arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۲

گالف دیلی: مردم ایران با انتخاب روحانی به اتحاد مسلمانان رای دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گالف دیلی نوشت: درخواست شیخ خالد بن احمد الخلیفه از روحانی، در دیدار اتحادیه اروپا و وزرای خارجه کشورهای خلیج فارس نشان می‌دهد که سایه جنگ 27 ماهه سوریه از مرزها فراتر رفته و لبنان، اردن و ترکیه را به درجات مختلف تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir، بحرین و کشورهای دیگر عربی انتقاد بسیاری نسبت به حضور حزب‌الله در حمایت از بشار اسد دارند. بحرین ادعا می‌کند که حزب‌الله به گروه‌های شیعه در قیام‌های بحرین کمک می‌کند و ارتباط با این گروه را قطع کرده است.

بدون شک، خطرناک‌ترین کشور برای بحرین در سال های اخیر ایران بوده است.

این روزنامه در ادامه با طرح این سئوال که آیا ایران کشور رقیب کشورهای خلیج فارس و جهان عرب خواهد بود؟ نوشت: نه الزاما؛ حالا احمدی‌نژاد در حال رفتن است و حتی میان تندروهای ایران هم اعتبار خود را از دست داده است.

حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب از مجموع تمام آرای نامزدهای محافظه‌کار دیگر بیشتر رای آورده است و قصد دارد روابط با کشورهای همسایه را بهبود بخشد و مشکلات فزاینده داخل کشور را حل کند.

این خبر خوبی برای ماست، اما آیا باید تمام مشکلات ایجاد شده توسط ایران را فراموش کنیم؟

اولا اینکه سیاست خارجی ایران در سال‌های اخیر مورد حمایت اکثر ایرانی ‌ها نبوده و اکثریت ایرانیان به تغییر این وضعیت رای داده‌اند.

دوم اینکه، از لحاظ عملی این عاقلانه نیست که بحرین با همسایه نزدیکش که صدها برابر بزرگتر است دشمنی کند.

وقتی روحانی خواستار بهبود روابط با کشورهای مسلمان عربی در خلیج فارس شده است، ما باید پاسخ مثبت بدهیم.

کشورهای عربی از انتخاب روحانی استقبال کرده‌ و آنرا فصل جدیدی در روابط با ایران نامیده‌اند. درواقع، مردم ایران به اتحاد مسلمانان رای داده‌اند. ما امیدواریم رئیس‌جمهور جدید عاقل و معتدل ایران بتواند این دیدگاه را در ایران تقویت کند و شانه به شانه همسایگان عرب بایستد.
نظرات بینندگان