arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۲

روحانی: با جنگ و خونریزی میان مسلمانان در هر نقطه دنیا مخالفیم/هر تصمیمی که مردم مصر اتخاذ کنند برای همگان محترم است

رییس جمهوری منتخب ملت ایران گفت: همه کشورهای اسلامی باید برای جلوگیری از جنگ، تقابل و خونریزی میان مسلمانان تلاش کنند و ایران هم از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



رییس جمهوری تونس عصر شنبه در تماس تلفنی، فرارسیدن ماه مبارک رمضان و انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و خواستار مساعدت ایران برای برقراری آتش بس در سوریه در ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش انتخاب، دکتر روحانی با تشکر از تماس تلفنی رییس جمهوری تونس گفت: ما با جنگ و خونریزی میان مسلمانان در هر نقطه دنیا در ماه مبارک رمضان و هر ماه دیگری مخالفیم.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران افزود: همه کشورهای اسلامی باید برای جلوگیری از جنگ، تقابل و خونریزی میان مسلمانان تلاش کنند و ایران هم از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

دکتر روحانی همچنین تصریح کرد: امیدواریم روند تحولات در مصر بگونه ای باشد که منافع مردم این کشور را تامین کند و البته هر تصمیمی را که مردم مصر اتخاذ کنند برای همگان محترم است.

رییس جمهوری تونس نیز گفت: ما هم از درگیری و خونریزی در مصر ناراحت هستیم و همراه با دیگران تلاش می کنیم تا آرامش به مصر و دیگر کشورهای اسلامی بازگردد.

دکتر روحانی در ادامه این گفت وگوی تلفنی از روابط رو به رشد دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ابراز خرسندی کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات خود با کشور دوست و بردار تونس سقفی قایل نیست و دولت یازدهم ایران در این مسیر گام برخواهد داشت.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران با بیان اینکه آرزوی ما در ماه مبارک رمضان، موفقیت برای همه کشورهای مسلمان از جمله تونس است، اظهارداشت: همه باید با استعانت از خداوند برای رفع مشکلات دنیای اسلام و ایجاد وحدت میان امت اسلامی تلاش کنیم.

رییس جمهوری تونس نیز در پایان این گفت وگوی تلفنی با استقبال از دیدگاه های دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتواند با رییس جمهوری منتخب ملت ایران دیدار کند تا زمینه تحکیم و توسعه روابط دو کشور بیش از پیش فراهم شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
1
56
امیدوارم هرچه زودتر این اخرین روزها هم تمام شود تا نصمیمان خلق الساعه پایان پذیرد وماهم رو به ارامش نزدیک شویم
نظرات بینندگان