arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۲

حقوق دریافتی کارمندان دانشگاه ها زیر چکمه اصلاح مصوبات وزیر علوم له شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از بینندگان «انتخاب» نوشت:

در سال 1391، حقوق کارمندان قراردادی و اعضای غیر هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بر اساس آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی موصب 27/12/1390 به شماره 273298 محاسبه می شده است. مهمترین دستاورد این آیین نامه که از اقدامات قابل تحسین وزارت علوم بشمار می رفت شفافیت و رعایت عدالت در محاسبه حقوق دریافتی کارمندان قراردادی، بعبارتی دیگر جلوگیری از اعمال سلیقه ای حقوق کارمندان توسط روسای دانشگاه ها، آنچه که تا قبل از آن متداول بوده است، می بود.

اما متاسفانه مسیر عدالت ادامه نیافت و بخشنامه ای بشماره 8730 در تاریخ 31/1/1392 به ریاست دانشگا هها ، پژوهشکده ها ، آموزشگاهها و موسسات تحت حوزه وزارت علوم ابلاغ شد، که بر اساس آن مصوبات سال 1390 در این رابطه اصللاح شد! و الزام دانشگاهها به تبعیت از آن از بین رفت تا دوباره دانشگاهها به اعمال سلیقه ای حقوق کارمندان خود تشویق شوند. و در این میان آنچه نصیب کارمندان شد، میوه تلخ این اصلاحیه بود: کاهش 27 درصدی حقوق دریافتی آنها در خرداد 1392 نسبت به اسفند 1391 .

مصوبه معروف افزایش 25 درصدی حقوق در سال 1392 نه تنها به کارمندان دانشگاهها نرسید، بلکه 27 درصد هم از حقوق آنها کم شد! (برای مثال کارمندان مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز)
نظرات بینندگان