arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۲

ارتش آمریکا در سوریه دست به عملیات محدود نظامی می‌زند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت:

دولت امریکا تصمیم دارد علاوه بر حمایت تسلیحاتی از گروه های مسلح در سوریه در برخی از عملیات‌ها به صورت محدود مشارکت کند.

به گزارش پایگاه المنار فلسطین؛ دولت آمریکا در راستای ادامه حمایت های تسلیحاتی خود از گروه های تروریست مسلح در داخل خاک سوریه ، به سرویس های اطلاعاتی خود اجازه داده علاوه بر کمک های اطلاعاتی به این گروه های مسلح ، در کنار کمک های تسلیحاتی دولت آمریکا ، سرویس های اطلاعات مرکزی آمریکا " سیا " در سوریه می توانند در برخی عملیات نظامی به صورت محدود مشارکت داشته باشند .

دولت آمریکا در توضیح علت موافقت خود با این تصمیم اعلام کرده؛ هدف از این حمایت نظامی محدود تقویت روحیه گروه های مسلح مخالف نظام بشار اسد در برخی از جبهه های نزاع است .

براساس اطلاعات رسیده از آمریکا؛ واشنگتن تنها به صورت محدود موافقت کرده تا نیروهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا " سیا " در این عملیات محدود مشارکت داشته باشد چرا که در صورت مشارکت واضح و گسترده در این قبیل عملیات نظامی می تواند برای آمریکا در بین دیگر کشورهای بزرگ مخالف مشارکت در نزاع داخلی سوریه هزینه سنگینی به دنبال داشته باشد.

واشنگتن از این مساله هراس دارد که با فاش شدن دخالت هایش در بحران داخلی سوریه اوضاع در این کشور و در کشورهای همسایه سوریه از کنترلش خارج شود وجنگی منطقه ای به راه بیفتد.

در باره اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه یا تلاش برای برقراری چنین منطقه ای در داخل خاک سوریه هم آمده است؛ تلاش صورت گرفته برای استقرار موشک های پاتریوت در نزدیک مرز اردن با سوریه و مرزهای ترکیه با سوریه و همچنین مناطق تماس فلسطین اشغالی با سوریه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع کافی نیست چرا که این مساله دخالت مستقیم را می طلبد و با توجه به شرایط کنونی منطقه ای وبین المللی ایجاد چنین منطقه ای در داخل خاک سوریه امری دور از ذهن به شمار می رود.

این منابع می افزایند؛ اگر از موشک های پاتریوت موجود در مرزهای یاد شده برضد سوریه استفاده شود منطقه با سرعت باور نکردی به سمت جنگ فراگیری کشیده خواهد شد واین امر برای تمام کشورها قابل قبول نیست.
نظرات بینندگان