arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۰۶۵
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۲

حسن روحانی و "اعتدال" ؛ قربانی حمله احتمالی به سوریه؟

در صورت حمله نظامی آمریکا امکان گفتگوی مستقیم بین ایران و آمریکا تا آینده قابل پیش بینی منتفی خواهد شد. شعارهای تند از هر دو سوی حصار بالا خواهد گرفت و مناقشه ایران و آمریکا بر سر مسئله هسته ایران عمیق تر خواهد گردید. با اعمال سیاست های تند تحریمی بیشتر ابتکار عمل از دست روحانی و گروه دیپلماسی ایران، که با حضور محمد جواد ظریف امید زیادی به آن بسته شده بود، خارج خواهد گردید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



الشرق الاوسط طی مقاله ای به قلم شهیر شهید ثالث نوشت: در حالی که اکثر خبرگزاری ها خبر از حمله قریب الوقوع آمریکا و متحدانش را به سوریه می دادند روز پنج شنبه ۲۹ اوت تحول جدیدی شکل گرفت. پارلمان انگلیس با اکثریت ۲۸۵ رای مخالف در برابر ۲۷۲ موافق، طرح دخالت نظامی این کشور را در سوریه رد کرد. هر چند که نتایج این رای گیری برای دولت انگلستان در حال حاضر الزام آور نیست اما دیوید کامرون اعلام داشت که بدون موافقت پارلمان اقدامی در این مورد نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» وی می نویسد: با توجه به تجربه حمله به عراق که ادعاهای بریتانیا در خصوص سلاح های شیمیائی و بیولوژیک صدام حسین غیرواقعی از آب درآمد و به اعتبار آن کشور لطمه وارد کرد این تصمیم دولت بریتانیا منطقی بنظر می رسد. در صورت مغایرت گزارش بازرسان ملل با ادعای بریتانیا، مبنی بر دست داشتن دولت بشار اسد در حملات شیمیائی اخیر، دیگر دلیل، و به ادعای برخی بهانه ای، برای حمله به سوریه وجود نخواهد داشت. خروج احتمالی انگلستان، به عنوان نزدیک ترین متحد آمریکا، پرزیدنت اوباما را در موقعیت دشواری قرار می دهد.

در پی جلسه توجیهی مقامات برجسته کاخ سفید در شب پنج شنبه ۲۹ اوت برای اعضاء کنگره آمریکا، اکثریت اعضاء کنگره بر این امر اتفاق داشتند که پرزیدنت اوباما می باید حمایت کنگره را برای عملیات نظامی علیه سوریه جلب کند. این مانعی است که در روز های آینده اوباما باید از سر راه خود بر دارد.

با این حال یکی از مقامات کاخ سفید اعلام داشت که آمریکا آماده است که در سوریه برای "حفظ منافع امنیت ملی..به تنهائی عمل کند.” در همین حال مقامات پنتاگون اظهار می دارند که حمله، به احتمال قوی ظرف روز های آینده صورت خواهد گرفت. آنها معتقدند که آمریکا "از نقطه بدون بازگشت عبور کرده است”.

آمریکا به دو دلیل در صدد حمله به سوریه است. نخست اینکه برخی از گزارش ها حاکی از آن است که جفری فلتمن معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل، دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا و سفیر سابق آن کشور در لبنان که از نزدیک مسئول مقابله با سیاست های ایران در آن کشور بوده است در سفر اخیر خود حامل پیامی برای ایران بوده است. گفته می شود که فلتمن در نشستی به مقامات ایرانی "اخطار کرده است که موفقیت ژنو II در گرو این امر است که پیش از آن یک موازنه قدرت (در سوریه) بر قرار شود و ایران باید به اهمیت این امر به منظور دستیابی به یک هدف بزرگتر، یعنی بر قراری صلح، واقف باشد.” طبق گزارش مزبور فلتمن با به کار گیری یک زبان دیپلماتیک حرف های خود را مطرح نموده و "ایرانیان فهمیدند که فلتمن (در واقع) به آنان می گوید که در صورت حمله به سوریه، ایران (بهتر است) آرام بماند.”!

