arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۲

حسن روحانی: باید دروغ و دورویی از این سرزمین رخت بربندد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی در اولین سفر انتخاباتی خود به اهواز در نشستی با نخبگان و عشایر استان خوزستان حضور یافت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فداکاری و ایثار مردم خوزستان و حضور قومیت‌های مختلف در این استان گفت: اگر بخواهیم به فارس و عرب و بختیاری با فاصله نگاه کنیم، کفران نعمت الهی است و خوشحالیم خوزستان قهرمان ما گلستانی از انواع گلهای زیبا دارد و از همه گلهایش بوی عطر به مشام می‌رسد.

وی با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام (ره) با بیان اینکه "همه زندگی‌ام به عشق امام گذشت و خواهد گذشت"، افزود: اینکه من لقب «امام» را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزیده‌ام و به مردم پیشنهاد کردم یک الهام الهی بود. چون نه کسی به من گفته بود و نه با کسی مشورت کرده بودم و وقتی در مراسم وفات فرزند امام(ره) حضور یافتم خطاب به مردم گفتم این آخرین امتحان الهی برای آیت‌الله خمینی یعنی تقدیم اسماعیلش در راه خداوند بوده است و در نتیجه لقب امام شایسته ایشان است و اعلام کردم از این به بعد از لقب امام خمینی استفاده کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که "مردم ما از 24 خرداد چه می‌خواهند؟" گفت:‌ مردم ما ثبات امنیت و زندگی آرام می‌خواهند.

وی همچنین با اشاره به سفر نوروزی خود به استان خوزستان، به درددل‌های یکی از اهالی این استان با خود اشاره کرد و افزود: آن فرد به من گفت کاری نکنید که باز هم در این سرزمین شاهد جنگ و درگیری باشیم و باید بگذاریم این سرزمین آرامش داشته باشد؛ البته به این معنا نیست که مردم ما از جنگ می‌ترسند بلکه غیرت‌مردانی هستند که اگر دشمن حرکتی کند ایستادگی می‌کنند اما ما نباید بگذاریم بهانه به دشمن بدهیم.

روحانی با بیان اینکه "جنگ و جهاد افتخار دارد اما آثار و تبعات آن را نیز می‌دانم"، تاکید کرد: کردم آرامش و امنیت و رشد می‌خواهند تا وقتی به کشورهای همسایه سفر می‌کنند سرشان را پایین نیاندازند چون ما ایرانی هستیم و تمام اقوام زیر چتر اسلام و ایران هستیم و ما به مسلمان بودن و ایرانی بودنمان افتخار می‌کنم و مفتخریم به اینکه از عشایر و اقوام مختلف هستیم و این تنوع را نعمت و زیبایی می‌دانیم.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری همچنین گفت: مردم ما در عمل عدل می‌خواهند، نه در شعار؛ چون کشور ایران متعلق به تمام افراد ایرانی است.

روحانی در جواب صحبتهای یکی از عشایر حاضر در جلسه در مورد مظلوم واقع شدن بختیاری‌ها و اعراب خوزستان گفت: پیمان من با شما این باشد که میثاق ما عدل است و عدل است و عدل.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من حقوق شهروندی را تدوین و تبدیل به سند و قانون در مجلس شورای اسلامی خواهم کرد که در آن حقوق شهروندی، تمام مردم ایران دارای حقوق برابر و مساوی شهروندی خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ان‌شاء‌الله در دولت تدبیر و امید، اقتصاد ایران و اخلاق در این سرزمین احیا خواهد شد چون باید دروغ و دورویی از این سرزمین رخت بربندد و البته با کشورهای جهان تعامل سازنده داشته باشیم.

نظرات بینندگان