arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۲
آخرین آخبار از تحولات مصر

ارتش ضرب‌الاجل 48 ساعته تعیین کرد/شادی و پایکوبی مردم پس از بیانیه ارتش/اخوان المسلمین بیانیه را مردود دانست/مردم به منزل خیرت شاطر و دفاتر اخوان المسملين حمله کردند/استعفای 10 نفر از وزرا

/حمایت آمریکا از مرسی/المیادین: مرسی برگزاری رفراندوم را بررسی می کند / نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای با تعیین ضرب‌الاجل 48 ساعته برای گروه‌های سیاسی به منظور دستیابی به توافق و حل بحران کنونی اعلام کرد که در غیر این صورت نیروهای مسلح وارد عمل خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای با تعیین ضرب‌الاجل 48 ساعته برای گروه‌های سیاسی به منظور دستیابی به توافق و حل بحران کنونی اعلام کرد که در غیر این صورت نیروهای مسلح وارد عمل خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، ارتش مصر در این بیانیه تأکید کرد که تنها 48 ساعت به همه گروه‌های سیاسی فرصت می‌دهد تا مطالبات مردم محقق شود.

ارتش مصر اعلام کرد که هر چه زمان بیشتر بگذرد، تفرقه و دودستگی نیز بیشتر خواهد شد و بنابراین در صورتی که راه حلی مطرح نشود ارتش نقشه راه آینده را مشخص خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین تاکید شد که ارتش در عرصه سیاست و قدرت بی‌طرف است و به خروج از رویکرد دموکراتیک تن نخواهد داد.

شادی مردم پس از بیانیه ارتش

در پی صدور بیانیه ارتش مصر در مورد وارد عمل شدن در صورت عدم پاسخگویی به خواسته های مردم ظرف مدت چهل و هشت ساعت ، هزاران نفر از معترضان حاضر در میدان تحریر قاهره فریاد شادی سر دادند.

تجمع کنندگان در میدان تحریر با شعار« مرسی از قدرت کناره‌گیری کن ، مرسی رئیس جمهور ما نیست»‌ از عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر خواستند وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، در پی صدور بیانیه ارتش مصر رانندگان در خیابان‌های قاهره بوق می زدند و پرچم مصر را تکان می دادند.

پايگاههاي اخوان المسملين به آتش کشيده شدند    

المیادین از محاصره دفتر اخوان المسلمین در منطقه الاتحادیه قطر از سوی مخالفان مصری خبر داد.

بر اساس آخرین اطلاعات رسیده دهها جوانی که دفتر اخوان المسلمین را محاصره کرده بودند به این دفتر حمله کردند. این در حالی است که اخوان المسلمین دهها نفر از طرفداران خود را در این دفتر برای محافظت از آن قرار داده بود. این مسئله به درگیری بین دو طرف و تیراندازی به محاصره کنندگان ساختمان دفتر اخوان المسلمین منجر شد. این تیراندازی ها با هدف خارج شدن جوانان طرفدار اخوان المسلمین از ساختمان بوده است که بالاخره توانستند تمام آنها را از ساختمان خارج کنند.

اما این تیراندازی ها به کشته شدن چند تن از مخالفان مصری منجر شد. به همین علت اعتصاب کنندگان در اطراف ساختمان فورا تعدادی از طرفداران اخوان المسلمین را با خود بردند. آنها یکی از جوانان طرفدار اخوان المسلمین را دستگیر کردند و با انواع سلاح به سمت وی شلیک کردند و وی را زخمی کرده سپس کشتند و مانع از رسیدن آمبولانس برای انتقال وی به بیمارستان شدند. آنها همچنین جسد وی را بر سر راه در خیابان منتهی به دفتر اخوان المسلمین رها کردند.

و در اطراف دفتر ارشاد وابسته به اخوان المسلمین نیز جوانانی که این دفتر را محاصره کرده بودند تمام طبقات فوقانی این ساختمان را به آتش کشیدند . زیرا در آتش سوزی دیروز این طبقات سالم مانده بود که امروز این جوانان تلاش کردند این طبقات سالم را نیز بسوزانند.

آنها تمام اوراق و مستندات و تجهیزات و وسایل موجود در ساختمان را از بین بردند و حتی پلاکارهایی را که روی آن نوشته شده بود این ساختمان متعلق به دفتر ارشاد و اخوان المسلمین است و بر نمای خارجی ساختمان نصب شده بود نیز کندند. از لحاظ امنیتی در اطراف این دفاتر محاصره شده نا امنی شدیدی حاکم است .

اخوان المسلمين: همه بيانيه ارتش را رد مي کنند    

به گزارش رویترز ، یک سیاستمدار اخوان المسلمین مصر روز دوشنبه گفت همه بیانیه نیروهای مسلح این کشور را رد می کنند .

