arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۲

جزئیات آتش‌سوزی در ساختمان سابق همشهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات آتش‌سوزی در ساختمان سابق موسسه همشهری را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد آتش‌سوزی در ساعت 12:16 به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان دو ایستگاه 18 و 40 و عوامل گروه نجات 13 و 14 به همراه نرده‌بام و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل که ساختمان قدیمی مربوط به موسسه همشهری بود، مشاهده شد که در طبقه منفی دو این ساختمان کارگران مشغول برش‌کاری روی مخزن گازوئیل واقع در موتورخانه بودند که به علت بی‌احتیاطی و وجود مقداری گازوئیل در کف مخزن، ناگهان آتش‌سوزی رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود 10 تن از ساکنان این ساختمان 10 طبقه خود را به پشت‌بام رسانده و هشت تن دیگر نیز توسط آتش‌نشانان از طبقات خارج شدند، گفت: همچنین چهار تن نیز دچار دودزدگی شدند که عوامل اورژانس آنان را در محل مداوا کردند.

ملکی با بیان اینکه شعله‌های آتش به سایر طبقات سرایت نکرده بود، گفت: تنها دود غلیظی که ناشی از سوختن گازوئیل است، طبقات این ساختمان را دربر گرفته بود که آتش‌نشانان این دود را نیز تخلیه و در ساعت 13:47 به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

وی درباره اظهارات اولیه مطرح شده پیرامون محل حادثه که گفته می‌شد ساختمان مربوط به موسسه همشهری است نیز گفت: این ساختمان در گذشته مربوط به موسسه همشهری بوده و حدود چهار ماه قبل به مراکز تجاری و اداری واگذار شده بود، اما به سبب شهرتی قبلی، نام آن را تغییر نداده بودند و در میان اهالی نیز به ساختمان همشهری مشهور است.
نظرات بینندگان