arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۲

عسگراولادی: منتظر پیام روشنی از موسوی و کروبی​ام/خدمات دولت احمدی نژاد غرور انگیز است

وی گفت: اعتدال و عقلانیت و دیگر کلید واژه‌های آقای روحانی در انتخابات بارها توسط ایشان تعریف شده است. البته نباید آنقدر در وادی تعریف توقف کنیم تا از مفهوم واقعی این واژگان فاصله بگیریم. فکر می‌کنم این واژه‌ها به اندازه کافی روشن و گویا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حبیب الله عسگراولادی  دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری طی مصاحبه ای با "خبرانلاین" گفت: بنده با شناختی که از آقایان موسوی و کروبی و حتی جریان اصلاح‌طلبی دارم گفتم آنها مفتون واقع شده‌اند. تاکنون در انتظارم تا پیام روشنی از آنها دریافت کنم.

به گزارش انتخاب، وی گفت: اعتدال و عقلانیت و دیگر کلید واژه‌های آقای روحانی در انتخابات بارها توسط ایشان تعریف شده است. البته نباید آنقدر در وادی تعریف توقف کنیم تا از مفهوم واقعی این واژگان فاصله بگیریم. فکر می‌کنم این واژه‌ها به اندازه کافی روشن و گویا هستند.

مهمترین بخش های این گفتگو در پی می آید:

* همان‌طور که اصلاح‌طلبان هم نمی‌توانستند بگویند با اصولگرایی مرزبندی دارند و اصول انقلاب و اسلام و امام را قبول ندارند آنچه مهم است جریانی است که زیرپوست این مفاهیم به حیات سیاسی خود ادامه می‌دهد. این جریان‌ها گاهی مورد «اقبال» اکثریت مردم و گاهی مورد «ادبار» کثیری از مردم قرار می‌گیرند و گردش قدرت بین نخبگان را عملیاتی می‌کنند.

*ما وقتی که آقای روحانی رأی آورد احساس این را نکردیم که دشمن ما رأی آورده است، بعد اعلام عزا و تدارک شورش خیابانی باشیم. به راحتی آن را پذیرفتیم ولو آنکه به تعبیر برخی رأی او میلی‌متری بوده است. اما یک جریان در سال 88 وقتی دیدند رقیب رأی آورده عزار گرفتند و اعلام شورش خیابانی کردند و صدور بیانیه‌های تند و افراطی را در دستور کار خود قرار دادند. دشمنان این جریان را در قامت یک اپوزیسیون غیرقانونی ظاهر کردند. به عقیده ما این رویکرد یعنی خروج از ادبیات رقابت آزاد و سالم و خروج از ادب و آداب مردم‌سالاری دینی و رفاقت سفارش شده رهبری بود. این جریان در انتخابات یازدهم نامزد نداشت و نامزدهای او یا نیامدند یا صلاحیت آنها تأیید نشده. البته آنها انتخابات را تحریم نکردند و این یک گام به جلو برای خروج از پوسته اپوزیسیون مانند بود که قابل تقدیر است. می‌شود این‌طور جمع‌بندی کرد که گفتمان اصولگرایی توفیق ظاهری در این انتخابات نداشت. گفتمان اصلاح‌طلبی نامزد نداشت و زیرپوست اعتدال و میانه روی ظاهر شد و به این گفتمان رضایت داد.

*بنده با شناختی که از آقایان موسوی و کروبی و حتی جریان اصلاح‌طلبی دارم گفتم آنها مفتون واقع شده‌اند. فتنه‌گر اصلی آمریکا و اسرائیل و انگلیس هستند. فکر می‌کنم این گزاره نیازی به استدلال نداشته باشد. از آنها درخواستم این بود راه مشروع و سفارش شده در قرآن کریم یعنی راه‌ توبه باز کنند و به دامن پرمهر امامت و ملت و نظام برگردند. اما تاکنون در انتظارم تا پیام روشنی از آنها دریافت کنم. به‌نظر می‌رسد برای آنها دو جرم اساسی قابل پیش‌بینی است، حقوقی و سیاسی!


