arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۶۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲

آیا حسین موسویان به تهران بازگشته؟/ ماجرای پیشنهاد احمدی نژاد به موسویان: وزیر خارجه دولت نهم شوید

بعد از راي دادگاه هم اقاي هاشمي علاقه مند بود كه اقاي موسويان مسئوليت ديگري در مجمع بپذيرد حتي اقاي روحاني هم وي را به سمت مشاور خود منصوب نمود ولی اقاي موسويان علاقه اي به ادامه كار در مشاغل دولتي را نداشت و لذا دعوت براي تحقيق و تدريس در يكي از معتبرترين دانشگاه هاي جهان را پذيرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



برخی رسانه ها امروز مدعی «بازگشت حسین موسویان به تهران» شدند. برای کسب اطلاع در این مورد، «انتخاب» طي تماسى با يكي از نزديكان موسويان، صحت و سقم این ادعا را جویا شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وي ضمن بي اطلاعي از چنين موضوعي گفت «موسويان علاقه اي به پذيرش پست و مسئوليتي ندارد.»

وی با اشاره به طرح این ادعا از سوی رسانه ها که " هنوز یک سال از دوره محکومیت وی باقی مانده و بنابراین او نمی تواند عضوی از تیم مذاکره کننده هسته ای حسن روحانی باشد گفت كه دادگاه بدوى در فروردين ١٣٨٧ ضمن تبرئه اقاي موسويان از اتهام جاسوسي ، پنج سال محروميت از پست ديپلماتيك را براي وي صادر كرد كه اين محروميت ارديبهشت امسال پايان يافت.

این منبع مطلع افزود: اين محروميت عملا براي دوره رياست جمهوري احمدي نژاد بود چون نه اقاي احمدي نژاد به وي پست ديپلماتيك ميداد و نه أقاي موسويان ميپذيرفت.

همانطور كه موسويان در كتاب هسته اي خود نوشته، آقای احمدي نژاد پست وزارت خارجه را در ١٣٨٥ ابتدا به اقاي موسويان پيشنهاد نمود كه وي بخاطر اختلاف ديدگاه در سياست خارجي با اقاي احمدي نژاد اين پيشنهاد را نپذيرفت.

به گزارش انتخاب ، همچنین متکی پس از انتخاب به عنوان وزیر خارجه، به موسویان پیشنهاد داد مسئولیت مذاکرات هسته ای را عهده دار شود، اما باز هم موسویان از پذیرفتن آن امتنغ کرد، چرا که از نظر موسویان تفاوت حدی میان دیدگاههای او و دولت احمدی نژآد وجود داشت.

وی افزود: بعد از راي دادگاه هم اقاي هاشمي علاقه مند بود كه اقاي موسويان مسئوليت ديگري در مجمع بپذيرد حتي اقاي روحاني هم وي را به سمت مشاور خود منصوب نمود ولی اقاي موسويان علاقه اي به ادامه كار در مشاغل دولتي را نداشت و لذا دعوت براي تحقيق و تدريس در يكي از معتبرترين دانشگاه هاي جهان را پذيرفت.

این منبع مطلع در پاسخ به این سئوال «انتخاب» که زمان بازگشت موسویان چه موقع است؟» گفت: هم وى تصميم دارد امسال كار پژوهشي خود را به اتمام رسانده و  به كشورش بازگردد اما تاريخي را مشخص نكرده اند."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
abbas
|
GERMANY
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
4
35
پس از ایشان هنوز دیپلماتی به توانایی وتجربه آقای موسویان نتوانسته حتی بخشی از فعالیت ایشان را در تامین منافع ملی داشته باشد. ای کاش هرچه زودتر به عرصه فعالیت رسمی دیپلماتیک برگردد.

عباس -هامبورگ
اسماعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
4
20
کشور ما در برهه حساس از تاریخ نیاز ضروری به افراد متخصص کارآمد و متعهد چون آقای موسویان دارد البته می دانید که فردی چون آقای موسویان نمی توانست با دولتهای گذشته کار کند چون دولتهای گذشته جای برای نخبگان جامعه نبود امیدوارم فرصتی پیش بیاید تا کشور از وجود همه نخبگان خود استفاده نماید بلکه گشایشی در اوضاع نابسامان اقتصادی کنونی ایجاد گردد.
رول بلاغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
4
8
با سلام
بنده به عنوان یکی از ارادتمندان ایشان حیف است ایشان آلوده به سیاست شود زیرا خیلی تبع بلندی دارند بهتر است تحقیق کنند سیاست در ایران پدر و مادر ندارد.
یا علی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
61
6
درایران چقدر آدم های باسواد ،روشنفکر ودانشمند وجود دارد ولی ملت ایران آنها را نمی شناسد.
نظرات بینندگان