arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۲

مک‌کین: شکست اسد دیگر قطعی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک سناتور جنگ طلب آمریکایی با تاکید بر ضرورت حمایت واشنگتن از شورشیان سوریه، اذعان کرد که شکست اسد دیگر قطعیت ندارد و رئیس جمهوری سوریه پیروز ناآرامی‌های جاری در این کشور است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه و جنگ طلب آمریکا از ایالت «آریزونا» که اخیرا در سفری محرمانه به سوریه با شورشیان مستقر در این کشور دیدار داشته است، در گفت و گو با شبکه خبری «سی بی اس» مدعی شد که آمریکا باید کمک به شورشیان سوری را به منظور جلوگیری از تبدیل درگیری های سوریه به یک جنگ منطقه ای تامین کند.
 
این سناتور آمریکایی با نادیده گرفتن کمک های مالی و تسلیحاتی غرب و از جمله واشنگتن به تروریست های مستقر در سوریه و تلاش برای ناامن نشان دادن این کشور و مقدمه چینی برای مداخله نظامی در آن، اعلام کرد که در طول یک و یا دو سال گذشته حرف این بوده است که اسد نهایتا شکست خواهد خورد اما این حرف با توجه به کمک های خارجی که به نظام سوریه می شود، دیگر قطعیت ندارد.
 
مک کین مدعی شد که تصور اینکه بشار اسد می خواهد به کنفرانس ژنو برود، آن هم در شرایطی که او در حال پیروزی در میدان جنگ است، مضحک است.
 
این سناتور جنگ طلب مدعی شد که شورشیانی که در جریان سفر محرمانه اخیرش به سوریه با آنها دیدار داشته است، عناصر القاعده و افراط گرا نیستند.
 
مک کین با ادعای اینکه آمریکا باید با تضمین برقراری منطقه پرواز ممنوع به شورشیان سوریه کمک کند، افزود که رژیم صهیونیستی ثابت کرده است که سوری ها را می توان از راه دور هدف گرفت.
 
مک کین پیشنهاد ایجاد باند پرواز برای شورشیان سوری از طریق استقرار موشک و نه هواپیماهای سرنشین دار را مطرح کرد و خواستار تامین رهبران مخالفان سوری به یک منطقه امن شد تا حامیان تروریست ها بتوانند به منظور هماهنگ کردن استراتژی لازم وارد سوریه شوند.
 
سناتور جنگ طلب آمریکا گفت که رفتن اسد به سود منافع استراتژیک آمریکا است و این امر به ایران ضربه می زند و روابط ایران با حزب الله را قطع می کند.
 
مک کین مدعی شد که می خواهد شاهد اعمال دموکراسی در سوریه باشد.
 
این مقام ارشد آمریکایی همچنین اذعان کرد که اسد در شرایط فعلی در وضعیت پیروزی و برتری قرار دارد.
نظرات بینندگان