به تعویق انداختن کنفرانس ژنو II که قرار بود روز چهارشنبه ۲۸ اوت در لاهه برگزار شود می تواند بطور ضمنی تایید کننده خبر فوق باشد. به عبارت دیگر آمریکا قصد دارد که پیش از مذاکرات موازنه قوای فعلی را در سوریه که بطور محسوسی به نفع حکومت اسد است تغییر دهد.

از طرف دیگر پرزیدنت اوباما سال گذشته به کار گیری سلاح شیمیائی توسط حکومت دمشق را "خط قرمز” آمریکا اعلام نمود. قدرت های بزرگ، و به ویژه آمریکا، برای جلوگیری از جنگ های ویرانگر از حربه تهدید و اعلام خطوط قرمز استفاده می کنند. اینک با وقوع حملات شیمیائی، اگر اوباما، در مقام رئیس جمهور آمریکا، واکنشی از خود نشان ندهد اعتبار تهدیدات خود را زیر سئوال خواهد برد، مگر اینکه دلایل قاطع و محکمی وجود داشته باشد (مانند گزارشی صریح از سوی بازرسان سازمان ملل) که ثابت کند که حمله مزبور توسط حکومت بشار اسد صورت نگرفته است.

نویسنده ادامه می دهد: فراموش نباید کرد که تا این لحظه اوباما دو خط قرمز برای ایران مشخص کرده است. نخست بستن تنگه هرمز، و دوم تلاش آن کشور برای دستیابی سلاح هسته ای. در صورتی که آمریکا، به عنوان یک ابر قدرت، در مواجهه با جریانات اخیر در سوریه از خود بی تفاوتی و یا انفعال نشان دهد این تصور برای ایران ایجاد خواهد شد که خطوط قرمز تعیین شده توسط اوباما بلوفی بیش نیست. تبعات این مسئله در حد ایران محدود نخواهد ماند و اصولا تهدیدات آمریکا را مورد تردید قرار داده و از اعتبار آن کشور به عنوان یک ابر قدرت خواهد کاست.

واکنش ایران به حمله به سوریه بستگی به شدت حملات آمریکا و متحدانش دارد. مقامات ارتش ایران تا سطح فرمانده سپاه پاسداران نسبت به چنین اقدامی از سوی آمریکا شدیدا اخطار داده اند. بی عملی محض، آنها را گرفتار همان بحرانی می کند که اینک پرزیدنت اوباما با آن دست به گریبان است.

از این رو ایران حتی اگر بطور علنی خود را درگیر رویاروئی با آمریکا نکند این احتمال که در خفا، اما با گذاشتن رد پا، خودی در این درگیری نشان دهد، وجود دارد. واکنش های مزبور که عمدتا حول محور حملات موشکی خواهد بود.

اگر عملیات نظامی آمریکا و متحدانش محدود باشد ایران دلیلی برای ارتقاء سطح درگیری نمی بیند. اما اگر شدت حملات رژیم بشار اسد را مورد تهدید قرار دهد و یا آنقدر به زیرساخت های نظامی ارتش سوریه خسارت وارد کند که موازنه قدرت را به نفع مخالفان اسد بر هم بزند، در آن صورت، این احتمال که طبق اظهار نظر فرمانده سپاه پاسداران محمد علی جعفری دامنه جنگ توسعه یافته و پای اسرائیل را نیز به میان کشیده شود، وجود دارد.

خطری که وجود دارد این است که حتی اگر ایران و سوریه، به عنوان آخرین راه حل اقدامی علیه اسرائیل به عمل نیاورند، گروه های جهادی با سازمان دادن حملات موشکی علیه اسرائیل مسئولیت را متوجه ارتش سوریه نموده (false flag operations) و اسرائیل را نیز به جنگ باسوریه و مآلا ایران بکشانند.

