arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۲

همه ی کاره ی جماعت اخوان المسلمین دستگیر شد/درگيري هاي مصر 30 کشته بر جاي گذاشت/هشدار الازهر در مورد ادامه خشونت ها

شیخ الازهر درگیری های کنونی در این کشور میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور معزول را فتنه توصیف کرد که باید مصری ها از آن پرهیز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیخ الازهر درگیری های کنونی در این کشور میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور معزول را فتنه توصیف کرد که باید مصری ها از آن پرهیز کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی المصریه،احمد الطیب درباره تحولات و درگیری های کنونی در مصر گفت: الازهر از همه مصری ها قطع نظر از عقاید خود می خواهد وارد خونریزی و تخریب نشوند و باید مصری ها از ورود به فتنه ای خودداری کنند که فرد مقتول نمی داند به چه دلیلی کشته شد و قاتل نیز نمی داند به چه دلیل کشته است. این فتنه مردم را به وضع خطرناک و باتلاقی زشت خواهد کشاند که باعث مخدوش شدن وجهه متمدنانه مصر در جهان خواهد شد. ملت مصر در جهان به صورت متمدنانه خواسته های خود را مطرح کرده است. تحولات و درگیری های کنونی در کشور فتنه ای کشنده است که وحدت ملت را از بین می برد و میان ملت یکپارچه ناآرامی ایجاد می کند.

ملت مصر در طول تاریخ بزرگ خود همیشه متحد بوده است. این فتنه باعث می شود نیروهای مسلح ما از رسالت اصلی خود دور شود. برای همه تاکید می کنم دین و میهن پرستی از هر خونی که بر زمین ریخته شود و کسانی که در کشتار ملت مشارکت دارند، بیزار است. باید شهروندان مصری برای این فتنه زشت که می خواهد بر این کشور سیطره یابد راه حل سریعی بیابند. خداوند از مصر و ساکنان این کشور از شر هر بدی حفاظت کند.



بازداشت معاون جماعت اخوان المسلمين

ارتش مصر معاون جماعت اخوان المسلمین را به اتهام دامن زدن به خشونت ها بازداشت کرد.

به گزارش تلویزیون سی ان ان ، فیلم ویدئویی لحظات دستگیری خیرت الشاطر معاون رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر در یوتیوب منتشر شده است. ارتش الشاطر را به تحریک مردم و دامن زدن به خشونت ها متهم کرده است.

بن ویدمن خبرنگار این شبکه در گزارشی از قاهره گفت: بازداشت خیرت الشاطر یک پیام مهم در بر دارد. الشاطر یکی از قدرتمندترین اعضای اخوان المسلمین است و بسیاری از مصری ها معتقدند که الشاطر و نه محمد مرسی رئیس جمهور واقعی مصر بود زیرا او مرد قدرتمند اخوان المسلمین و در واقع همه کاره این جماعت و همچنین تندروترین عضو آن محسوب می شود.


اخوان المسلمين مصر در بيانيه اي به ادامه تظاهرات مسالمت آميز متعهد شد     

گروه اخوان المسلمین مصر جمعه شب در بیانیه ای به ادامه اعتراضات تا بازگشت محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده به سمتش متعهد شد.

در این بیانیه که حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین آن را منتشر کرد آمده است: « ما با همه اعضا و طرفداران بی شمار خود در خیابان ها و میدان های اصلی شهرها باقی می مانیم تا این که مرسی برای ادامه فعالیتش به عنوان رییس جمهور به دفترش بازگردد.»

بر اساس این بیانیه ، آن چه که روز جمعه رخ داد در واقع حضور میلیونی مردم مصر در همه استان های مصر در قالب تظاهرات مسالمت آمیز گسترده بود و تظاهرکنندگان مخالفت قاطع خود را با کودتای نظامی ظالمانه علیه رییس جمهور منتخب ( مرسی ) اعلام کردند و خواستار بازگشت وی به قدرت شدند.

حزب آزادی و عدالت در این بیانیه دستگاه امنیتی مصر را متهم کرد در پشت خشونت های روز جمعه این کشور قرار دارد و اقدامات انتقام جویانه علیه مخالفان ، شخصیت های سیاسی و رسانه ها را محکوم کرد.

این حزب بر پایبندی به ادامه تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به برکناری مرسی تاکید کرد.

يک رهبر اخوان : ما به اقدام مسلحانه متوسل نمي شويم     

یکی از سران گروه اخوان المسلمین تاکید کرد: گروه اخوان المسلمین در واکنش به عزل محمد مرسی به اقدامات مسلحانه متوسل نخواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی محمد البلتاجی گفت: گروه اخوان المسلمین صرفاً به فرایند سیاسی از طریق ابزارهای دموکراتیک و حضور در پای صندوق های رای ایمان دارد. ما به هیچ وجه به خشونت متوسل نخواهیم شد.

در عین حال وی تصریح کرد: امکان دارد گروه های دیگری غیر از اخوان المسلمین بویژه گروه های اسلام خواه در صورتی که احساس کنند سد بلندی در پیش روی آن ها قرار گرفته است و تجربه دموکراتیک نتیجه ای برای تغییر در پی ندارد، امکان تغییر یا اصلاح در جامعه وجود ندارد، صندوق های رای هیچ ارزشی ندارد و قانون اساسی بی اثر و بی فائده است آن ها به این نتیجه خواهند رسید که کودتای نظامی، اقدام مسلحانه و جهاد مسلحانه راه حل مشکل خواهد بود.

محمد البلتاجی خاطر نشان کرد: میلیون ها تظاهرات کننده ای که روز جمعه به خیابان های مصر آمده اند به این مساله پی برده اند که آنچه در کشور رخ داد یک کودتای نظامی علیه قانون اساسی و رئیس جمهوری بود که به صورت دموکراتیک و قانونی انتخاب شده بود.


سخنگوي گروه اخوان المسلمين:بازداشت خيرت الشاطر به شکل وحشيانه صورت گرفته است     

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد احمد عارف سخنگوی گروه اخوان المسلمین اعلام کرد بازداشت خیرت الشاطر معاون رهبر گروه اخوان المسلمین به شکل وحشیانه صورت گرفته است.

الجزيره: درگيري هاي امروز مصر 30 کشته بر جاي گذاشت     


شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد تعداد کشته های درگیری های امروز در شهرهای مختلف مصر به 30 تن رسید که 12 تن از این افراد در شهر اسکندریه جان باخته اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
2
8
اين هم آخر عاقبت آدم هاي تندرو در مصر
نظرات بینندگان