arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۲

امام جمعه مشهد: سیاست‌مداران کشور از وقایع مصر عبرت بگیرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : امام جمعه مشهد با بیان اینکه مطالبه مردم از نظام جمهوری اسلامی حفظ اسلام است، گفت: حراست از دین باید در راس برنامه‌های مسئولان اجرایی و کارگزاران حاکمیت دینی باشد نه تامین معاش، چرا که نظام لائیک هم تامین معاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: کارگزاران حاکمیت دینی اگر مطالبه دینی مردم را تامین نکنند مردم دچار یاس خواهند شد.

امام جمعه مشهد وضعیت کنونی انقلاب مصر را نکته عبرتی برای مسئولین نظام دانست و افزود: مردم مصر برای حفاظت و صیانت از اسلام به حزب دینی اخوان مسلمین روی آوردند و مدیریت و سرنوشت نظام اسلامی خود را به حزبی سپردند که دین را در عرصه اجتماع پیاده نمایند، اما متاسفانه این حزب اصول خود را زیر پای نهاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اخوان مسلمین در زمان حسن البناء داییه اسلام داشته است، تصریح کرد: این تز و تشکل دینی شعار خود را دعوت اسلامی قرار داد اما به مرور زمان این تشکیلات تغییر جهت داد و شعارش سرکوبی و مقابله با هر جریانی ضد خودش بود.

وی با تاکید بر اینکه سال‌ها پیش اخوان المسلمین با اسرائیل جنگید اما مرسی قرارداد کمپ دیوید را مورد تایید قرار داد، خاطرنشان کرد: همین حزب اخوان المسلمین حسنی مبارک را ساقط کرد چراکه او با حکام ظالم و استکبار در تماس بود و مردم مصر از این نظام مایوس شدند.

وی وضعیت کنونی مصر را عبرتی برای سیاست‌مداران نظام اعلام کرد و افزود: مسئولان و مکلفان عزیز در عرصه سیاست‌گذاری باید به این واقعیت توجه داشته باشند و از جریان مصر عبرت بگیرند.

علم‌الهدی ضمن ابراز ناخرسندی از وضعیت به وجود آمده در مصر تصریح کرد: هیچ نظام اسلامی‌ای از وضعیت مصر خشنود نیست اما ناخرسندی ما بیشتر از آن جهت است که حزبی به نام دین باعث و بانی شرایط فعلی دین است.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمعه آخر ماه شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان وجود ما بایستی رنگ خدایی پیدا کند و خوشبختانه این مساله در اعمال و قرائت قرآن و روزه مردم نمودار و مشخص است اما این تحول باید در عرصه اجتماعی هم محقق شود.

عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه عرصه اجتماعی نباید مظهر بی‌دینی و منکرات واقع شود خاطرنشان کرد: جنبه زیارتی و سیاحتی مشهد نباید دست‌آویزی برای روزه‌خواری قرار گیرد، رستوران‌ها و مهمانسراها نباید به بهانه سرویس دهی به زائرین محترم ارزش‌های دینی را نادیده انگارند.

وی در پایان از نیروی انتظامی خواست که در ماه مبارک رمضان قاطعانه با روزه‌خواران و متخلفان در سطح شهر برخورد کند.
نظرات بینندگان