*جرم حقوقی آنها طبیعی است که در دادگاه رسیدگی شود. قابل تردید نیست که آنها فرمان شورش خیابانی صادر کردند با بیانیه‌های تند و افراطی مسبب قتل شده‌اند ده‌ها نفر در اغتشاشات کشته شده‌اند. بنیاد شهید نام بیش از 20 نفر را با کد به نام شهید شناخته است. آنها چاره ندارند پاسخگوی این خون‌ها باشند. آنها میلیاردها تومان به مردم به‌ویژه کسبه خسارت زدند باید جوابگو باشند. این را باید دادگاه و قاضی مجازات آن را تعیین کند. مگر اینکه رهبری نظام مصلحت دیگری داشته باشند. در ابتدای کار در دوران آیت‌الله آقای شاهرودی قضات وارد این کار شدند اما در دوران آیت‌الله آقای لاریجانی این کار فروکش کرد و شبه تعطیل شد. به‌نظر من باید دستگاه قضا در این مورد پاسخگو باشد و دیگری هم جرم سیاسی منتسب به آقایان است. آنها مشارکت 85 درصدی مردم را که یک سرمایه برای امنیت ملی کشور بود برنتافتند و رأی 75 درصدی نامزد پیروز را انکار کردند و اقتدار ملی را در معرض خطر قرار دادند. آنها به دشمن فرصت دادند در مذاکرات 1+5 و دیگر صحنه‌های بین‌المللی با ملت ایران شاخ و شانه بکشند.


*اعتدال و عقلانیت و دیگر کلید واژه‌های آقای روحانی در انتخابات بارها توسط ایشان تعریف شده است. البته نباید آنقدر در وادی تعریف توقف کنیم تا از مفهوم واقعی این واژگان فاصله بگیریم. فکر می‌کنم این واژه‌ها به اندازه کافی روشن و گویا هستند. ضمن اینکه خود ایشان باید بار معنایی آنها را بدوش بکشد. آثار و نتایج این تعاریف در تعامل با رهبری و تعامل با قوا به‌ویژه مجلس، با نخبگان و نیز ترکیب کابینه ان‌شاءا... به‌زودی خود را نشان خواهد داد.

*انحراف، طرح مکتب ایرانی و باستان‌گرایی آسیب جدی به حیثیت دولت در میان علما و مراجع و نخبگان زد و در دنیای اسلام هم از تعصب منفی به گذشته حکایت داشت. طرح این مسئله گفتمان دولت دهم را از گفتمان امام و انقلاب دور کرد عده‌ای حساب شده این پوست خربزه را زیر پای حرکت دولت انداختند متدسفانه رئیس دولت متوجه خطر داخلی و خارجی آن نبود و به‌همین دلیل هم آسیب ناخواسته‌ای دید. دولت جدید به‌دلیل اینکه در رأس آن یک روحانی است قاعدتاً نباید با مراجع و علما فاصله داشته باشد رئیس دولت جدید فرزند حوزه است باید از این امر مراقبت کند.

* گزارشاتی که طی چند روز گذشته از خدمات دولت در صدا و سیما ملاحظه می‌کنیم واقعاً غرورانگیز است بنده به ایشان و دولت و همکارانشان تبریک می‌گویم و آرزو دارم پس از پایان عمر دولت‌شان هر کجا هستند منشاء خدمات برای ملت باشند.

* در پایان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان (شهرالله الاعظم) خدمت مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، امت متعبد و مقاوم‌مان و همگی به محضر امام زمان عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف تبریک ویژه داریم و اینجانب برادران مهندس میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام والمسلمین آقای کروبی و عناصر تندرو اصلاح‌طلب و اصولگرا خاضعانه درخواست دارم در این ماه مبارک رمضان و آرامش پسندیده‌ای که تاکنون در انتخابات ایجاد شده این جشن ملی و آرامش را با توفیق رسمی بازگشت به نظام و امامت و امت را کامل کرده و دچار وسوسه شیطان در استنکاف از بازگشت آرام‌بخش به جامعه و امت و امامت اصرار نورزند که خداوند فرموده است در قرآن کریم سوره مبارکه طه آیه 82 «و اِنّیِ لغَفّار لِمَن تابَ و امَنَ و عَمِلَ صالحّا ثُمّ اهتدَی» و بدان امید که خداوند همگی‌مان را در افراط و تفریط و تقصیرها و قصورها مورد عفوو مغفرت و مرحمت قرار داده و رمضان را برهمه امت اسلام مبارک فرماید آمین یا رب‌العالمین.

نظرات بینندگان