arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۲

مجید انصاری:دولت روحانی نیازمند فرصت است/ شعار اعتدال دولت باید در ارکان جامعه حاکم باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت دکتر روحانی نیازمند فرصت است و همه بزرگان باید کمک کنند تا دولتی قوی و توانا انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه شنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله سید جلال الدین طاهری در گلستان شهدا افزود: امید است تا خداوند دولت منتخب مردم و این مردم را کمک کند و دولت دکتر روحانی نیازمند فرصت است و همانگونه که بزرگان فرموده اند، همه بزرگان باید کمک کنند تا دولتی قوی و توانا برای تحقق اهداف و رفع مشکلات و نگرانی های اساسی مردم در انواع عرصه ها انتخاب شود.

وی افزود: نصیحتی به کسانی که در هشت سال گذشته بی مهری های فراوانی به مردم کردند می کنم از آنها درخواست می کنم دست از تهمت پراکنی بردارند که برخورد تکفیری امروز جهان اسلام را به عزا نشانده است و ثمرات زیانباری در سوریه و مصر داشته است.

در کشور اهل بیت باید مهربانی موج بزند

این عضو مجمع روحانیون مبارز بیان کرد: در کشور اهل بیت باید مهربانی موج بزند و هدف ها در جهت مهر و محبت عمل کند و اعتدالی که شعار دولت است باید در تمام ارکان جامعه حاکم باشد.

انصاری با اشاره به اینکه مجددا دیده می شود که بی مهری ها و قلم های مسموم شروع کرده اند گفت: اگر آنها به حق ادعا می کنند پیرو ولی فقیه هستند باید بدانند که مقام معظم رهبری در چند ماه پیش به شدت این برخوردها را تقبیح کردند.

برخی می خواهند جزء اندکی در خیمه نباشند و این کار جفای به اسلام و ایران است

وی در ادامه با اشاره به اینکه چرا برخی دایره را تنگ و تنگ می کنند گفت: آنها می خواهند جزء اندکی در خیمه نمانند و این کار جفای به اسلام و ایران است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در هر صورت ما امیدوار هستیم که با حمایت همه جانبه خداوند و لطف خداوند و مشورت دلسوزانی چون خاتمی و هاشمی رفسنجانی، روحانی بتواند دولت کارآمد خود را سامان دهند و بعد از جلسه تنفیذ آنها را به مجلس معرفی کنند تا بتوان از چهره ایران غبار زدایی کرد.

صحیفه عمل آیت الله طاهری صحیفه عمل ما باشد

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی های آیت الله طاهری پرداخت و گفت: باید صحیفه عمل آیت الله طاهری صحیفه عمل همه ما باشد و شیوه زندگی او شیوه زندگی همه کسانی باشد که سعادت را پی می گیرند.

وی ادامه داد: در تقدیر خداوند این گونه مقدر شده که انسان به عنوان موجود برتر و گل سر سبد آفرینش از مسیر جهان عبور کند و از جهان مادی و طبیعی و همه ظرفیتهای ممکن برای رسیدن به کمال از این مسیر توشه بردارد و شخصیت خود را بسازد و در پایان عمر خود به نکته اصلی موجود که ذات حق تعالی است ملحق شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: ظرفیت انسان برای رسیدن به کمال بسیار گسترده و نامحدود است و همه انسان ها می توانند به مدارج بالا دست یابند.

انصاری بیان داشت: عرصه جهان مادی و طبیعی ظرف زندگی مادی است و در این جهان جسم شکل می گیرد و در درون این جسم مادی یک روح الهی است که می تواند و باید خدای گونه شود.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه سخنان خود نوع نگاه انسان ها به دنیا را تشریح کرد.

نباید اجازه داد غبار فراموشی بر چهره های پر فروغ جامعه بماند

انصاری در ادامه سخنان خود با اشاره به آیت الله طاهری بیان داشت: آیت الله طاهری و امثال او در محضر مولای متقیان و در آن عالم نظاره گر ما در محضر خداوند هستند و در جایگاه بلندی وجود دارند و ما وظیفه داریم از عالمان بزرگ به آن سبب تجلیل کنیم تا راه آنها ادامه الگو و اسوه و بماند و نباید اجازه داد گرد فراموشی بر چهره های پر فروغ جامعه بماند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: ما در دنیا کتاب آیت الله طاهری را مرور می کنیم که مصداق فقیهی می ماند که امام علی (ع) فرمود وقتی یک فقیه وارسته از بین ما می رود رخنه ای در جهان اسلام به وجود می آید که هیچ چیز نمی تواند آن را پر کند.

انقلاب در اصفهان بدون نام آیت الله طاهری تجزیه ناپذیر است

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به حضور آیت الله طاهری در اصفهان پس از حضور در حوزه های علمیه قم و اقامه نماز جمعه حتی در پیش از انقلاب اسلامی اشاره نمود و بیان داشت: این شخصیت از سال 1342 محور انقلاب بود و انقلاب در اصفهان بدون نام آیت الله طاهری تجریه ناپذیر است.

وی با اشاره به تبعید آیت الله طاهری گفت: بعد از تبعید این شخصیت مورد استقبال مردم اصفهان قرار گرفت و بالافاصله او پس از تبعید گفت انشا الله دوباره نماز خواهم خواهند.

انصاری با اشاره به حادثه پنج رمضان که در اثر تبعید آیت الله طاهری رخ داد و تحصن مردم در منزل آیت الله خادمی گفت: همانگونه که امام را نمی توان از 15 خرداد جدا کرد حادثه پنج رمضان را هم نمی توان از آیت الله طاهری جدا کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: باید تاریخ انقلاب را بازگو کرد و نقش افراد موثر در انقلاب اسلامی را بازگو کرد.

وی بیان داشت: اگر اصفهان در دوران دفاع مقدس پیشتاز بود و گل سرسبد دفاع مقدس بود و اگر مردم شهیدان و گل هایی را تقدیم کردند نقش آیت الله طاهری در دوران دفاع مقدس کتمان ناپذیر است و این شخصیت در دوران دفاع مقدس لباس جنگ پوشیده و به جبهه ها می رفت.

آیت الله طاهری نقش کلیدی در توسعه اندیشه اصلاح طلبانه ناب داشت

انصاری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آیت الله طاهری نقش کلیدی در توسعه اندیشه اصلاح طلبانه ناب داشتند و در سال 76 نقش او در انتخاب رئیس جمهور تعیین کننده بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: بدون تفکر و اندیشه آیت الله طاهری تصمیمی اتخاذ نمی شد.

نظرات بینندگان