شهیر شهید ثالث در پایان این مقاله در "الشرق الاوسط" اضافه می کند: به هر صورت روند درگیری نظامی غرب به رهبری آمریکا با سوریه، بهر شکلی که باشد، نتیجه آن رادیکالیزه شدن دوباره فضای سیاسی در ایران و تضعیف دولت نوپای روحانی خواهد بود. در صورت حمله نظامی آمریکا امکان گفتگوی مستقیم بین ایران و آمریکا تا آینده قابل پیش بینی منتفی خواهد شد. شعارهای تند از هر دو سوی حصار بالا خواهد گرفت و مناقشه ایران و آمریکا بر سر مسئله هسته ایران عمیق تر خواهد گردید. با اعمال سیاست های تند تحریمی بیشتر ابتکار عمل از دست روحانی و گروه دیپلماسی ایران، که با حضور محمد جواد ظریف امید زیادی به آن بسته شده بود، خارج خواهد گردید.

در چنین صورتی هر چند که در ظاهر دولتی میانه رو در ایران بر سر کار است اما با ارتقاء سطح خصومت بین ایران و آمریکا عملا تندروها صحنه گردان خواهند شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
66
547
نویسنده با شهامت خاصی برخی واقعیت ها را بیان کرده!
به نظرم لازمه تیم دولت کنترل کامل روابط خارجی و هرگونه اظهارنظر در این زمینه را انحصاری در اختبار بگیره و حرفی غیر ضروری زده نشه تا اوضاع از کنترل خارج نشه و وخیم تر نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
دوست عزیز دیگه کار از کار گذشته. آمریکا ما رو در موضع ضعف قرار داده و امروز دیگه سرنوشت ما دست خودمون نیست. آمریکایی ها بسیار مدیون افراط گرایان در دوران احمدی نژاد هستند. شعار تند آقایون که هیچ نتیجه عمل گرایانه ای نداشت این بلا رو بر سر مملکت آورده. این ها با شعار محوری ، فرصت هرگونه اقدام تحریمی و تنبیهی رو به دشمنان ما دادند و حالا که در موضع ضعف هستیم منتظر هستند تا روحانی به نرمی با آمریکا صحبت کند و اونها دولت را بکوبند. افراط گرایان = وطن فروشان واقعی.
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
واقعا خوشحالم، از اینکه چنین مقاله ای خوانندگانی در خور دارد. مقاله ای وزین.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
از جان کری تا وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش طی این 3-4 روز چندین بار ایران رو به بازی وارد کردن ،انصافا دولت و وزیر خارجه تا حالا همش دارن کچ دارو مریض موضع می گیرن که بشود راهی برای ارتباط باز کرد .اما لابی های در آن طرف نمی خواهند ارتباط برقرار شود و فضا آرام گردد. !!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
عزیزم مسائل به این حساسی تحت اختیار دولت نیست همونطور که آمریکا هم کنگرش باید تصمیم بگیره ثانیا اون کسانی که به قول شما اظهارنظر غیر ضروری میکنن اگه جنگی بشه همینا باید برن جلو. انصاف هم خوب چیزیه
دانشجوی روابط بین الملل
| INDIA |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
تحقیقا، معتقدم هدف اصلی عوامل فعال در راه اندازی جنگ سوریه دشوار تر کردن تعامل تهران-واشنگتن و محو امکان و زمینه توافقات میان روحانی و اوباما است.
مجموعه کنش و واکنشهای دولتهای عربستان و ... و رژیم صهیونیستی از آغاز کار دولت جدیدایران تا این لحظه که منجر به وضع فعلی شده است جای تامل دارد.
ناشناس
| - |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
آقای ناشناس12:27کاملا درست گفتند.آفرین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
61
457
اسرائيل ميداند اگر جنگ با سوريه راه نيوفتد روابط ايران با انگليس و آمريكا بهتر خواهد شد پس هر طور هست اين جنگ را راه مي اندازد. در زمان دولت قبل خيالشان راحت بود كه روابط بهتر نخواهد شد پس نيازي به جنگ نبود.
پاسخ ها
آرسام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
بالاتر از اسرائیل، عربستان قطر ، امارات و سایر حواشی(!) از بهبود روابط خارجی ایران وحشت دارند!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
موافقم.
ناشناس
| - |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
خیلی از کشورها از خداشونه روایطمون با غرب خوب نشه.برای اونا خیلی منفعت داره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
489
88
انگلیس نشسته کنار و به ضعیف شدن روز به روز آمریکا می خنده
پاسخ ها
ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
کنار رفتن انگلیس نشون میده نمیخوان خیلی با اروپا فاصله بگیرن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
امریکا ضعیف بشه یعنی تمام غرب ضعیف شده
وغربی ها این رو نمیخوان
