arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۲

نتایج دو نظرسنجی: رشد چشمگیر رضایی و روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که تنها پنج روز به انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم ‌مانده، آرایش آرای انتخاباتی نامزدها به شدت در حال تغییر است.

به گزارش «تابناک»، در جدیدترین نظرسنجی که توسط یکی از نهادهای حاکمیتی خاص صورت گرفته، آرای محسن رضایی و حسن روحانی در حالی از روند صعودی برخوردار است که قالیباف و جلیلی همچنان روند نزولی خود را ‌می‌پیمایند. در این نظر‌سنجی، ‌نزدیک به 65 درصد پرسش شوندگان گفته‌اند که در انتخابات شرکت خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، آرای محمد باقر قالیباف طبق این نظر‌سنجی به 19.8 درصد رسیده ‌و این در حالی است که تا پیش از برگزاری مناظره‌ دور سوم، برآوردها حکایت از آرای 22.3 درصدی وی داشت. جلیلی نیز با افت 2.3 درصدی آرای خود مواجه شده ‌و بنا بر این نظرسنجی، وی با 10.6 درصد از آرای به دست آمده، در رتبه چهارم و پایین تر از روحانی است. حسن روحانی نیز که هم اکنون با 12.1 درصد آرا در رتبه سوم قرار دارد، تا پیش از این با 10.2 درصد در رتبه چهارم بود.

اما جهش آرای محسن رضایی از 13.8 درصد به بیش از 18.4 درصد از نکات جالب این نظر‌سنجی است، که حاکی از اقبال عمومی به سخنان رضایی در مناظره‌هاست؛ هرچند برخی استقبال پرشور مردمی در سفرهای اخیر محسن رضایی را عامل این خیزش می‌دانند.

البته بنا بر این نظر سنجی، 24 درصد از کسانی که گفته‌اند در انتخابات شرکت خواهند کرد، هنوز تصمیم نگرفته‌اند ‌به چه کسی رأی دهند.


نام کاندیدا

درصد آراء

محمدباقر قالیباف

19.8

محسن رضایی

18.4

حسن روحانی

12.1

سعید جلیلی

10.6

علی اکبر ولایتی

8.3

محمدرضا عارف

4.6

غلامعلی حداد عادل

2.2

در نظر‌سنجی دیگری که توسط مؤسسه نظرسنجی آکادمیک در روستاها صورت گرفته است، رضایی پیشتاز رقابت‌‌هاست. با توجه به اینکه روستاها همواره بیشترین درصد مشارکت را در انتخابات دارد، کارشناسان شانس بیشتری را برای محسن رضایی نسبت سایر رقبا پیش‌بینی می‌کنند.


رشد چشمگیر آراء رضایی
نظرات بینندگان