arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲

آلودگی هوا عامل 60 درصد ناراحتی‌های پوستی و ریوی مردم اصفهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: براساس تحقیقات علمی انجام شده دراین دانشگاه به اثبات رسید که مردم اصفهان تا 60 درصد موارد به هنگام مواجه با آلودگی‌های هوا احساس ناراحتی پوستی و ریوی می‌کنند.

به گزارش مهر، حسین مرادی ظهر یکشنبه در سومین نشست تخصصی چالش‌ها و مباحث نوین مدیریت شهری در پژوهشگاه شاخص پژوه اظهار داشت: در قالب یک پروژه تحقیقاتی اثرات اجتماعی و روانی آلودگی هوا بر روی مردم اصفهان بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه آینده خوبی برای محیط زیست کشور تصور نمی‌شود، ادامه داد: اصفهان با فاجعه محیط زیستی روبرو است و وضعیت زیست محیطی شهر اصفهان به مرحله هشدار رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: آلودگی هوا تا 50 درصد سبب افسردگی مردم اصفهان می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 20 درصد مردم اصفهان اظهار کردند که به هنگام مواجه با ترافیک عصبانی و پرخاشگر می‌شوند، اظهارداشت: احساس خستگی، بی‌حالی، سوزش چشم، اضطراب و سردرد  تا 66 درصد موارد به هنگام بروز آلودگی هوا بر مردم اصفهان عارض می‌شود.

مرادی گفت: محیط زیست نخستین قربانی آلودگی هوا است که امروزه کمبود آب چنان جدی است که نابودی تالاب گاوخونی و اکوسیستم رودخانه زاینده‌رود به فراموشی سپرده شده است.

مواد غذایی شهر اصفهان 40 برابر استانداردهای جهانی آلوده است

وی بخش کشاورزی را دومین قربانی آلودگی هوا نام برد و اظهار داشت: اگر تصور کنیم که تمام آب موجود در رشته کوه زاگرس را به فلات مرکزی و اصفهان انتقال بدهیم باز هم مشکل کم‌آبی زاینده‌رود رفع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مواد غذایی شهر اصفهان تا 40 درصد استانداردهای جهانی آلوده است، بیان داشت: برای رفع مشکلات موجود و ایجاد حساسیت در مردم باید فعالیت NGO ها در اصفهان افرایش توسعه پیدا کند.
نظرات بینندگان