امریکا برای اروپا مثل پدر میمونه
یک خانواده هیچوقت نمیخواد پدرش ضعیف بشه
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
55
223
نتیجه گیری نویسنده شجاعانه و عالمانه است. پیروز این جنگ رادیکال ها و صهیونیزم اند.
محمد جواد
|
-
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
4
379
انشاءالله ایران عاقلانه و بدون خطر این بحران را پشت سر می گذارد
"المومن كيس فطن حذر" شهادت افتخار بزرگیه اما نباید با حماقت اشتباه گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
کاش جمله "شهادت افتخار بزرگیه اما نباید با حماقت اشتباه گرفت" را آقای احمدی نژاد و دوستانشون هم مد نظر قرار می‌دادند.
سربازسیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
193
58
به نظر من امریکا حمله نمیکنه اما توسط کشور اردن به سوریه حمله خواهند کرد ان هم حمله غربی اسرائیلی
پاسخ ها
saeid
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
دیگه دیر شده حمله نکنه هویت و قدرت خودش میره زیره سوال دیگه نه کره شمالی و نه هیچ کشوری تو جهان به حرف امریکا اهمیت نمیده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
59
65
به نظر میرسه مقاله حاضر فرمایشات سیاستمدار تیزبین ایران یعنی هاشمی رو تایید کنه. البته با این استدلال که منظور هاشمی از اظهارنظر در شیرگاه (با توجه به نظر مطهری) این باشه که از اظهار نظرهای افراطی که در طرفداری از دولت اسد میشه ، اجتناب بشه
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
115
153
همان که آقای خامنه ای فرمودند بسیار خوب بود. توجه به ظرفیت درون زای داخل.
گرچه روابط خارجی هم اهمیت دارد اما با تکیه بر توانایی های داخلی و آزاد کردن ظرفیتها بسیار قوی خواهیم شد. چند سال دیگه مردم صبر کنند، همه چیز تمام است و پیروزی با ماست. إنَّ مع العسر یسرا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
69
93
8 سال که همش میگفتند عدالت
حالا هم که گیر دادید به اعتدال و تدبیر
چرا بازی با کلمات؟ کار مفید انجام بدید
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
124
40
به نظرم شرایط واقعا تاریخی و حساس هست کوچکترین اشتباه از آقای اوبا میتونه سرنوشت جهان را تغییر بده . اوباما نباید احساسی عمل کنه
بوشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
165
72
بنظر بنده هر اتفاقی که بیفتد به سود ملت ایران خواهد بود تکرار میکنم به سود ملت ایران کاری ندارم ایدئولوژی بعضی چه چیزی رو دنبال میکنه اصل ملت هستند نه افراد پس اگر ما چشمامون رو درست باز کنیم خواهیم توانست مشکلات رو به سرعت پشت سر بذاریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
4
63
سوریه به محور تعامل کشورهای عربی، ترکیه و اسرائیل تبدیل شده است که هرکدام منافع خودشان را دنبال می کنند.
ترکیه به دنبال ایجاد حکومت های نزدیک به خود در منطقه با هدف ایجاد عثمانی گری نوین و ایجاد بازار مصرف کالاهای ترک می باشد.
عربستان و قطر و بعضی دیگر از کشورهای خلیج فارس دنبال کاهش نفوذ شیعان و ایران هستند.
اسرائیل هم به دنبال کاهش قدرت مقاومت و حزب الله است.
همه اینها موجب اتلاف نانوشته بین آنها شده است ولی منافع همه طرفها با منافع آمریکا و کشورهای اروپایی هم خوانی ندارد.
این یعنی جنگ آمریکا به نفع ترکیه و عربستان و اسرائیل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
126
79
بالاخره یه مطلب درست وحسابی گذاشتی انتخاب
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
71
60
به نظر من در حمله احتمالی به سوریه، ترکیه از یک طرف و نیروهای غربی از طریق خاک غصبی اسرائیل منحوس به شروع جنگ خواهند پرداخت. به ترتیبی که اسرائیل خط مقدم غرب خواهد بود زیرا با توجه به تهدید ما به حمله متقابل نیروهای ایرانی به اسرائیل، انها تصمیم خواهند گرفت از جایی که باید محافظت بشه حمله خواهند کرد زیرا این بهترین راه برای حفظ اسرائیل از نابودیست.
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
103
72
این آمریکایی ها همه سر و ته یه کرباسن. توی پرسش و پاسخهای جان کری تو سنای آمریکا در مورد حمله به سوریه چند بار از تهدید ایران صحبت کردند این در حالیه که دولت آقای روحانی تمایل به برقرای ارتباط دارهو اصلا تنش زا نیست.
متاسفانه این حرکت رو جرج بوش سر دولت آقای خاتمی آورد و با تضعیف اصلاح طلبها باعث تقویت و به روی کار آمدن تفکرات احمدی نژاد شد

