arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۲

به حقوق مدنی احترام بگذارید آقای اردوغان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر خارجه آلمان از دولت ترکیه خواست به حقوق مدنی مردم احترام بگذارد. اتحادیه اروپا خواستار بازخواست عاملان خشونت علیه مردم ترکیه شد و اعلام کرد، کشورهای متقاضی ورود به اتحادیه باید استانداردهای دموکراتیک را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان نخست وزیر ترکیه را به احترام به حقوق مدنی شهروندان این کشور فراخواند.

وستروله در گفت وگو با روزنامه آلمانی "ولت ام زونتاگ" اظهار داشت: اردوغان به ویژه مسئولیت دارد که اوضاع را آرام کند. او باید به مسئولیت خود واقف باشد.

اشتفان فوله، کمیسر عالی امور توسعه اتحادیه اروپا نیز از دولت ترکیه خواست، مسئولان خشونت نامتناسب پلیس در برخورد با تظاهرکنندگان را مجازات کند.

وی که به ترکیه سفر کرده است در کنفرانسی در استانبول در حضور نخست وزیر ترکیه گفت: اکنون مهم این است که نه تنها تحقیقات سریع و شفافی انجام شود بلکه عاملان مورد بازخواست قرار گیرند.

فوله تصریح کرد: اتحادیه اروپا و کشورهایی که تلاش دارند وارد این اتحادیه شوند وظیفه دارند، بالاترین استانداردهای دموکراسی را در کشورهای خود به اجرا بگذارند.

وی احترام به آزادی بیان و تجمع، گزارش دهی آزادانه رسانه ها و فعالیت آن دسته از گروه های مدنی که در پارلمان جایگاهی ندارند را از جمله ارکانی برشمرد که این کشورها باید از آن برخوردار باشند.

کمیسر ویژه توسعه اتحادیه اروپا ادامه داد: تظاهرات مسالمت آمیز چنین گروه هایی در جامعه ای دموکراتیک روشی مشروع است تا بتوانند از طریق آن دیدگاه های خود را بیان کنند.

وی افزود: خشونت بیش از حد پلیس علیه این گروه ها در چنین دموکراسی هایی جایی ندارد.

نظرات بینندگان