arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲

استقبال ایتالیا از میانجیگری ایران در حل بحران سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایتالیا از پیشنهاد میانجیگری ایران در حل بحران سوریه استقبال کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، مشاور سیاسی نخست وزیر ایتالیا گفت که ایران می تواند نقش محوری در برقراری ثبات در مرحله بعد از رفتن حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه ایفا کند.

"ارماندو فاریکیو" در کنفرانس مطبوعاتی در رم با تاکید بر اهمیت مشارکت تهران در روند سیاسی برای حل بحران سوریه گفت: دیدار میان وزیران خارجه ایران و ایتالیا در حاشیه نشست سالانه سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام می شود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تازگی در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست، پیشنهاد میانجیگری تهران در بحران سوریه را مطرح کرد.

وی افزود: ایتالیا معتقد است ایران نقش بسیار مهم و محوری در گسترش ثبات در سوریه و دیگر مناطق خاورمیانه به ویژه در مرحله بعد از رفتن حکومت اسد دارد.

مشاور نخست وزیر ایتالیا اضافه کرد: ایتالیا معتقد است ایران بازیگر اصلی در صحنه خاورمیانه است. این اعتقاد ایتالیا نیز زاییده امروز نیست. این غیرعاقلانه است که بدون تهران به فکر حاکمیت ثبات در منطقه بعد از رفتن اسد باشیم.

این مقام ارشد دولت رم افزود: مشارکت دادن ایران در همه سطح ها ضروری است البته ایتالیا بر موضع همیشگی و هماهنگ خود با دیگر کشورهای اروپایی درباره پرونده هسته ای ایران تاکید می کند.

ایما بونیو وزیر خارجه ایتالیا هم که نخست وزیر این کشور را در سفر خارجی وی به کانادا و نیویورک همراهی می کند گفت که روز 23 سپتامبر در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار می کند.
نظرات بینندگان