به نظر من دستگاه دیپلماسی ایران انرژی خودش رو روی بهبود روابط با تمام کشورهای غربی غبر از آمریکا بزاره و پس از بهبودی روابط با اروپا از موضع قدرت با آمریکا گفتگو کنه.
نصراله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
15
34
دلم خنک شد چند وقته مطلب درست و حسابی نخونده بودم
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
93
61
ایران ناخواسته وارد جنگ خواهد شد چون اگر هیچ کاری نکنه سوریه به خطر بیفته در واقع ایران به خطر افتاده پس باید تمام تلاشش رو برای سرپا نگهداشتن سوریه بکنه در واقع ایران کاری بکند یا نکند سوریه سقوط کنه به ضرر ایران است پس باید تمام تلاشش رو بکنه متاسفانه...........
ناشناس شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
42
36
بنظرم این بهترین فرصته که دولت تدبیر و امید بهترین تدبیر را داشته باشه. این شاید اولین امتحان و بزرگترین چالش برای دولت باشه. اگه اقای روحانی و سیاستهای خارجیش در این زمینه به منافع ملی و منطقه ای ایران فکر کنند، قطعا بزرگترین امتحان و چالش خود را با موفقیت طی کرده
هاشم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
88
62
عزيزان آمريكا نه جراتش رو داره و نه ميخواد بازار فروش سلاحش رو كه سودش از مواد مخدرم بيشتره از دست بده به همين خاطر ميگه ايران دنبال بمب هسته اي كه بيشتر به اين عرب ها سلام و مهمات بفروشه
پویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
7
73
امیدوارم رخدادهای سیاسی پیشرو هر چه باشد به میدان داری و رشد ویروس گونه تکفیریهای تندرو در منطقه (که از طرف بسیاری از حاکمان ضد ایرانی منطقه حمایت می شوند) ختم نشود. اینها عناصر بسیار خطرناک و افراطی هستند. تجربه نشان داده اشغال و حمله نظامی به کشوری نتوانسته به حذف این عناصر بیانجامد بلکه اخیرا آنها تندروتر هم شده اند.
حافظی
|
-
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
29
115
ایران باید عاقلانه عمل کنه ، که هم منافع ملیمون حفظ بشه و هم به اقتدار منطقه ایمون لطمه ای وارد نشه . ایران باید به هیچکدوم از اتفاق های اطرافش بی تفاوتی نشون نده و الا در موضع ضعف قرار میگیره .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
345
232
مرگ بر امریکا و انگلیس و نوچه هاش
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
برا چی منفی دادین؟
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
156
266
دوستان عزیز،
من حدود ده سال پیش کتابی تجت عنوان عصر ظهور نوشته دکتر کورانی مطالعه نمودم. والله اگر آن کتاب را امروز مطالعه می کردم می گفتم نویسنده یک سال پیش این داستان هار و نوشته و هرگز باور نمیکردم. تصویری که آن کتاب بر اساس روایات و احادیث از تحولات شام، سوریه، ترکها و دشمنان تشیع ارائه می ده مثل این میمونه که همین امروز این مطالب رو نوشته. به هر حال به نظر میرسه سرنوشت و تقدیر الهی بر این هست که این جنگ خانمان سوز اتفاق بیفته ولی بحمدالله نتیجه این جنگ به پیروزی اسلام و مسلمین ختم خواهد شد، همانند درد زایمان که نتیجه اش تولدی جدید و پویا است.

انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
دمت گرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
119
157
خدا لعنت کند این آمریکا یی ها رو. توی مجلس سنا جان کری می گفت ما به خاطر انسانیت باید به سوریه حمله کنیم. پرونده ی سیاه آمریکا نشون می ده که چقدر طرفدار انسانیته. آمریکا اول مردم یه کشور رو بهجون هم میندازه بعد به دلایل مختلف به اونجا حمله می کنه. امیدوارمما هم درس بگیریم و حواسمون خوب جمع باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
خوب راست گفته دیگه...

اگه طرفدار انسانیت بود یا اگه دوست داره بجنگه چرا سراغ عربستان و جاهای دیگه نمیره. مثلا توی بحرین هم دارن کلی آدم بیگناه رو می کشن. پس چرا آمریکا غیرت دموکراسیش گل نمیکنه؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
53
76
ابتکار روحانی - اعتدال جهانی
همدرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
36
72
متاسفم از اينكه بعضي ها در داخل كشور هنوز صداي اعتدال ملت رو نشنيدن . بيخود نيست كه دكتر ظريف اين چند روزه مدام تقاضا كرده كه سياست خارجي كشور فقط از مجراي وزارت خارجه مطرح بشه .توي اين شرايط برخی سفرها و اظهار نظرهای خارج از محدوده دولت، شرايط بين المللي ايران رو تخريب ميكنه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
1
82
تنها چیزی که توی این دنیا مهم نیست جون انسانه.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
54
112
از طرفداران افکار تند و رادیکال استدعا داریم که در این شرایط سخت عاقلانه رفتار کنند. خواهشا.
حسین تهرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
3
73
این طور به نظر می سد که میخواهند ایران را مجبور به جنگ نمایند.
چه بسا نفت و گاز و موقعیت خاص ایران حتی دوستان ایران مانند روسیه و چین را هم وسوسه کند که ایران را تنها و محتاج نگه دارند و از سوریه به عنوان نحریک ایران استفاده کنند.
جتگ تحمیلی عراق علیه ایران با همین نیت شروع شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
185
174
من کامنتها رو میخوندم متاسفم شدم وقتی به کامنهتایی که از آمریکا در مورد جنگ طبی و یکجانبه گرایی اش انتقاد شده منفی های زیادی شده.

این افراد یادشون رفته همین آمریکایی که الان به بهانه انساندوستی (مسئله شمیایی) می خواد به سوریه حمله کنه در جریان جنگ ایران و عراق ، به رژیم خونخوار صدام نه تنها کمک نطامی و اطلاعاتی میکرده بلکه از حمله شمیایی صدام به حلبچه با خبر بوده ولی هیچ ممانعتی نکرد متاسفانه و این اخیرا افشا شده، هرچند برای ما ایرانی ها زیاد تعجب آور نیست و لینک این افشاگری رو افرادیکه باور ندارد میتونند بروند از سایت یاهو به نقل از خبرگزاری فرانسه ملاحظه کنند:
http://news.yahoo.com/us-gave-iraq-intel-1980s-ignored-chemical-attacks-172103169.html


این افرادیکه منفی میدند رو میذاریم به حساب نااگاهی.

همچنین بنده معتقدم استفاده از سلاحهای نا متعارف در هر جنگی از جمله شمیایی ،میکروبی و هسته ای و .. توسط هر فردی محکوم و غیرانسانی هستش .
برای مقابله با استفاده کننده گان چنین سلاحهایی باید پس از شناسایی دقیق عامل اصلی و با حمایت قدرتمند (نه سلیقه ای) همه کشورها با خاطی برخورد جدی شود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
سایت انتخاب و سایر رسانه ها در آگاه سازی این کسانی که منفی میدن و خیر وصلاح ملت و دولت را نمیدانند مسئول هستند
نظرات بینندگان