arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۲

صالحی: امیدواریم با آغاز کار دولت روحانی شاهد تغییر رویکرد غرب باشیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فورن اشترن برگ، سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ضمن دیدار و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اکبر صالحی در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور در زمینه سیاسی گفت: دو کشور بزرگ ایران و آلمان شرکای طبیعی یکدیگر هستند و از زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برخوردارند.

وزیر امورخارجه کشورمان، آلمان را کشوری مهم و تأثیرگذار در جامعه جهانی و اروپا ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار دولت جدید شاهد تغییر رویکرد غرب از تقابل به همکاری و تعامل با ایران باشیم.

صالحی هم‌چنین با اشاره به جایگاه و اهمیت ایران به‌عنوان باثبات‌ترین کشور در منطقه افزود: ایران از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای همکاری در مسائل مختلف سیاسی و امنیتی و نیز اقتصادی و تجاری و انرژی با اروپا به‌خصوص کشور آلمان برخوردار است.

فورن اشترن برگ، سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران نیز با ابلاغ سلام‌های گرم وزیر امور خارجه کشورش به همتای ایرانی، به فرهنگ و تاریخ و نقش مهم و تاثیرگذار ایران در ثبات و امنیت منطقه و جهان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با آغاز به‌کار دولت دکتر روحانی شاهد بسط و گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و برلین به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری باشیم.

نظرات بینندگان