arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۲

استاندار تهران: در تبلیغات انتخابات، بگیر و ببند و محدود کردن نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران با تاکید بر اینکه "ما بگیر و ببند و محدود کردن در بحث تبلیغات نداریم"،‌ اظهار کرد: به لطف خدا تاکنون همه‌چیز خوب پیش رفته است اما خود کاندیدا‌ها و هوادارانشان باید مراقب باشند و ستاد‌هایشان را مدیریت کنند.

به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن در همایش بازرسان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد با تاکید بر اینکه "هرچه مقام معظم رهبری تاکنون مطرح کرده‌اند، اتفاق افتاده و تعبیر شده است"، اظهار کرد: ان‌شاءالله ما و دنیا در روز 24 خرداد شاهد حماسه حضور خواهیم بود.

وی خطاب به بازرسان حاضر در این نشست اظهار کرد: ما وظیفه داریم به وظایف خود عمل کنیم. در این صورت خدا هم به ما کمک خواهد کرد. کافی است تا ما بازرسان، صدر تا ذیل ماموریت و مسئولیت خود را به نحو احسن و درست انجام دهیم.

تمدن با بیان اینکه "سلامت انتخابات و حفظ امانتی که از مردم نزد ماست، بحث بسیار مهمی است"، گفت: برای اینکه اسم شما بازرسین از گردونه خارج شود سختگیری‌هایی به عمل آمده و ما به هرکس به عنوان بازرس حکم نداده‌ایم.

استاندار تهران ضمن اینکه بی‌طرف بودن و بصیر بودن را از جمله مشخصه‌های یک بازرس برشمرد، اظهار کرد: اینکه کسانی که در سال 88 بحث تقلب را مطرح کردند و تا امروز نتوانستند یک سطر سند تقلب در این انتخابات را به ما در داخل کشور و به مجامع جهانی ارایه نداده‌اند به این دلیل است که شما بازرسان وظایف خود را دقیق انجام دادید و اجازه ندادید تا تخلفی صورت بگیرد.

وی با مورد توجه قرار دادن بحث تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار کرد: کمتر کشوری در دنیا پیدا می‌شود که کاری به این عظمت را در یک روز تجمیع کند. این روند به خاطر اقتدار خون شهدا و نفس پاک امام(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین قلب‌ها و قدم‌های پاک و صادقانه شماست که باعث شده چند انتخابات در یک روز تجمیع شود.

تمدن در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه کشور هم اکنون در اوج امنیت و آسایش به استقبال انتخابات می‌رود، خاطرنشان کرد: در همین تهران در بحث تبلیغات ما دست همه را باز گذاشتیم و گفتیم مجوز بگیرید، آزاد آزاد بوده است، در همین روزهای پایانی قیل و قال تبلیغات بیشتر می‌شود که ما از آن استقبال می‌کنیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه ما بگیر و ببند و محدود کردن در بحث تبلیغات نداریم،‌ اظهار کرد: به لطف خدا تاکنون همه‌چیز خوب پیش رفته است اما خود کاندیدا‌ها و هوادارانشان باید مراقب باشند و ستاد‌هایشان را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه صحبت و گزارش بازرسان بسیار مهم است و به بی‌طرفی، امانتداری،‌ سرعت عمل و هوشیاری شما برمی‌گردد، گفت:‌ این موضوع می‌تواند به ما کمک کند تا مطلبی را درست منتقل کنیم اما یک تلفن و گزارش اشتباه می‌تواند یک زنجیره را به اشتباه بیندازد.

تمدن در ادامه گفت: پنج هزار و هشتصد و 82 شعبه اخذ رای و 11 هزار و نهصد و 59 صندوق در استان تهران خواهیم داشت همچنین مجریان دست‌اندرکاران انتخابات قریب به 200 هزار نفر در این استان فعالیت می‌کنند.

استاندار تهران افزود: لازم به ذکر است که قریب به یک میلیون نفر نماینده کاندیدا‌ها داوطلبان انتخابات شوراها هستند.

وی همچنین خطاب به بازرسان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: اگر ما و شما به کاندیدا‌یی نظری داریم فقط در همان لحظه‌ای است که نظر خود را به صندوق می‌اندازیم در غیر این صورت همه داوطلبان و کاندیدا‌ها برای ما برابرند.

نظرات بینندگان