arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۲

روحانی: به خیلی‌ها در صداوسیما ظلم شد/ با یک جناح نمی‌شود کشور را اداره کرد

وی با تاکید بر این‌که صدقه گرفتن افتخار نیست، بلکه صدقه دادن افتخار است، گفت: ما باید به نحوی حرکت کنیم که وضع مالی مردم خوب شود تا مالیات دهند و در واقع به سمتی برویم که دست دولت به سمت ملت دراز باشد نه برعکس آن.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن روحانی اظهار داشت: من یک اعتدال‌گر هستم و همیشه با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل کار کرده‌ام و اکنون نیز همان مسیر و راه را دارم.

حسن روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به مشکلات موجود در کشور، افزود : همه می‌دانیم که امروز با چه مشکلاتی در کشور مواجه هستیم و من به عنوان فردی که دارای بضاعت و تجربه‌ای در عرصه‌های مختلف هستم، تصمیم گرفتم که براساس این تجربیات و آشنایی‌هایم و آنچه که کسب کرده‌ام، بیایم تا بتوانم خدمتی به مردم بکنم تا ان شاءالله در آینده، شاهد این باشیم که مردم زندگی بهتری داشته باشند و آنچه که در توان دارم، در این مسیر قرار می‌دهم.

وی با تاکید بر این‌که من یک اعتدال‌گرا هستم و همیشه با اصولگرایان معتدل و اصولگرایان کار کرده‌ام و اکنون نیز راه و مسیرم همین است و در طول این ۳۴ سال خط و مشی‌ام تغییر نکرده است، گفت: هیچ‌گاه افراط‌گر نبوده‌ام نه به سمت چپ و نه به سمت راست و امیدوارم نمایندگی کسانی را که عدالت، اعتدال و عقلانیت را دوست دارند، داشته باشم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که ریشه بسیاری از مشکلات کنونی جامعه ما به خصوص در حوزه اقتصاد به بحث مدیریت و کارآمدی دولت برمی‌گردد، به اهمیت رونق اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت این است که محیط کسب و کار را بهبود بدهد و در این صورت است که ما شاهد رونق تولید خواهیم بود.

وی با اعتقاد بر این‌که مشکلات و موانع تولید با یک تدبیر قابل حل است، گفت: اکنون بیش از ۴۱ هزار واحد صنعتی نیمه‌تمام در کشور داریم که با مبلغ بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد تومان این واحدها کامل می‌شوند و می‌توانند زمینه‌ساز اشتغال برای ۴۹۹ هزار نفر شوند.

روحانی با انتقاد از تغییر مکرر قانون گفت: اگر ما شاهد ثبات در عرصه قانون به خصوص قوانین مربوط به اقتصاد باشیم، شاهد این خواهیم بود که بخش‌های مختلف فعالیت خود را رونق می‌دهند و اگر رونق اقتصادی ایجاد شود، بحث بیکاری نیز حل می‌شود.

وی با بیان این‌که ما حدود 3/5 میلیون بیکار در کشور داریم، گفت: اگر سه میلیون آنها مشغول به کار شوند و به اندازه یک میلیون نیز هر ماه درآمد داشته باشند، این میزان در مجموع به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد. رقم سه هزار میلیارد تومان در ذهن مردم ما خوب مانده است، به خاطر همان بحث فساد اقتصادی .

وی با اعتقاد بر این‌که فقط متهمین سه هزار میلیارد تومان نباید به دادگاه بروند، گفت: مسببین وضعیت کنونی اقتصاد کشور نیز باید در دادگاه حضور داشته باشند و بگویند چرا کاری نکرده‌اند که هرماه سه هزار میلیارد تومان براساس اشتغال سه میلیون نفر ایجاد شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت تدبیر در حل مسائل ادامه داد: در چشم انداز ۲۰ ساله قرار بود حداقل رشد اقتصادی ما ۸ درصد باشد، اما اکنون می‌بینیم که این رشد به چه میزان است. اکنون نرخ تورم در کشور ما حدود ۳۰ درصد است. در کدام کشور منطقه ما اکنون شاهد این میزان تورم هستیم؟

وی با بیان این‌که با بهبود محیط کسب و کار رونق امکان‌پذیر است، گفت: برای کوتاه‌مدت نیز ما در دولت تدبیر و امید، بسته‌های تشویقی ویژه نیز خواهیم داشت که با اجرای آن می‌توان حرکت اقتصادی در جامعه ایجاد کرد.

این فعال سیاسی با اعتقاد بر این‌که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست و به این معناست که به سمت تولید داخلی برویم، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی این‌که به جای شعار برنامه‌ریزی کنیم و کار کنیم و خرج‌های بی حساب دولت را کم کنیم.

