arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲

در فیلم تبلیغاتی جلیلی مطرح شد:«ایران برای همه ایرانیان...»/انتقاد از روحانی بدون نمایش دادن عکسش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خبر: فیلم تبلیغاتی سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با محوریت آخرین سفر او برای ملاقات با کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست تیم مذاکره کننده 5+1 با ایران بود.

«هیچی» پاسخ سعید جلیلی به اولین سئوالی بود که در این فیلم تبلیغاتی از او اینگونه پرسیده شد: «وقتی مقابل خبرنگارها و عکاس ها قرار می گیرید چه احساسی دارید؟»
یکی از چهره های غربی که در این فیلم تبلیغاتی درباره رئیس حمهور شدن سعید جلیلی اظهار نظر و ابراز امیدواری ضمنی کرد خبرنگار روزنامه امریکایی «کریستین ساینس مانیتور» بود که در حاشیه سفر جلیلی به استانبول این نظر را مطرح کرد.
یکی دیگر از اظهارنظرهایی که در این فیلم تبلیغاتی درباره سعید جلیلی مطرح شد نظر یک عکاس درباره وی بود. این عکاس هم که در سفر استانبول همراه دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان بود و در این فیلم از او خواست تا عکس یادگاری با جلیلی داشته باشد درباره او گفت:«وقتی دکتر را می بینم این آیه قرآن در ذهنم تداعی می شود: محمد رسول الله و الذین معه اشداو على الکفار رحمإ بینهم»
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این مستند تبلیغاتی با اشاره به تولید صفحه سوخت در کشور پس از آنکه در مذاکرات با 5+1 نتیجه ای عاید ایران نشد گفت: شهید شهریاری بدون دریافت یک ریال صفحه سوخت را طراحی کرد. این ظهور یک تمدن اسلامی است با مختصات خاص خودش است
ضرباهنگ این فیلم تبلیغاتی از اینجا به بعد شکلی انتخاباتی به خود گفت و با پاسخ چند کشاورز و دامدار درباره اینکه رئیس جمهور به نظر آنها چه ویژگی باید داشته باشد ادامه یافت.
«با خدا باشه. وجدان داشته باشه و حق مردم را بده» نظر یک پیرمرد کشاورز درباره ویژگی های رئیس جمهور آینده بود و یک کشاورز شمالی هم در پاسخ به اینکه «رئیس جمهور ایران چه کسی باشد» شعار حزب مشارکت را تکرار کرد و گفت:«ایران برای همه ایرانیان مال یک نفر نباشه...»

«راضی هستی که رئیس جمهور آینده به خارجی ها باج بده؟» پرسشی بود که در این فیلم تبلیغاتی از یک راننده بولدوزر در معدن نمک پرسیده شد.
نکته قابل توجه در این فیلم تبلیغاتی انتقادهای صریح سعید جلیلی و علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی از تیم حسن روحانی در مذاکره هسته ای با کشورهای اروپایی بود، اما هیچ تصویری در این فیلم تبلیغاتی از حسن روحانی که نامزد جلیلی است نمایش داده نشد.

یکی از نکات جالب این فیلم تبلیغاتی اعتراض سعید جلیلی به راننده پراید مشکی اش است که پس از خروج از یک مراسم سخنرانی وارد یک خیابان ورود ممنوع شده و با اعتراض سعید جلیلی مواجه می شود.

نظرات بینندگان