arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۲

طالبان: به درخواست دوستان عرب وارد درگیری‌های سوریه شده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی رهبران طالبان با تایید حضور نظامی خود برای مبارزه با دولت مرکزی سوریه اعلام کردند که بنا به درخواست دوستان عرب خود صدها جهادگر را برای مبارزه به سوریه اعزام کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از الخبر، جماعت طالبان پاکستان با تایید حضور نظامی و تروریستی خود در سوریه اعلام کرد که اردوگاه‌هایی را در سوریه برپا کرده است و صدها نظامی خود را به این کشور اعزام کرده تا در کنار گروه‌های مسلح دیگر با دولت مرکزی این کشور وارد مبارزه شوند.

یکی از رهبران این گروه به رویترز اعلام کرد: هنگامی که برادرانمان و دوستان عرب به ما نیاز داشتند، ما صدها مبارز به سوریه فرستاده ایم. وی تصریح کرد که طالبان به زودی نوارهایی ویدیویی در مورد پیروزی های خود در سوریه منتشر خواهد کرد.

یکی دیگر از رهبران طالبان که خواستار عدم افشای نامش شد، گفت که تصمیم برای اعزام جهادگران به سوریه بر اساس درخواست دوستان عرب بوده است.

وی ادامه داد: از آنجا که دوستان عرب زبان به اینجا آمده و خواستار کمک به خود شده‌اند، ما نیز متعهد به کمک به آنها هستیم، این چیزی است که در سوریه نیز روی داده است.

وی نیز اذعان کرد که طالبان اردوگاه‌هایی را در سوریه برپا کرده و برخی از مبارزان این سازمان بعد از اینکه زمانی را در این کشور مبارزه کرده اند، از سوریه خارج شده‌اند.

این اظهارات نشان می‌دهد عناصر طالبان از مدت‌ها پیش در سوریه حضور نظامی دارند و در کنار تروریست‌های دیگر از کشورهای مختلف به مبارزه با دولت مرکزی این کشور می‌پردازند.

نظرات بینندگان