arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۲
گزارش وال استریت ژورنال از سخنان اخیر رئیس دولت:

احمدی نژاد باز هم در باغ نبود و برای خود هورا کشید/ اظهاراتش دیگر ارزش خبری ندارد و گوش شنوایی وجود نداشت/ صداوسیما شرکت روابط عمومی شخصی احمدی نژاد است/ مردم به کاندیدایی رای دادند که کمترین شباهت به احمدی نژاد را داشت

ظاهرا چیزی جلودار احمدی نژاد و حامیانش نیست، انها می گویند احمدی نژاد در پنج نوبت دیگر تریبون را در اختیار خود خواهد گرفت.هنگامیکه احمدی نژاد به منظور سخنرانی به روی صحنه آمد، مشخص بود که به خود به عنوان فردی نه برای اداره کشور بلکه فردی با ماموریت حفظ جهان نگاه می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



وال استریت ژورنال طی گزارشی در خصوص سخنان اخیر احمدی نژاد با عنوان" اگر رئیس جمهوری سخن بگوید و کسی به آن توجه نکند، آیا در این صورت او پیروز میدان خواهد بود؟ نوشت: احمدی نژاد که کمتر از یک ماه تا پایان دوره ی ریاست جمهوری اش باقی است، مشتاق استفاده از هر فرصت برای دفاع از میراث خود است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، احمدی نژاد درست به همان سبک خاص خودش، آخرین هورا کشیدن ها و صدآفرین گفتن های خود را باز هم محدود به سیاست های دولت و موضوعات خسته کننده اجرایی نمی کرد. او تنها سعی در توجیه تقریبا تمامی سخنان تحریک آمیز و اقداماتش طی هشت سال گذشته داشت، از نامه نگاری اش با بوش تا بحث تنش بین شیعه و سنی با رهبران دینی مصر.

اما آیا کسی گوش شنوایی برای شنیدن این سخنان داشت؟ در ایران و خارج از کشور که زمانی سخنان احمدی نژاد تیتر یک رسانه های بین المللی می شد، خبر سخنان او فاقد ارزش خبری و به مانند خبر سوخته بود.

بسیاری از ایرانیان خواهان خاتمه ی دوره ی او ، وضعیت مشقت بار اقتصادی و تنش های سیاسی که دولت او می آفرید ، هستند. ماه گذشته، مردم پای صندوق های رای حاضر شدند تا پیروزی بزرگی تحویل کاندیدایی دهند که کمترین شباهت را به احمدی نژاد داشت.

در همین حال، جامعه بین المللی هم از احمدی نژاد عبور کرده و در حال بحث و بررسی بهترین شیوه ی تعامل با حسن روحانی است.

تنها مخاطبان احمدی نژاد جمعیت رو به کاهش حامیانش هستند. رسانه ملی که در طول هشت سال گذشته به عنوان شرکت روابط عمومی شخصی رئیس جمهور عمل می کرد به او پیشنهاد تریبون در جهت سخن گفتن با مردم را داد.

هفته ی گذشته، احمدی نژاد در تلویزیون ملی ایران ظاهر شد و طی سخنانی طولانی مدت، به تمجید و تحسین از دولت خود پرداخت. روز یکشنبه، هم رئیس صداوسیما مراسم خداحافظی و تقدیر را برای احمدی نژاد ترتیب داد.

احمدی نژاد طی این سخنرانی در هنگام دفاع از سیاست های اقتصادی اش باز هم "در باغ نبود"!

او با بیان اینکه ایران شاهد رشد صنعتی در دولت های نهم و دهم بوده است، گفت: ما هنوز مشکلاتی داریم اما کیفیت کلی زندگی بهبود یافته است.

منتقدان احمدی نژاد واکنشی همراه با تمسخر و پاسخ هایی در قبال سخنانش از خود بروز دادند.

عیسی کلانتری از وزرای سابق وزارت کشاوری گفت: روحانی کشور را با خزانه خالی، بندر خالی و انبار خالی و بانک مرکزی خالی تحويل می‌گيرد.

اما ظاهرا چیزی جلودار احمدی نژاد و حامیانش نیست، آنها می گویند احمدی نژاد در پنج نوبت دیگر ، تریبون  را در اختیار خود خواهد گرفت.

هنگامیکه احمدی نژاد به منظور سخنرانی به روی صحنه آمد، مشخص بود که به خود به عنوان فردی نه  فقط برای اداره کشور بلکه مردی با ماموریت حفظ جهان نگاه می کند.


مترجم: روح الله فقیهی
نظرات بینندگان