arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۹

علي کريمي: اگر به ایران برگردم، قطعاً در پرسپولیس بازی می کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وقتي خبر سفر جادوگر به آلمان منتشر شد، همه شوکه شدند. آنان که اين خبر را شنيدند، فکر مي کردند راوي دارد با آنان شوخي مي کند، اما بازگشت کريمي به آلمان شوخي نبود. او در يک چشم بر هم زدن و در غافلگيري محض رسانه هاي ايران راهي شالکه شد تا فصل تازه اي در فوتبالش آغاز بشود. کريمي از بازگشت به آلمان خشنود است...

* در شرايطي به آلمان رفتي که هيچ کس تصورش را نمي کرد. چه شد دوباره سر از بوندس ليگا در آوردي؟!

** خب ماجرا بر مي گردد به دو هفته پس از اينکه من از باشگاهم جدا شدم. وقتي رضايت نامه ام را گرفتم، ابتدا پيشنهادي نبود، اما در همان زمان بود که مدير برنامه هايم با من تماس گرفت و گفت از تيم شالکه پيشنهاد داري.

* ... و تو هم بلافاصله قبول کردي.

واقعاً همين طور بود؛ چون من دنبال پول نبودم. شايد خيلي ها فکر مي کردند علي کريمي دنبال پول است، اما هرگز اين طور نبود. من دنبال اين بودم يک فضاي جديدي براي فعاليت پيدا کنم که شکر خدا اين فضا فراهم شد.

* اما همه منتظر بودند تو به پرسپوليس بروي.

** خب من اگر قرار باشد روزي دوباره به ايران برگردم، قطعاً در پرسپوليس بازي مي کنم. پرسپوليس مثل خانه من است و روزي که برگردم به اين تيم مي روم. گمان مي کنم هر کسي هم جاي من بود، در اين شرايط پرسپوليس را انتخاب مي کرد.

* در بازي اول به ميدان نرفتي دليلش چه بود؟

** خب، اين کاملاً طبيعي است؛ چون من تازه به شالکه پيوسته بودم و نمي توانستم بازي کنم. البته ماگات قصد داشت، اين کار را انجام بدهد، اما شايد او هم نخواست در بازي اول ريسک کند.

* به نظر مي رسد ماگات خيلي به تو علاقه دارد؟!

** همين طوري است. ايشان در همان جلسه اول که من را به ديگر بازيکنان معرفي کرد، من را گوشه اي برد و گفت، در اين مدت بايد به ما کمک کني. من هم قول دادم هر چه در توان دارم خرج کنم.

* در حال حاضر در منزل شخصي زندگي مي کني يا هنوز در هتل هستي؟

** قرار است همين روزها کليد خانه شخصي ام را تحويل بگيرم. الان در هتلي اقامت دارم که تا محل تمرين پنج دقيقه فاصله است. اما خانه اي که قرار است تحويل بگيرم نسبت به شهر گرزن کرشن فاصله بيشتري دارد. البته مهم نيست؛ چون من با فضاي فوتبال در آلمان آشنا هستم.

* از اينکه بايد با پيراهن آبي بازي کني، چه احساسي داري؟

** (مي خندد) نمي توانم چيزي بگويم. به هر حال فوتبال است (... و بعد دوباره مي خندد! )

* خيلي ها دوست دارند بدانند علي کريمي چه هدفي دارد. آيا مي توان دوباره به بازگشت تو به روزهاي اوج اميدوار بود؟

** من هدفي جز اين ندارم. مي خواهم از اين فرصتي که نصيبم شده، بهترين استفاده را ببرم. موقعيت بسيار خوبي نصيبم شده و بايد به نحو احسن از آن استفاده کنم.

* ممکن است در بازي با فرايبورگ به ميدان بروي، در شرايطي که ميزبان هم هستيد؟

** هر تصميمي ماگات بگيرد، من مي پذيرم. آمدم به شالکه کمک کنم و به همين دليل هر وقت از من استفاده بشود با همه وجود بازي مي کنم.

* اين تيم نسبت به سال گذشته چه اندازه فرق کرده؟

** تا حدودي نسبت به سال گذشته ضعيف تر شده، اما باز هم مي تواند مدعي باشد. چند بازيکن درجه يک شالکه از اين تيم رفته اند، اما باز هم براي حضور در ليگ قهرمانان شانس داريم.

* قدس
نظرات بینندگان