arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۲

روحاني در كرمان:ب دانيد ديگر افراط‌گران پيروز نخواهند شد/دكتر عارف اخلاقي عمل كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنو- حسن روحاني در سفر به كرمان در ورزشگاه مملو از جمعيت تلاش با ذكر ياد شهيد باهنر سخنانش را با اين جملات آغاز كرد: سلام بر بزرگان اين خطه به ويژه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني. سلام بر همه قهرمانان هشت سال دفاع مقدس به ويژه لشگر قهرمان ثارالله. من شهامت‌هاي اين لشگر را در دوران دفاع مقدس از نزديك مشاهده كردم. اينجا كرمان است كه گويند آسمان صافي دارد اما نمي‌دانند دل‌هاي اين مردم از آسمانش هم صاف‌تر است. مي‌گويند آسمان كرمان پر از ستاره‌هاي زيباست اما نمي‌دانند در شهرها و روستاهاي اين استان چقدر ستاره هست.

 وي با اشاره به نزديك شدن به روز سرنوشت گفت: اينجا بزرگ‌ترين استان ايران از لحاظ وسعت است. اينجا بهشت معادن ايران است. مي‌دانم كه اگر يك مقدار تشكيلات در اختيار كشاورزان و باغداران كرمان قرار گيرد نعمت‌هاي اين استان تمام منطقه را متنعم مي‌كند. اگر مشكل آب در اين استان حل شود و آبياري علمي شود اينجا بهشت كشاورزي ايران خواهد شد.
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد به جاي تصدي‌گري دولتي كار را به نظام‌هاي صنفي واگذار خواهد كرد، افزود: من مي‌دانم شما از بيكاري رنج مي‌بريد. مي‌دانم برخي از تحصيلكرده‌ها و نخبگان از فرط بيكاري راه ديار غربت در پيش گرفته‌اند. دولت شما يعني دولت تدبير و اميد رونق را به اختصار بازخواهد گرداند. دولت شما به مشكل اصناف و كارآفرينان توجه خواهد كرد اين دولت مي‌داند كه شما جوانان آزادي مي‌خواهيد. زنان و دختران ما خود راه عفت را در زندگي پيش گرفتند. عزيزان من با وحدت و همدلي و پايان دادن به شكاف‌ها و اختلاف‌ها مي‌توان كشور را به توسعه و پيشرفت مطلوب رساند.
روحاني با بيان اينكه من در برابر همه بزرگان نظام سر تعظيم فرود مي‌آورم و با اجماع كاري خواهم كرد كه محيط امنيتي از بين برود، افزود: آن وقت كه فضا، فضاي فرهنگي و سياسي شد زندان‌هاي ما خلوت خواهد شد. ما براي توسعه كشور نياز داريم همه 75ميليون در عرصه سازندگي قرار گيرند. من به آنهايي كه در اين هشت سال به بزرگان و نخبگان تهمت زده‌اند، تهمت و افترا نخواهم زد. بدانيد ديگر افراط‌گران پيروز نخواهند شد. براي اينكه ما در برابر افراط و خودسري پيروز شويم و در مسير اعتدال و ميانه‌روي قرار گيريم نياز به وحدت داريم. در تمام استان‌ها به من و برادر عزيزم دكتر عارف مردم توصيه اجماع و اتحاد مي‌كردند. ما مساله را به جبهه اعتدال و اصلاحات و آيت‌الله هاشمي و حجت‌الاسلام والمسلمين خاتمي واگذار كرديم. تصميم ديشب بزرگان جبهه اصلاحات و اعتدال بر اين قرار گرفت كه بنده در عرصه رقابت باقي بمانم و آقاي دكتر عارف نيز بسيار اخلاقي عمل كرد.
وي با بيان اينكه تشكيل ستاد مشترك براي من و دكتر عارف در استان‌ها نشان‌دهنده اين بود كه همه به دنبال هدف واحد هستند، افزود: من در اينجا لازم مي‌دانم بگويم از هاشمي و خاتمي عزيز و برادر عزيزم دكتر عارف و از همه عزيزاني كه در اين هفته شبانه‌روز در جبهه اصلاحات و اعتدال تلاش كردند تا وحدت ايجاد شود صميمانه سپاسگزارم. در برابر بزرگان كشور كه تلاش كردند كشور در اين انتخابات در مسير پيشرفت قرار گيرد تواضع و فروتني مي‌كنم. عزيزان من، ما پيروز انتخابات خواهيم بود. 24 خرداد همه پاي صندوق راي حاضر مي‌شويم تا قدم بزرگي براي ساختن كشور
نظرات بینندگان