج اکبر آقای هاشمی .. دوست داریم به مولا
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
3
32
هاشمی درود بر تو...رای ما هاشمی ...امید ما هاشمی...
نظرات بینندگان