arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
بنی هاشمی:

احمدی نژاد را برای شهرداری مشهد پیشنهاد کردم اما شورای شهر جدی نگرفت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی دو روزی است که پیامکی در مشهد می چرخد«خبرهای رسیده حاکی از مذاکره با احمدی نژاد برای پذیرش شهرداری مشهد است. وی در مرحله پذیرش شهرداری مشهد است. وی در مرحله اولیه پیشنهاد را پذیرفته است.»

این شایعه پس از آن مطرح شد که یکی از نمایندگان شهر مشهد به اعضای شورای شهر این شهر پیشنهاد شهرداری احمدی نژاد را برای مشهد داد. پیشنهادی که به محض مطرح شدن با مخالفت اعضای شورا مواجه شده است.

سید هاشمی بنی هاشمی درباره اینکه چرا احمدی نژاد را با عنوان شهردار مشهد پیشنهادکرده است به خبرآنلاین گفت: با توجه به جایگاه ملی و بین المللی شهر مشهد حضور آقای احمدی نژاد که تجربه ریاست جمهوری و شهرداری تهران را در کارنامه دارد مفید است علاوه بر اینکه رشته ایشان مهندسی عمران است و به کار شهرداری می آید.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد کارهای بزرگی از نظر موقعیت و ظرفیت بالای پذیرش زائر و مسافر دارد گفت: البته شاید آقای احمدی نژاد ترجیح دهند که در دانشگاهی که راه اندازی کرده اند باشند اما فکر کردیم حضور ایشان در شهرداری برای مشهد و خود ایشان هم خوب است.
وی در پاسخ به اینکه برای طرح این ایده چه کارهایی کردید و اولین بار چه زمانی مطرح شد اظهارداشت: در مراسم افطاری مقام معظم رهبری[ با کارگزاران نظام] با برخی از آقایان رایزنی کردم و برخی نظر مثبت و منفی داشتتد.

بنی هاشمی گفت پس از آنکه شورای شهر مشهد درباره پیشنهادم برای شهرداری مشهد سئوال کرد بنده آقای احمدی نژاد را پیشنهاد کردم.

وی درباره نتیجه این پیشنهاد گفت: شاید آنها به این جمع بندی نرسیده باشند. شورای شهر مشهد روی افراد مختلف صحبت کرده اند. شاید آقایان خیلی جدی نگرفته باشند ولی من این پیشنهاد را جدی مطرح کردم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا آقای احمدی هم از این پیشنهاد اطلاع پیدا کرده و نظرشان چیست گفت: من شخصا برای ایشان پیام فرستادم و اخیرا در روزهای رای اعتماد مجلس به کابینه پیغامی برای آقای اجمدی نژاد فرستادم ولی هنوز جوابش نیامده است.

بنی هاشمی در پاسخ به اینکه پیش بینی شما از پاسخ آقای احمدی نژاد چیست گفت: حدس می زنم که ایشان موافقت نکنند و اگر موافقت کنند به نفع ایشان باشد. مشهد شهر بزرگ و مهمی است که ظرفیت کارهای فراوان در ابعاد سیاسی و اقتصادی در آ وجود دارد. ایشان باید خلاقیتش در ساخت شهر مشهد را به کار ببرد البته مشهد الان خیلی شهر خوبی است.
وی با اشاره به مشغله های رئیس جمهور سابق در این روزها که عده ای آن را دانشگاه و برخی فعالیت های سیاسی می دانند گفت: من به عنوان یک نماینده مجلس و کارشناس حضور آقای احمدی نژاد در شهرداری مشهد را هم برای مشهد و هم برای

ایشان مفید می دانم. ایشان اگر در یک فضای واقع گرایانه نگاه کند به این مهم خواهند رسید.
بنی هاشمی با اشره به احمدی نژاد گفت: هر فردی به خادمی امام رضا(ع) افتخار می کند ولی ممکن است ایشان کارهای دیگری برای خودشان در نظر گرفته باشند.


وی در پاسخ به اینکه آیا انتصاب آقای احمدی نژاد به عنوان شهردار مشهداز سوی آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان های خراسان و آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد پذیرفته می شود تصریح کرد: اولویت با خود شورای شهر است و اگر انجام شود یک قدم به جلو است. باید از ظرفیت هایمان خوب استفاده کنیم. باید از فردی که تجریه دارد استفاده شود و مسائل و کار را با ایده آل ها نبینیم. مهم این است که در جایگاه خودمان قرار بگیریم.


بنی هاشمی که در کارنامه کاری مسئولیت شهرداری مشهد و استانداری قم را دارد تاکید کرد: مشهد می تواند به عنوان یکی از شهرهای بزرگ دنیا رقابت کند. مشهد ظرفیت پیشرفت بیشتری دارد و در مرکز رشد فرهنگی و اقتصادی و سیاسی است و می تواند در منطقه شرق و آسیای میانه تاثیر گذار باشد و در مقیاس منطقه ای هم تاثیر گذار باشد.


بنی هاشمی با اشاره به یکی از تصمیمات سفرهای استانی احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش گفت: در دوره ایشان مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران نامگذاری شده است. این مساله بار اجرایی دارد و خیلی کارها باید در این زمینه انجام شود.

نظرات بینندگان