arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۲

4 کشته و 8 زخمی در تیراندازی خونین واشنگتن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره پلیس واشنگتن اعلام کره است که صبح روز دوشنبه (۲۵ شهریور) در جریان تیراندازی در محله‌ی «نیوی یارد» دست کم چهار تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند.


به گزارش انتخاب، حوالی ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح در ساختمان مقر فرماندهی نیروی دریایی واقع در جنوب شرقی واشنگتن، جایی که نزدیک به سه هزار تن کار مشغول به کار هستند تیراندازی شده است.

به گفته پلیس دو تیرانداز در این حادثه دخیل بوده‌اند. به گفته‌ی مقامات یکی از این دو تیرانداز «مهار» شد، اما آنان این موضوع را روشن نکردند که آیا وی مجروح شده و یا اینکه بازداشت شده است.

این در حالی است که مظنون دیگر گریخته است و بر پایه گفته‌ها، پلیس محل اختفای وی که بین طبقه‌ی سوم و چهارم یکی از ساختمان‌ها بوده را شناسایی کرده‌ است.

فرماندهی سیستم‌های دریایی بزرگترین نهاد از پنج مرکز فرماندهی تسلیحاتی نیروی دریایی امریکا است و مسئولیت ساخت، خرید و حفاظت از کشتی‌ها و زیردریایی‌ها را بر عهده دارد.

افسران پلیس خیابان‌های نزدیک به محله‌ی نیوی یارد را مسدود کرده‌اند و به کارمندان نیز دستور داده‌اند در محل امنی پناه بگیرند.

افزون بر این، پلیس پایتخت امریکا که مسئولیت محافظت از کنگره امریکا را بر عهده دارد تصدیق کرده است که تمهیدات امنیتی در کپیتال هیل افزایش یافته است.

در این بین یک مدرسه ابتدایی واقع در جنوب واشنگتن در آستانه‌ی بازگشایی به دلایل امنیتی تعطیل شده است.

یکی از مقامات ناشناس کاخ سفید به نشریه واشنگتن پست گفته است که باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا از این موضوع آگاه شده است.

این شخص اظهار کرد: «رئیس‌جمهور به گروه خود دستور داد تا با شرکای فدرال ما، از جمله نیروی دریایی و اف بی آی و همچنین مقامات محلی در ارتباط باشند. ما از شهروندان می‌خواهیم به مقامات گوش دهند و از دستورات پیروی کنند.»
نظرات بینندگان