arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۲

هر هشت دقيقه يک کودک در هند ناپديد مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمارها نشان می دهد هر هشت دقیقه یک کودک در هند ناپدید می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از سی ان ان، از ابتدای سال دوهزار و سیزده تا کنون بیش از هفتصد کودک فقط در دهلی نو پایتخت هند ناپدید شده اند. این معضل بویژه پس از آن توجه افکار عمومی و رسانه های هند را به خود جلب کرد که دختری پنج ساله ربوده و هدف تجاوز جمعی قرار گرفت.

در این مورد پلیس چندین روز اصلا هیچ اقدامی درباره گزارش گم شدن این دختر بچه نمی کرد. این بی توجهی پلیس خشم مردم را برانگیخت و شماری از آنها علیه پلیس و دولت تظاهرات کردند. البته پلیس دهلی می گوید در حال تغییر روشهای خود است. آمارهای رسمی نشان می دهد به طور متوسط هر هشت دقیقه یک کودک در هند ناپدید می شود. چهل درصد این کودکان هرگز پیدا نمی شوند.

خیلاش ستیارتی از فعالان حمایت از کودکان ناپدید شده گفت اکثر جنایات علیه کودکان با ناپدید شدن آنها شروع می شود.

خیلاش ماموریت خود را پیدا کردن کودکان ناپدید شده هندی قرار داده است. او معتقد است بیشتر این کودکان قربانی خشونتهای جنسی و جنایات سازمان یافته می شوند. بسیاری از آنها در مراکز فساد به کار گماشته می شوند یا در کارگاهها به عنوان کارگر مورد استعمار قرار می گیرند و برخی نیز به گدایی گماشته می شوند. ستیارتی و گروه تحت رهبری او تا کنون هشتاد هزار کودک را نجات داده اند.

ستیارتی گفت اگر پلیس مسئولیت پذیر باشد و مؤاخذه شود چنین اتفاقاتی تکرار نخواهد شد. پلیس دنبال پول است و اگر کودک خانواده ای ثروتمند ناپدید شود، پلیس به سرعت وارد عمل می شود و کودک را پیدا می کند اما اگر کودک خانواده ای فقیر ناپدید شود پلیس هرگز اقدام نمی کند.

پلیس اذعان می کند کمبودها و اشکالاتی وجود دارد اما تاکید می کند کمبود امکانات و نیرو است. قوانین مقابله با قاچاق کودکان و بردگی در هند اخیرا تشدید شده است اما هنوز هیچ چارچوب قانونی برای مدیریت معضل کودکان گمشده وجود ندارد.
نظرات بینندگان