arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۰۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۲

مذاکرات پشت پرده کاخ سفید با اسرائیل پیش از آغاز تعامل دیپلماتیک با ایران: مسحور جذابیت های روحانی نمی شویم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیویورک تایمز نوشت: درحالیکه دولت اوباما تعامل دیپلماتیک روشنی با ایران را آغاز کرده، مقامات کاخ سفید مشغول مذاکرات پشت پرده و بی سر و صدا در جهت اطیمنان و تضمین به اسرائیل در مورد عدم مسحور جذابیت رئیس جمهور جدید ایران هستند.


به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیکTik.ir، مقامات دولت اوباما در گفتگوهای محرمانه با مسئولان اسرائیلی تاکید کرده اند که آنها نسبت به مقاصد ایران در زمینه هسته ای بدبین باقی خواهند ماند و نسبت به اعمال ایران قضاوت خواهند کرد نه سخنان اشتی جویانه رئیس جمهور جدیدش.

اما این تضمین های کاخ سفید باعث نشد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به حسن روحانی رئیس جمهور ایران انتقاد نکند که البته گواه و نشانه ای از مجادله با اوباما بر سرچگونگی برخورد با ایران است.

نتانیاهو در روزهای اخیر سخنان ضد ایرانی خود را افزایش داده و قصد دارد که در دیدار با اوباما در واشنگتن و البته در نطق خود در سازمان ملل مسائل مربوط به ایران را مطرح کرد.

درحالیکه مقامات آمریکایی مکررا به همتایان اسرائیلی خود گفته اند که آنها در رفتار خود با رئیس جمهور ایران محتاط خواهند بود، کاخ سفید روشن ساخته است که ملزم به آزمودن سخنان روحانی در مورد تمایلش به دیپلماسی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
0
11
ای خدا
این رئیس جمهور اسرائیل هر کاری میکنه که اوباما با روحانی ملاقت نکنه چون میدونه اگه ملاقت کنند کارش زار شده
نظرات بینندگان