روحانی با اعتقاد براین‌که دنیا می‌خواهد ما را در عرصه اقتصاد و سیاست منزوی کند، گفت: ما نباید اجازه بدهیم که چنین اتفاقی بیفتد.

باید بایستیم و با مقاومت و استقامت، نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنیم. اگر دشمن می‌خواهد مردم ما تحت فشار قرار بگیرند، ما با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم رفاه را برای مردم ایجاد کنیم؛ چراکه منابع غنی و سرمایه انسانی ارزشمندی داریم.

وی همچنین با تاکید بر این‌که قانون هدفمندکردن یارانه‌ها باید ادامه پیدا کند، گفت: این موضوع باید براساس قانون و آنچه که مجلس مصوب کرده اجرا شود.

وی افزود: بنا بود با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، شاهد رونق در تولید باشیم و عدالت حاکم شود. ما باید اشکالاتی که در این ارتباط وجود دارد را جبران کنیم و آن را براساس قانون به درستی اجرا کنیم.

روحانی گفت: من معتقدم در کنار یارانه نقدی باید یارانه کالایی نیز به دهک‌های پایین جامعه داده شود، چراکه در دولت تدبیر و امید، هدف این است که در بخش اقتصادی، آرامش به مردم داده شود و مردم برای کالاهای اساسی خود نگران نباشند.

وی با تاکید بر این‌که صدقه گرفتن افتخار نیست، بلکه صدقه دادن افتخار است، گفت: ما باید به نحوی حرکت کنیم که وضع مالی مردم خوب شود تا مالیات دهند و در واقع به سمتی برویم که دست دولت به سمت ملت دراز باشد نه برعکس آن.

حسن روحانی در ادامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با بیان این‌که از واژه فراجناحی خیلی خوشم می‌آید، اظهار کرد: معتقدم با یک جناح نمی‌شود کشور را اداره کرد.

وی افزود: در زمانی دوستان ما در مجلس می‌گفتند اگر روزی دولت و مجلس و قوه قضاییه همه در یک خط شوند و نفت هم گران شود، چه خواهد شد و می‌گفتند هماهنگی بیشتر می‌شود و وقتی پول نفت بیشتر شود، دنیا گلستان می‌شود، اما دیدیم نشد و با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد.

روحانی با تاکید بر این‌که همه سرمایه ملی هستند، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در دانشگاه‌ها درس خوانده‌اند، سرمایه ملی هستند و این جناح و آن جناح فرقی نمی‌کنند، اما برای مسوولیت باید آدم متدین، دلسوز که قانون اساسی را قبول دارد و دلش برای کشور می‌سوزد، روی کار آید که بخواهد وقتی یک ایرانی به جایی سفر می‌کند، افسوس نخورد.

این کاندیدای یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه چه کسی به ما اجازه داده است که نیمی از سرمایه مردم ایران را کنار بگذاریم و اتوبوسی بیاییم و اتوبوسی برویم، تصریح کرد: با افراط میانه خوبی ندارم و معتقدم آنها که در مسیر افراط بوده‌اند، ولو حسن‌نیت داشته‌اند، عملا به کشور خدمت نکرده‌اند، پس اگر افراط نبود، چهار سال پیش نه اردوکشی خیابانی را شاهد بودیم و نه نیاز به قوه قضاییه و نه زندان و نه حصر بود، یعنی همه گرفتاری‌ها از افراط بود.

روحانی با تاکید بر این‌که اگر در مسیر عدل و عدالت باشیم، می‌توانیم کشور را به خوبی اداره کنیم، خاطرنشان کرد: دولت من فراجناحی خواهد بود. از تمام کارشناسان، خبرگان، نخبگان استفاده خواهم کرد و باید همه دست به دست هم بدهیم تا کشور را آباد کنیم.

روحانی در جواب سوالی در مورد نوع نگاه دولتش به دو مقوله عدالت و پیشرفت با اشاره به اینکه اصل پیشرفت در چشم انداز ۲۰ ساله ایران مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: توسعه و پیشرفت باید توام با عدالت باشد و عدالت یعنی هر چیزی سرجای خود باشد، به کسی ظلم نشود، تولیدگر و کارگر به حق خود برسند و در یک جامعه هرکسی که می‌خواهد حرف بزند، لکنت نداشته باشد و قشنگ بتواند نقد کند که چنین جامعه‌ای علوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه عدالت از اعتدال می‌گذرد، اظهار کرد: اگر اعتدال نباشد و تندروی باشد، به عدالت نمی‌رسیم. در حالی که عدالت می‌تواند ملتی را به عزت و سربلندی برساند.

