arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۲

انتقاد رهامي از ردصلاحيت برخي گزينه‌هاي اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ستاد هماهنگي جبهه اصلاحات در انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا از احراز نشدن صلاحيت برخي از گزينه‌هاي مورد نظر اين جبهه نظير مرتضي حاجي، معصومه ابتکار، فاطمه راکعي، محمدجواد قادري و محسن هاشمي انتقاد کرد

محسن رهامي در نشستي خبري براي اعلام اسامي فهرست 31 نفره ائتلاف اصلاح‌طلبان براي انتخابات شوراي شهر تهران، با اشاره به اينکه «جريان اصلاحات و شوراي هماهنگي اصلاحات متشکل از 17 حزب و تشکل سياسي فعال در کشور است»، گفت: شوراي هماهنگي اصلاحات در اواخر سال 91 از عموم مردم درخواست کرد که براي حضور در انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا در اين انتخابات ثبت‌نام کنند.

وي افزود: ستاد هماهنگي جبهه اصلاحات در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا که با هماهنگي سيدمحمد خاتمي و همچنين با کمک شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و شوراي مشاورين اصلاحات تشکيل شده است، يکسري مجموعه سياستگذاري‌ها براي انتخابات شوراي شهر در نظر گرفته است.رهامي اضافه کرد: در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ما با دو بحث انتخابات رياست‌جمهوري و همچنين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا مواجه بوديم که اين شورا پس از جلسات متعددي که برگزار کرد به اين نتيجه رسيد که اين دو انتخابات را به صورت جداگانه و مستقل از هم مورد توجه خود قرار دهد

.رييس ستاد هماهنگي جبهه اصلاحات با بيان اينکه «در ابتداي دولت اصلاحات اين شوراها فعال شدند»، گفت: دولت اصلاحات با تبيين قانون شوراها اولين انتخابات را برگزار کرد.

وي با تاکيد بر لزوم وجود شوراهاي شهر و روستا اظهار کرد: امروزه شوراهاي شهر و روستا نوعي پارلمان محلي محسوب مي‌شوند. در اصول 100 تا 106 قانون اساسي نيز اهميت شوراها مورد توجه قرار گرفته است. امروزه شوراها به حل مشکلات روزانه مردم مي‌پردازند. متاسفانه از زمان اعلام اسامي کانديداي مورد تاييد انتخابات شوراي شهر و روستا، ما با يک حادثه غيرمترقبه برخورد کرديم. ما متوجه شديم که هيات‌هاي اجرايي و نظارتي بخش عمده‌اي از نمايندگان ما را ردصلاحيت کردند و ما با يک رقابت غيرمعقول مواجه شديم.

رييس ستاد هماهنگي جبهه اصلاحات در انتخابات شوراها افزود: هيات‌هاي اجرايي و نظارتي خيلي از افرادي را که هيچگونه سابقه کيفري نداشتند به دليل عدم التزام به ولي فقيه تاييد صلاحيت نکردند که مي‌توان به اسامي محسن هاشمي و معصومه ابتکار اشاره کرد.

رهامي با بيان اينکه «از تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده اصلاح‌طلب در انتخابات شوراي شهر و روستا حدود 43 نفر ردصلاحيت شدند»، خاطرنشان کرد: پس از اعلام اين اسامي ما با هيات‌هاي اجرايي و نظارت و همچنين افراد شاخصي همچون علي لاريجاني رييس مجلس مذاکراتي انجام داديم و از آنها درخواست کرديم که نسبت به اعلام تاييد صلاحيت اين افراد تجديدنظر به عمل بياورند.

وي افزود: پس از صحبت‌هايي که ما با اين مقامات انجام داديم، حدود شانزده نفر از اين افراد تاييد صلاحيت شدند و 27 نفر باقيمانده نيز تاييد نشدند که از اين بين مي‌توان به مرتضي حاجي، معصومه ابتکار، فاطمه راکعي، محمدجواد قادري و محسن هاشمي اشاره کرد.

رييس ستاد هماهنگي جبهه اصلاحات در انتخابات شوراها در پايان با بيان اينکه طي چند روز گذشته به آيت‌الله هاشمي مراجعه کرديم، گفت: ما پس از مراجعه نزد آقاي هاشمي، نظر ايشان را در مود ليست 31 نفره جبهه اصلاحات جويا شديم که ايشان نيز به ما گفتند شما به همين صورت جلو برويد و به دفاع بپردازيد. ايشان با تاکيد بر اهميت شوراهاي شهر گفتند شوراهاي شهر اهميت ويژه خودش را دارد و نبايد با انتخابات رياست‌جمهوري ادغام شود.
نظرات بینندگان