همچنین المیادین به نقل از یکی از مسئولین ارشد اخوان المسلمین اعلام کرد که این گروه بیانیه ارتش را مردود دانسته است.

مردم به منزل خیرت شاطر حمله کردند

المیادین گزارش داد که تعدادی از مردم خشمگین به منزل خیرت شاطر معاون رئیس جنبش اخوان المسلمین هجوم برده اند.

استعفای 10 تن از وزرای هشام قندیل

المیادین به نقل از منابع غیر رسمی گزارش داد که 10 تن از وزرای دولت استعفا دادند.

براساس این گزارش، گمان می رود که پس از بیانیه ارتش تعدادی دیگری از وزرا استعفا دهند.

پیش از این اعلام شده بود که چهار نفر از وزرا استعفای خود را تقدیم نخست وزیر کرده اند.

واکنش رئیس اسرائیل به تحولات مصر

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: از آینده مصر و اینکه در خاورمیانه چه چیزی روی خواهد داد هیچ چیزی نمی دانیم.

پنتاگون: در حال بررسی هستیم

وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) روز دوشنبه اعلام کرد درحال بررسی بیانیه ارتش مصر است اما از گمانه زنی درمورد اینکه طی 48 ساعت آینده در این کشور چه اتفاقی خواهد افتاد ، خودداری کرد.

 بالگردهاي ارتش مصر پس از بيانيه ارتش بر فراز قاهره به پرواز درآمدند

به گزارش خبرگزاری رویترز ، شاهدان مصری روز دوشنبه گفتند بالگردهای ارتش مصر پس از آنکه ارتش به سیاستمداران 48 ساعت فرصت داد بحران در این کشور را حل و فصل کنند بر فراز قاهره به پرواز درآمدند و پرچم های این کشور را پخش کردند .

حمایت آمریکا از مرسی

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات مصر اعلام کرد محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر است که به صورت دمکراتیک انتخاب شده و همچنان رئیس جمهور است. آمریکا از هیچ طرفی در مصر حمایت نمی کند.

مرسي با فرمانده نيروهاي مسلح مصر ديدار کرد     

در بیانیه ای در صفحه رسمی فیس‌بوک رئیس جمهور مصر آمده است محمد مرسی رئیس جمهور روز دوشنبه به همراه نخست وزیر این کشور با فرمانده نیروهای مسلح مصر دیدار کرد.

این صفحه پس از آن به روز شد که ژنرال عبدالفتاح السیسی ضرب الاجلی را برای مرسی صادر کرد تا به توافقی در زمینه تقسیم قدرت با رقبای سیاسی خود ظرف 48 ساعت دست یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، در این صفحه فیس‌بوک عکسی از مرسی به همراه السیسی و هاشم قندیل نخست وزیر مصر قرار داده شده است که روی صندلی نشسته و لبخند می زنند. مشخص نیست این عکس چه زمانی گرفته شده است.

مرسي برگزاري همه پرسي را بررسي مي کند

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: محمد مرسی رئیس جمهور مصر، درخواست برای برگزاری همه پرسی در شش ماه آینده درباره ماندش در قدرت را بررسی می کند.

این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر اشاره نکرد.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
11
364
متاسفانه عملکردبسیاربدحکومتهای اسلامی مردم مصروترکیه رابه سوی حکومتهای سکولارسوق میدهددرایران هم باعملکردبسیاربد 8سال دولت احمدی نژادنزدیک بودکه انقلاب ازدست برودکه باکمک آقایان خاتمی وهاشمی ومردم اوضاع آرام شدبایستی قدراین موقعیت رادانست
سید عابدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
245
224
چوب خدا صدا ندارد
در ترکیه چه خبر است در مصر چه خبر است
این نتیجه بلایی است که مرسی و اردغان و هوادران سلفی اشان ( اخوانی های تکفیری و وهابی های کثیف )بر سر شیعیان مظلوم سوریه آوردند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
4
213
این احمقان مسلمان نمای دیکتاتور بیش از هر کسی به اسلام و انسانیت ضربه زدند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
21
182
خون به ناحق ریخته شده مظلومین شیعه مصر حکومت سلفی مرسی رو سرنگون خواهد کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
12
161
درود بر ارتش مردمی و میهن دوست مصر!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
45
94
به نظر من کشورهای عربی باید دیکداتوری اداره بشه.اونا بدون زور نمیتونن زندگی کنند.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
4
178
اخوان المسلمین باعث شده تفرقه بین مردم مصر از لحاظ عقیدتی پیش بیاد که این موضوع میتونه در بلند مدت همون بلایی را که سر عراق اورده سر مصر بیاره پ
مرسی باید خداحافظی کنه البته اگر به کشورش علاقه داره
نظرات بینندگان