arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

حمله دوباره «الیور استون» به اوباما؛ «اسنودن» قهرمان آمریکایی‌ها است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«الیور استون» از اقدام «ادوارد اسنودن» در افشای اطلاعات محرمانه شنود غیرقانونی دولت آمریکا دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «الیور استون»، کارگردان مشهور دنیای سینما اقدام «ادوارد اسنودن» در افشای محرمانه سازمان ان‌.اس‌.ای آمریکا در شنود تلفنی دفاع کرد و وی را یک قهرمان خواند.

به گزارش گاردین، کارگردان سرشناس برنده اسکار هالیوود که در حال حاضر برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از جشنواره فیلم کارلووی واری در جمهوری چک به سر می‌برد، در این زمینه به خبرنگاران گفت: این مایه شرمساری است که اوباما بیش از آنکه به دنبال ایجاد تغییراتی در شیوه‌های غیرقانونی شنود به سبک جرج بوش باشد،‌ دنبال برگرداندن اسنودن و محاکمه وی است.

اسنودن 30 ساله که به افشای اطلاعات محرمانه دولت آمریکا درباره شنود و دسترسی غیرقانونی اطلاعات میلیون‌ها آمریکایی متهم است، از مدتی قبل در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو پناه گرفته و از 20 کشور تقاضای پناهندگی کرده که تا کنون تمامی آن‌ها بی‌نتیجه بوده است.

الیور استون همچنین اظهار کرد: «اسنودن» را یک قهرمان می‌دانم، چراکه اسراری را درباره‌ی اعمال غیرقانونی دولت آمریکا منتشر کرده است. به نظر من هر کشوری باید افتخار پذیرفتن وی را بپذیرد، اما در حال حاضر اسنودن هیچ جایی ندارد، چون بیشتر کشورها تحت نفوذ دولت آمریکا هستند.

الیور استون، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ضدجنگ است که به واسطه کارگردانی سری فیلم‌هایی که درباره جنگ ویتنام ساخت به شهرت رسید و تا کنون دوبار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است.

وی از سربازان جنگ ویتنام بوده و از آوریل 1967 تا نوامبر 1968 در ارتش ایالات متحده خدمت کرده است. استون سه فیلم درباره ویتنام ساخته است؛ «جوخه» (1986)، «متولد چهارم جولای» (1989) و «بهشت و زمین» (1993 ). او این سه فیلم را سه‌گانه نامیده، هرچند هریک جنبه‌های مختلفی از جنگ را به‌تصویر کشیده است.
نظرات بینندگان