arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

افزایش احتمال تایید صلاحیت آیت الله هاشمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


درحالیکه برخی رسانه ها مدعی ردصلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی شده اند، شنیده های خبرنگار سیاسی «انتخاب» ، حکایت از تماس های گسترده چهره های سرشناس حوزه و شخصیت های مطرح سیاسی با شورای نگهبان دارد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ، این منابع با تاکید بر آنکه «به نظر شورای نگهبان تمکین خواهند کرد» افزوده اند که در حال تماس با اعضای شورای نگهبان هستند تا نظر مشورتی خود را در مورد صلاحیت ایت الله هاشمی به استحضار این اعضا برسانند.

منابع مطلع به خبرنگار سیاسی «انتخاب» گفته اند که با توجه به حجم عظیم تماس چهره های سرشناس و باسابقه، احتمال تایید صلاحیت هاشمی قوت گرفته است.

همچنین ایسنا نوشت که خبر از سوی دیگر و بر اساس آخرین اطلاعات، هنوز نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال نشده است.

با وجود اینکه برخی رسانه‌ها از ارسال اسامی تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور خبر می‌دهند، اما بر اساس کسب اطلاعات خبرنگار ما هنوز این اسامی به وزارت کشور ارسال نشده است.

بر اساس این گزارش، شورای نگهبان در مجموع فرصتی 10 روزه برای بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دارد که امروز این فرصت به پایان می‌رسد و بر اساس قانون، وزارت کشور دو روز مهلت دارد تا نتایج را به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کند.

نظرات بینندگان