arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۲
نشریه مطرح فرانسوی مطرح کرد:

پیروزی روحانی، همه پرسی علیه احمدی نژاد! / ایران از همۀ امکانات برای تبدیل شدن به قدرتی جدید برخوردار است

به گمان مفسر هفته نامۀ "لوپوئن" انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران همه پرسی علیه محمود احمدی نژاد نیز بود که ایران را از نظر اقتصادی و بین المللی دچار مشکلا بسیاری کرد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به گمان مفسر هفته نامۀ "لوپوئن" انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران همه پرسی علیه محمود احمدی نژاد نیز بود که ایران را از نظر اقتصادی و بین المللی دچار مشکلا بسیاری کرد .

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ "نیکلا باورز" افزوده است : ایران برغم بهره مندی از بزرگترین منابع نفت و گاز جهان از نظر اقتصادی در وضعیت مساعدی نیست .

مفسر لوپوئن که از اقتصاددانان به نام فرانسه نیز هست سپس با اشاره به رکود، تورم و بیکاری که به گفتۀ وی شامل بیش از 12 میلیون نفر از مردم ایران می شود افزوده است که بیکاری در ایران بیش از همه شامل جوانان و به ویژه 900 هزار جوان فارغ التحصیل کشور می شود.

به همین خاطر انتخاب حسن روحانی نه به معنای گسست، که به منزلۀ تغییر جهت است. اهمیت سخنان حسن روحانی در جریان کارزار انتخاباتی در این بود که او برای اولین بار بر پیوند میان اوضاع فاجعه بار اقتصادی کشور و برنامۀ هسته ای آن تأکید کرد. در این کارزار انتخاباتی حسن روحانی از جمله گفته بود : چه خوب است که سانترفیوژ بچرخد اما به شرطی که کارخانچات هم به پا باشند.

نیکلا باورز در پایان نوشته است که ایران از همۀ امکانات برای تبدیل شدن به قدرتی جدید برخوردار است : نه فقط ایران از جمعیتی فعال و آموزش دیده و سنت های قوی کارآفرینی و تجاری بهره مند است، بلکه نیز از منابع سرشار طبیعی و انسجام ملی قدرتمند برخوردار است که در تمدنی هزاران ساله ریشه دارد.

باورز با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران می گوید آمریکا نیز از نتایج رویکرد خود در قبال ایران به خوبی آگاه است به این معنا که از یک طرف راه گفتگو با حسن روحانی را نمی بندد و از سوی دیگر با اعمال تحریم های شدید اقتصادی راه را برای ورد شرکت های آمریکایی به ایران در آینده هموار می سازد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
83
13
یه روززی میاد که خود شما می نویسید "چه شد که روحانی رییس جمهور شد" آن همان روزیست که ایشان هم متهم به کج خلقیی با نظام است.
كارمند شركت پتروشيمي در عسلويه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
5
64
در 8 سال گذشته هيچ پروژه اي شروع نشده و خاتمه نيافته است. تمامي كاركنان شركت نفت و گاز و پتروشيمي در عسلويه مي دانند كه عسلويه در اين 8 سال به ركود و رخوت كشيده شد و بسياري از كاركنان پيمانكاريها بيكار شدند. هر چه مجتمع گاز و پتروشيمي در حال بهره برداري و توليد است از دولت خاتمي به ارث مانده است. با كمال تاسف صدا و سيما برخي وقتها به استناد مصاحبه با مديران ارشدي كه منصوب دولت احمدي نژاد بودند و واقعيتها را منعكس نمي كردند مي گفتند كه عسلويه رونق دارد و طرحها و پروژه ها خوب پيش مي رود و ... . اما الان سوال مهم اين است به عنوان مثال همان طرحهاي فازهاي گازي پارس جنوبي كه گفتند 35 ماهه تمام مي شود همگي تاخير دارند و چندان جلو نرفته اند به جز زيرسازي و لايه كوبي و شمع كوبي و چند تا سوله.! در 8 سال گذشته اخلاق و صداقت قرباني مطامع جناحي و سياسي افراد شد. منافع ملي ناديده گرفته شد. به كشور و مردم زيان فراواني رسيد. دولت يازدهم بايد دولت تدبير و عقلانيت و كارآمدي و صداقت با مردم باشد. بسياري از طرحهاي پتروشيمي كه در سفرهاي استاني احمدي نژاد كلنگ آنها به زمين خورد فقط يك تابلو دارند يا در نهايت يك سوله !
ارسطو املشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
21
10
سلام آقای دکتر،میدانی برای چه محبوبمان شدی؟خلاصه بگویم بخاطر صداقت و رو راستی شما در دل ما به وسعت میلیونها عاشق جا باز نمودی.عاشق گفتم میدانی عشق چیست همانی که باعث میشود نفس تازه بگیری وتمام سختی ها را برای لحظه ای هم شده به فراموشی بسپاری. رییس جمهور محبوب من! میدانی الان میلیونهانفر از هموطنانت به خاطر تصمیمات سیاست زده عدهای در روز عید نیمه شعبان خون به دل شده اند؟ کجای قاموس ایران و اسلام نوشته که خون به دل هم نوعت بنمایی؟چرا وبه چه دلیل با ما چنین میکنید ؟البته مردم ما باهوشتر از این حرفها هستند و صد البته صبورتر !!. رییس جمهور محبوب ما دکتر روحانی شما میتوانی وباید به مطالبه میلیونها هوادار پرسپولیس بزرگ این میراث بزرگ باستانی ایران زمین اهمیت قایل شوی و نگذاری سردار رویانیان -که بحق در راستای بزرگی پرسپولیس گام برمیدارد و مورد تایید همه هواداران پرسپولیس میباشد-را برکنار کنند به دلایل واهی.دیگر سرتان را درد نمی آورم نگاهمان به شماست امیدمان را ناامید نکن
عرفان صبوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
107
9
سلام
لطفا احمدی نژاد را انقدر تخریب نکنید هر وقت شما هم بعد از 8 سال به اندازه او کار کرده بودید بیایید حرف بزنید. البته من که میدانم انتخاب این کامنت را منتشر نمی کند گفتم لااقل خودتان بفهمید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
4
24
طور خدا بگید آخر قیمت طلا چی میشه با این وضع فردا قیمت طلا تا گرمی 80 میرسه ؟ چنتا سکه خریده بودم میخوام بفروشم
qdnpclir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
4
14
20
نظرات بینندگان