روحانی افزود: عدالت یعنی وقتی مسوولی با هواپیما به کشور دیگری می‌رود، فقط زن و بچه خود و خبرنگاران را همراه خودش نبرد.

وی افزود: باید از ترکیه یاد بگیریم که هرجا نخست‌وزیر آن می‌رود، ۱۰۰ یا ۲۰۰ کارآفرین را همراه خود می‌برد و این به معنای طرفداری از سرمایه‌دار نیست. چون اگر شرکتی توسعه پیدا کند، مهندس و کارگر آن هم وضع‌شان خوب می‌شود.

روحانی با بیان اینکه عدالت زیباست و همه جا باید رعایت شود، گفت: صداوسیما رسانه ملی است و مال همه ماست و ای کاش اینجا هم عدالت بود.

وی با بیان اینکه عدالت از علم و دانش می‌آید، خاطرنشان کرد: به خیلی‌ها در رسانه‌ها و رسانه ملی ظلم شد و ای کاش می‌شد آنها می‌آمدند و از خودشان دفاع می‌کردند و همان شبی که به آنها تهمت زده می‌شد، فردای آن روز صداوسیما آنها را صدا می‌زد و به آنها فرصت می‌داد تا از خودشان دفاع کنند. من خیلی از کسانی را می‌شناسم که در زندان‌های شاه شلاق خوردند و یار امام بودند و در رسانه و صداوسیما به آنها توهین شد اما صداوسیما با عدالت با آنها رفتار نکرد.

وی با بیان اینکه صداوسیما باید عدالت داشته باشد و پیشرفت کند، تصریح کرد: ما می‌خواهیم صداوسیمایی داشته باشیم که به دنیا بفروشیم که اگر به کسی در آن توهین شد، ساعتی بعد به او زنگ می‌زنند و به او فرصت دفاع می‌دهند همانطور که امام (ره) فرمود اگر از تریبون مجلس به کسی توهین شد، از همان تریبون به او فرصت دفاع داده شود.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما باید به کسانی که به آنها توهین می‌شود، فرصت دفاع بدهد، گفت: در این صورت ضرر نمی‌کنیم چون نباید سرمایه‌های انقلاب را تلف کنیم که اینها عزیز و بزرگ ما هستند و انقلاب را درست کرده‌اند پس نباید به سادگی از دست‌شان بدهیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

حسن روحانی در جواب سوالی در رابطه با عملکرد دولتش در حوزه سیاست خارجی گفت: اساس کار ما این است که تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و یا حداقل تهدید را به آسیب تبدیل کنیم و آسیب را به شرایط عادی و سپس فرصت تبدیل کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در طول ۲۲ ماهی که تحت نظارت مقام معظم رهبری نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی بوده‌ام و امروز نیز در این مسوولیت هستم، تلاشم این بود که توطئه آمریکا را بشکنیم، خاطرنشان کرد: هرکجا توطئه آمریکا شکسته می‌شود، ملت ما لذت می‌برد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواست پرونده ما را به شورای امنیت ببرد، خاطرنشان کرد: در قطعنامه شهریور ۸۲ طبق ماده ۱۸ قطعنامه بسته شد در حالی که ماده ۱۹ شورای امنیت بود و ما می‌خواستیم نگذاریم کشور دچار جنگ و تحریم شود.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواست بلایی که سر لیبی آورد برسر ایران آورد، گفت: آمریکا می‌خواست آنچه که در فناوری هسته‌یی داشتیم کامل نشود.

وی با اشاره به روزی که سه وزیر اروپایی به ایران دعوت شدند، گفت: آن زمان فقط ۱۰ سانترفیوژ در نطنز می‌چرخید و نمی‌توانستیم یک گرم UF۴ و UF۶ و کل تعداد سانترفیوژ در کشور ما ۱۵۰ عدد بود و ما می‌خواستیم آن را کامل کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواست بگوید ایران دنبال بمب است، افزود: ما می‌خواستیم بگوییم که آمریکا دروغ می‌گوید و ایران دنبال بمب نیست و نخواهد بود،‌چون رهبری نظام آن را حرام دانسته‌اند.

روحانی در ادامه به خاطرات البرادعی و فیشر اشاره کرد و گفت: آقای فیشر می‌گوید ما در تهران به ایران قول دادیم که نمی‌گذاریم پرونده به شورای امنیت رود و فرانسه و انگلیس به ما در جلسه رسمی قول وتو دادند و گفتند اگر آمریکا حرفی زد ما از حق وتو استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما از آمریکا نمی‌ترسیم و از هیچ‌کس نمی‌ترسیم اما تا آنجایی که می‌توانیم نباید بگذاریم جنگ شود، گفت: البته اگر دشمن بخواهد وارد جنگ شود، ما می‌ایستیم و من همان طلبه‌ای هستم که به عنوان سرباز ۸ سال در دفاع مقدس حضور داشتم.

