arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۲

استخدام دقیقه نودی به شهرداری تهران هم رسید؟

جمعی از کارکنان «مترو» با ارسال توضیحاتی به «انتخاب» نسبت به آنچه « استخدام اتوبوسی در شرکت مترو تهران توسط حامیان انتخاباتی آقای ...» خواندند ، اعتراض کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


جمعی از کارکنان «مترو» با ارسال توضیحاتی به «انتخاب» نسبت به آنچه « استخدام اتوبوسی در شرکت مترو تهران توسط حامیان انتخاباتی آقای ...» خواندند ، اعتراض کردند.

به گزارش «انتخاب» ؛ متن این نامه در پی می آید:

شرح کلی وضعیت شرکت : شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در دانشکده مترو واقع در تقاطع اتوبان رسالت و شهید باقری قرار دارد. این شرکت وظیفه ساخت و نظارت بر پروژه های توسعه خطوط مترو در شهر تهران را برعهده دارد. البته حفر تونل ها و ساخت ایستگاه ها و تاسیسات آن تماما توسط شرکت های پیمانکار و در غالب قراردادهای فنی صورت می پذیرد و عملا متروی تهران وظیفه نظارت بر ساخت طبق برنامه های زمان بندی و کنترل پروژه را برعهده دارد. لازم به ذکر است کنترل و مدیریت پروژه ساخت نیز توسط شرکت مشاور صورت می پذیرد. مدیران مترو طی سال های گذشته سعی کرده اند که ساختار شرکت مترو کوچکتر و چابک تر شود به گونه ای که پرسنل مترو که جزء خبرگان حوزه حمل و نقل ریلی درونشهری هستند بتوانند نقش موثرتری در عین کاهش هزینه های جاری داشته باشند.

شرح تخلف صورت گرفته: شرکت پیمان مرو از شرکت های پیمانکار زیرمجموعه مترو بود که امور خدماتی نظیر (آبدارچی، تایپیست، نگهبان، پیک و مسئولیت تعدادی از کارمندان در قسمت¬های مختلف من جمله کامپیوتر) را برعهده داشت. با تصمیم مدیریت شرکت مترو این شرکت در درون تشکیلات مترو قرار گرفت و پرسنل آن به صورت رسمی در شرکت مترو درآمدند. که البته این اقدام می تواند، پسندیده باشد چراکه اولا این دسته از افراد جزء خدوم ترین و پر زحمت ترین افراد این شرکت طی سالیان مختلف بوده اند و ثانیا این اقدام یک شرکت واسطه را حذف نمود، هرچند بار تعهدی بیشتری برای شرکت مترو ایجاد نمود.

البته رمزگشایی از علت این اقدام ماهیت تخلف صورت گرفته را آشکار می سازد چراکه در پروسه استخدام این افراد تعداد زیادی در حدود بیش از 150 نفر نیز به صورت ناعادلانه و بدون اطلاع رسانی عمومی و به صرف ارتباط با مسئولین مترو و یا نزدیکان ایشان و غیره و با عنوان این موضوع که این افراد توصیه شدگان نمایندگان شورا یا مجلس هستند در پست های کارمندی و کارشناسی مشغول به کار شده اند.

بررسی سوابق این افراد نشان می دهد که اکثر این افراد نیروهای غیرکیفی، غیر متخصص و ناکارآمد و عموما تعدیل شده توسط سازمان های غیرمرتبط با حوزه حمل و نقل ریلی می باشند.

آیا این عدالت است که جوانان کارآمد، تحصیل کرده و توانمند کشور به انزوا کشیده شده و دنبال شغل باشند و عده ای بدون آزمون و برقراری شرایط برابر در شرکت متروی تهران که یک شرکت تخصصی است، استخدام شوند و حتی یک شبه به پست هایی در سطح بالا که نیاز به تجربه دارد دست یابند؟

البته مدیریت مترو در این زمینه دور زدن قانون را به این شکل صورت داده است که ابتدا این افراد را به مدت چهار الی نه ماه در یک واحد یا مدیریت یا حراست مشغول بکار کرده و سپس تمامی این افراد را به استخدام رسمی مترو درآورده است و این روند به شدت ادامه دارد.

توجه به این نکته ضروری است که شرکت متروی تهران نقش ناظر بر پروژه های عمرانی ساخت را برعهده دارد و این حجم نیروی غیرکیفی جای سوال دارد به گونه ای که تعداد پرسنل رسمی مترو از ابتدای سال 1392 از حدود 400 نفر به بالغ بر 840 نفر (بیش از 2 برابر) افزایش یافته است.

در بسیاری از واحدها و مدیریت ها حتی امکانات اولیه اداری برای این افراد وجود ندارد و فقط حضور فیزیکی صورت می پذیرد، و شرکت مجبور است برای رفع آن هزینه های اضافی بدون دلیل پرداخت نماید. این وضعیت در شرکت مترو شکل بحرانی به خود گرفته به گونه ای که تمامی کارمندان و پرسنل باسابقه مترو انگیزه خود را از دست داده اند، چراکه شاهد استخدام گسترده و اتوبوسی در شرکتی هستند که سال ها برای رشد میلیمتری آن زحمت کشیده اند.

لازم به ذکر است مدیر عامل مترو با تغییر سریع مدیر منابع انسانی و قرار دادن یک بازنشسته نظامی بدون هیچ گونه سابقه تخصصی در حمل و نقل ریلی و با سیاست ارعاب و اخراج سیاست های خود را در شرکت پیش گرفته است.

شرح قانونی تخلف صورت گرفته: آقای مهندس درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران از سال 1391 و ابتدای سال 1392 استخدام¬های گسترده¬ای را خلاف قوانین (ماده¬های 12، 13 و 14 آیین¬نامه استخدام کارکنان شهرداری¬های کشور مصوب 1381) و به صورت ناعادلانه و اتوبوسی صورت داده است.

شواهد و مستندات این موضوع به صورت بسیار بسیار آشکار در شرکت مترو قابل مشاهده است.

ولله مستعان
جمعی از پرسنل شرکت متروی تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
106
270
اگه تمام اعداد اشاره شده در مطلب بالا را در عدد 10 ضرب کنید به وضعیت شرکت بهره برداری مترو تهران میرسد یعنی کارکنان شرکت از دو سال گذشته تا بحال از 3500 نفر به 8500 نفر رسیده و در حال حاضر شرکت بیش از یکصد میلیارد تومان بدهی دارد که حتی حقوق پرسنل را هم بسختی پرداخت می کنند.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
210
250
این جنس خبرها در راستای اینه که می خواید محسن هاشمی رو شهردار کنید .ما هم بدمون نمی یاد ایشون شهردار شه
اما دیگه شورش رو در آوردین
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
147
150
سري هم به معاونت برنامه ريزي شهرداريتهران بزنيد
علی
|
United Kingdom
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
2
15
همه واحدهای شهرداری همین کار رو کردن حتی سازمان فرهنگی هنری.
علی امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
با سلام
چند نفر از آشناهای ما در مترو گار میکردند کهاز اول سالخیلی از آنها را بیرون کرده ویا خیلی از آنها را باشدیدترین صورت کارهای سخت وبدون حتی یک روز تعطیلی در ماه نگر داشته است
نظرات بینندگان