arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲

احتمال بازگشت مرد همیشه منتقد به ورزش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گرچه محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال نتوانست در معادلات انتخاب وزیر ورزش و جوانان پیروز شود، او حالا یکی از نفراتی است که شانس حضور در این وزارتخانه را دارد.

به گزارش گل برتر gol.ir، گفته می‌شود سید رضا صالحی‌امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان روی حضور دادکان در این وزارتخانه نظر مثبت دارد و به همین دلیل قصد دارد از این فرد در وزارت ورزش و جوانان استفاده کند. البته از سوی این وزارتخانه هنوز نام دادکان مطرح نشده، اما رئیس سابق فدراسیون فوتبال به برخی از نزدیکان خود گفته است که نامش به عنوان یکی از معاونین صالحی‌امیری مطرح است. ظاهرا سرپرست وزارت ورزش و جوانان با محمد دادکان گفت‌وگو کرده و پیشنهاد پذیرفتن پست معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را به او داده است.

گرچه حضور دادکان در وزارت ورزش و جوانان قطعی نشده، گفته می‌شود او در صحبت با نزدیکانش امیدوارنه از حضورش در این وزارتخانه سخن گفته است؛ برای مردی که تا دو سه هفته پیش نامش به عنوان یکی از گزینه‌های مسند وزیر ورزش و جوانان مطرح شده بود.

دادکان اما برای وزیر شدن مخالفان سرسختی مثل مصطفی هاشمی‌طباء داشت. هاشمی‌طباء که رئیس سازمان تربیت بدنی در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی بود، یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان نیز بود. او که از ارکان اصلی این کارگروه به حساب می‌آمد، از همان ابتدا گفت که خودش قصد ندارد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان شود. 

در عین حال، موافق محمد دادکان هم نبود. جالب اینکه دادکان در برنامه زنده تلویزیونی جام جم، هنگامی که در کنار مصطفی هاشمی‌طباء نشسته بود، گفت که چیدمان ورزش در دستان هاشمی‌طباء است.

دادکان در روزهایی این صحبت را انجام داد که مسعود سلطانی‌فر از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد نگرفته بود و نام دادکان به عنوان یکی از گزینه‌های سرپرستی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود. این بار هم دادکان نتوانست کار به جایی پیش ببرد و البته این بار گزینه هاشمی‌طباء هم سرپرست نشد.

اکنون با سرپرستی صالحی‌امیری در وزارت ورزش و جوانان ظاهرا دادکان بعد از سال‌ها دوباره شانس پست گرفتن در ورزش را گرفته است. او آخرین بار رئیس فدراسیون فوتبال بود و درست لحظاتی بعد از تساوی تیم ملی مقابل آنگولا در جام جهانی 2006 آلمان توسط محمد علی‌آبادی از کار برکنار شد.

محمد دادکان که به اتفاق علی‌آبادی از مسبب اصلی تعلیق فوتبال ایران بودند، بعد از جدایی‌اش از فدراسیون میراثی برای فدراسیون بعدی باقی نگذاشت. او در همه این‌ سال‌‌ها به صعود تیم ملی به جام جهانی 2006 بالید و بارها با گفتن اینکه «فدراسیون کفاشیان توانایی بُردن تیم ملی به جام جهانی را ندارد» به این فدراسیون تاخت. حالا تیم ملی در دوران ریاست فدراسیون کفاشیان هم به جام جهانی رسیده و جالب اینکه دادکان نیز دیگر از فدراسیون انتقاد نمی‌کند. مردی که به قدری از فدراسیون کفاشیان انتقاد کرد که دست آخر رئیس فدراسیون چنین پاسخ داد: «دادکان فکر می‌کند هر کاری خودش می‌کند درست است و بقیه سر از هیچ چیز در نمی‌آورند.»

دادکان ریاست فدراسیون فوتبال را با رفتن محسن صفایی‌فراهانی به دست آورد و جالب اینکه صفایی‌فراهانی روزی که از مسند ریاست فدراسیون پایین آمد، به طعنه گفت: «فدراسیون را به نامادری‌اش می‌سپارم.»

حالا محمد دادکان در آستانه بازگشت به ورزش قرار دارد و به نزدکانش کفته که اواخر هفته آینده در وزارت ورزش پست می‌گیرد. مردی که همیشه پُشت انتقادهایش پنهان می‌شود و معمولا به گونه‌ای صحبت می‌کند که خود را مُبرا از اشتباه می‌داند و حالا این پرسش مطرح است که آیا بازگشت دادکان به ورزش به صلاح است یا نه؟
نظرات بینندگان