روحانی با بیان اینکه صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی را ظرف یک سال با حضور آمریکا ثابت کردیم، تصریح کرد: این به معنای شکست آمریکا بود و در این راستا خانم رایس گفت ما می‌خواستیم ایران را منزوی کنیم اما ایران ما را منزوی کرد.

وی ادامه داد: امروز هم باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، البته امروز دشمن پرونده را به شورای امنیت برده و باید تلاش بیشتر کنیم و پرونده را از شورای امنیت بیرون آوریم تا تحریم‌های ظالمانه برداشته شود، چون این کار ظلم و خلاف قانون است.

روحانی با اشاره به اینکه آن زمان با وزرا مذاکره می‌کردیم و کمتر با روسا مذاکره داشتیم، افزود: امروز هم باید این کار شود و مذاکرات امروز در حد مدیرکل ۵ کشور باشد، این کار شدنی است و نباید پشت مذاکره‌کننده را خالی کنیم و اگر ملت پشت مذاکره‌کننده باشد، او پیروز خواهد بود و ما در این راه با وحدت ملت، رهبری رهبر و درایت و تدبیر، ان‌شاءالله تهدیدها را تبدیل به فرصت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، روحانی در جواب سوالی در رابطه با قرارداد سعدآباد و اینکه در آن زمان همه چیز متوقف شد، گفت: این حرف دروغ است و در سعدآباد تهران اصلا قراردادی نبود بلکه بیانیه تهران بود و در قطعنامه همه چیز متوقف شده بود اما ما نگذاشتیم.

وی با بیان اینکه ما یعنی دانشمندان هسته‌یی و عزیزانی که جان خود را در این راه گذاشته‌اند، فناوری را کامل کردیم، خاطرنشان کرد: فرصت را ما یعنی نظام ساختیم و اینجا منظور از ما، یعنی رهبری و همه کسانی است که دست به دست هم دادیم و موفق شدیم و رهبری بعد از مذاکرات تهران، فرمودند در این مذاکرات توطئه آمریکا و اسرائیل شکسته شد و کار درست انجام گرفت که بدون تسلیم و پذیرش حرف زور بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
320
درود بر او
اعتدالگرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
351
آقای روحانی خوب صحبت کردند
اشاره ایشان به ظلم صداسیما عالی بود
که اگر بیطرف می بود همان سالها شاهد بسیاری از ناهنجاریها و ناگواریها و بداخلاقی ها! نبودیم
یکی از دردهای طاقت فرسای این سالها بداخلاقی ها و تندروی های بی حسابی بود که هیچ کجای دینی که دم از آن میزنند نبوده و نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
301
روحانی عالی بود عالی
نقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
287
زنده باد روحانی و زنده باد اصلاحات روحانی دیشب در برنامه تلوزیونی نشان چه مردی بزرگی است رای من به روحانی
فریبرز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
8
273
به نظر من به چند دلیل روحانی بهترین گزینه است :
1- اجتهاد دارد
2- صریح واللهجه است .3- دیپلمات و کارآمد است 4 - بابرنامه و مدیر قوی است 5- اهل افراط نیست اعتدال گرا است 6 بسیار باهوش از نظر دیپلماسی و صاحب نظر است 7- ...
Amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
237
اعتدال گرایی رمز پیروزی ایران

رای ما دکتر روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
224
واقعا صحبت های جالبی بود به این میگن با برنامه بودن و حرف برای گقتن داشتن.
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
248
دیشب روحانی ترکوند.......دمش گرمممممممممممم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
234
روحانی یک هاشمی دوم است و شخصیتی قابل تحسین که بسیار قابل احترام است .
روحانی علاوه بر اعتدال دارای جنم خاص است که میتواند کشور را به لطف خدا به ساحل نجات سوق دهد .
آرمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
235
سلام ، مصاحبه خوبی بود ، انگار نمی خواستی تموم بشه ، مجری اساساکم آورده بود ، خیلی مسلط ، منطقی و مستدل صحبت می کرد انصافا کم تر دیده بودم کسی اینقدر مسلط باشه
سیامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
248
بعد از مدتها از صحبتهای قاطعانه و حساب از صدا و سیما پخش هرچند که شیطنت مجری برنامه بود ولی جناب روحانی حواسشان جمع بود و حرف حساب جواب ندارد به دور از شعار های پوپولیستی خیلی هم عالی .....هرچند شرایط سخته اما این راه دمکراسیه و باید یاد بگریم در شرایط بد هم بهترین انتخاب رو داشته باشیم..به امد موفقیت جناب روحانی
نظرات بینندگان