arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۰۴۱۳
تعداد نظرات: ۲۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۲
روحانی:

سخنان اوباما را با دقت دنبال کردم، می توان به چارچوبی برای مدیریت اختلاف با امریکا رسید/ انتظار ما از واشنگتن شنیدن صدای واحد است/ طرح جهان علیه افراطی گری در دستور کار سازمان ملل قرار گیرد/اعتدال آینده دنیا را درخشان خواهد کرد

علیرغم همه مشکلات، من عمیقاً به آینده امیدوارم. با همبستگی جهانی علیه خشونت و افراط، تردیدی ندارم که آینده روشن است. اعتدال، آینده جهان را درخشان خواهد کرد. امید من، علاوه بر تجارب شخصی و ملی، از این باور مشترک همه ادیان آسمانی نشأت می گیرد که جهان را سرانجامی نیکوست و روشن که : «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حسن روحانی با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مردم ایران در انتخابات اخیر تدبیر و امید را برگزید. ایران لنگرگاه ثبات در منطقه است.

به گزارش انتخاب، سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از دقایقی پیش در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حال انجام است.

متن کامل سخنان رئیس جمهور کشورمان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و اله الطاهرین و صحبه المنتجبین»

آقای رئیس،آقای دبیرکل، عالیجنابان،خانم ها و آقایان

در آغاز مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتخاب شایسته جنابعالی به ریاست مجمع عمومی ابراز نمایم و از تلاش های جناب آقای بان کی مون نیز تقدیر نمایم.

آقای رییس

جهان ما جهانی پر از بیم و امید است: بیم جنگ و مناسبات خصومتآمیز منطقهای و جهانی، بیم رویارویی هویتهای مرگبار مذهبی، قومی و ملی، بیم نهادینه شدن خشونت و افراطیگری، بیم فقر و تبعیض خُرد کننده، بیم تباهی و نابودی منابع حیاتی، بیم بیتوجهی به کرامت و حقوق انسان و بیم غفلت از اخلاق.

در برابر همه این بیمها، امیدهای جدیدی نیز وجود دارد: امید اقبال مردم و نخبگان در سراسر جهان به "آری برای صلح و نه برای جنگ"، و امید به ترجیح گفت و گو بر ستیز، و اعتدال بر افراط.

یک نمونه زنده، گزینش هوشیارانه امید و تدبیر، و اعتدال توسط مردم بزرگ ایران در انتخابات اخیر است؛که با تبلور مردم سالاری دینی و انتقال آرام قدرت اجرائی نشان داد که ایران لنگرگاه ثبات در دریای ناآرامی های منطقه ای است. اعتقاد راسخ حکومت و مردم ما به صلح پایدار، ثبات، آرامش، حل مسالمت آمیز مناقشات و تکیه بر آراء عمومی به عنوان پشتوانه قدرت، مقبولیت و مشروعیت، نقشی والا در فراهم کردن چنین محیط امنی داشته است.

آقای رئیس،خانم ها و آقایان

دوران حساس انتقالی کنونی در روابط بین الملل مشحون از خطرات، و البته توأم با فرصت های کم نظیری است. هرگونه محاسبه نادرست از وضعیت خود و دیگران، آسیب های تاریخی را در بر دارد تا جایی که خطای یک بازیگر، اثرات منفی بر همگان خواهد داشت. آسیب پذیری، پدیده ای جهانی و فراگیر شده است.

در این گذر حساس در تاریخ مناسبات جهانی، عصر بازی های با حاصل جمع صفر پایان یافته است؛ولی هنوز معدودی از بازیگران روش ها و ابزارهای کهنه شده، و عمیقاً ناکارآمد را بکار می گیرند تا برتری و سلطه پیشین خود را حفظ کنند. نظامی گری و استفاده از ابزارهای نظامی و خشن برای انقیاد دیگران، نمونه ناکارآمدی از تداوم کنش های کهنه در شرایط نوین است.

اقدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی برای حفظ و تداوم سلطه و برتری گذشته، با مجموعه ای از قالب های مفهومی همراه شده که همگی ضد صلح، ضد امنیت، ضد کرامت انسانی و ضد آرمان های بشری می باشند. از جمله این قالب های مفهومی، یکسان سازی جوامع و تعمیم ارزش های غربی بعنوان ارزش های جهانی است. قالب دیگر، حفظ فرهنگ جنگ سرد و تقسیم دو اردوگاهی جهان به "مای برتر" و "دیگران دون تر" می باشد. قالب دیگر مفهومی، ایجاد ترس و تهدید، از برآمدن بازیگران نوظهور در جامعه جهانی است.

در چنین فضائی، خشونت های دولتی و غیردولتی، مذهبی و فرقه ای و حتی نژادی افزایش یافته و هیچ تضمینی وجود ندارد که دوران آرامش بین قدرت های بزرگ نیز در دام گفتمان ها، رفتارها و کردارهای خشن گرفتار نیاید. تاثیر فاجعه بار روایت های افراطی و خشن را نباید دست کم گرفت.

در این میان، خشونتِ راهبردی که در تلاش برای حذف بازیگران منطقه ای از فضای عمل طبیعی آنها، سیاست های موسوم به مهار، تغییر نظام های سیاسی از بیرون مرزها، و تلاشی که برای بر هم زدن حدود و ثغور سیاسی متبلور می شود، بسیار خطرناک و تنش آفرین است.

در گفتمان متعارف سیاسی بینالمللی، یک مرکز متمدّن با حاشیههای غیرمتمدن به تصویر در آمده است. در این تصویر نسبتِ کانون قدرت جهانی و حاشیهها، نسبتی آمرانه قلمداد شده است. گفتمان مرکزگرایی شمال و حاشیهگرایی جنوب سبب استقرار نوعی نظم تکگویی و مونولوگ در سطح روابط بینالمللی شده است. ایجاد مرزهای نادرست هویتی و بیگانه ستیزیهای خشن رایج نتیجة قهرمانی این گفتمان است.گفتمان های تبلیغاتی و بی اساس دین ستیزانه، اسلام هراسانه، شیعه هراسانه و ایران هراسانه به واقع تهدیدی جدی علیه ثبات جهانی و امنیت انسانی است.

این گفتمان تبلیغاتی، با طرح و القای تهدیدات فرضی و خیالی شکل خطرناکی به خود گرفته است. یکی از این تهدیدات خیالی، خطر موهوم ایران است. به بهانه این تهدید موهوم، چه اقدامات ناهنجار و چه جنایت ها در سه دهه گذشته صورت نگرفته است؟ تسلیح صدام حسین به سلاح های شیمیایی و حمایت طالبان تنها نمونه ای از این جنایت هاست. صریحاً و با قاطعیت تمام و با استناد به مدارک و شواهد متقن اعلام می دارم که آنهائی که دم از تهدید ایران می زنند، یا خود تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی اند یا به تهدید دامن می زنند. ایران نه فقط تهدید نیست، بلکه در آرمان و عمل، پیوسته منادی صلحِ عادلانه و امنیت همه جانبه بوده است.

آقای رئیس ؛خانم ها؛آقایان

درکمتر نقطه ای از جهان، خشونت مانند غرب آسیا و شمال آفریقا خانمان سوز بوده است. مداخله نظامی در افغانستان، جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران، اشغال کویت، مداخله نظامی علیه عراق و رفتار خشن سرکوبگرانه علیه مردم فلسطین، ترور شخصیت های سیاسی و مردم عادی در ایران و بمب گذاری در کشورهای منطقه نظیر عراق ، افغانستان و لبنان نمونه هایی از خشونت در سه دهه گذشته در این منطقه اند.

آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می رود، چیزی جز یک خشونت ساختاری نیست. سرزمین فلسطین در اشغال است. حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه باری نقض می شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسی به سرزمین مادری محرومند. جنایاتی که بر مردم بی گناه فلسطین می رود، خشونت نهادینه ای را به نمایش می گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید مفهوم و واژه کم وزنی بنظر می آید.

فاجعه انسانی در سوریه نمونه دردناکی از گسترش فاجعه آمیز خشونت و افراط در منطقه ماست. از ابتدای بحران و از زمانی که برخی از بازیگران منطقه ای و بین المللی با سرازیر کردن منابع تسلیحاتی و اطلاعاتی و تقویت گروه های افراطی، سعی در نظامی کردن این بحران داشتند، ما تأکید کردیم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. نمی توان اهداف استراتژیک و توسعه طلبانه و بهم ریختن توازن و تعادل های منطقه ای را با پنهان شدن پشت کلمات بشردوستانه، تحقق بخشید. هدف مشترک جامعه بین المللی باید خاتمه سریع به کشتار مردم بی گناه باشد. ما ضمن محکوم کردن هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی، از پذیرش کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی توسط سوریه استقبال می کنیم و بر این باوریم که دستیابی گروه های افراطی و تروریست به این سلاح ها بزرگترین خطر فراروی منطقه است که باید مدنظر قرار گیرد. همزمان استفاده غیر قانونی و غیرکارآمد از تهدید یا استفاده از زور ، تنها به گسترش خشونت و بحران در منطقه دامن خواهد زد.

تروریزم و کشتن انسان های بی گناه، اوج افراط و خشونت است. تروریزم، بلائی خشن، فراگیر و فرامرزی است. اما خشونت ها و افراط هائی که تحت عنوان مبارزه با تروریزم و از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم بی گناه صورت می گیرد نیز محکوم است. در اینجا باید از ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط جنایتکاران نیز سخن بگویم. آنها به چه جرمی ترور شدند؟ سوالی که از ملل متحد و شورای امنیت باید پرسید این است که آیا ترورکنندگان محکوم شدند؟

تحریم های غیر عادلانه،به عنوان جلوه دیگری از خشونت، ذاتاًضد صلح و ضد بشری هستند که برخلاف تبلیغات تحریم گران، دولت ها و نخبگان سیاسی را هدف قرار نمی دهند، بلکه بیش از همه، مردمان عادی را قربانی دعواهای سیاسی خود می کنند. میلیون ها عراقی را فراموش نکنیم که در اثر تحریم هائی که با زَروَرق های حقوقی در نهادهای بین المللی پیچیده شده بودند، آسیب دیدند؛ جان باختند؛و هنوز عده قابل توجهی از آنها در سرتاسر زندگی باید زجر بکشند.این تحریم ها خشونت آمیزند. هوشمند و غیر هوشمند ویک جانبه و چند جانبه ندارند. این تحریم ها ناقض حقوق مسلم بشری، از جمله حق صلح، حق توسعه، حق دسترسی به بهداشت، حق آموزش و فراتر از همه حق حیات می باشند. نتیجه تحریم ها، علیرغم هرگونه لفاظی و بازی با واژه ها، همان آتش افروزی و جنگ طلبی و نابودی انسان هاست. این آتش فقط دامن قربانیان تحریم را نمی گیرد، بلکه به اقتصاد وزندگی مردمِ جوامع تحریم کننده نیز، لطمه وارد می کند.

آقای رئیس، خانم ها و آقایان

خشونت و افراط امروز نه تنها ابعاد مادّی، بلکه ابعاد معنوی زندگی انسان و جامعة امروز را در بر گرفته است. خشونت و افراط جایی برای مدارا و تفاهم که لازمة زندگی انسان و جامعة مدرن است نمیگذارد. نابردباری مسئلة امروز جهان ماست؛ باید بردباری را در پرتو اندیشههای دینی، رویکردهای فرهنگی و رهیافتهای سیاسی تقویت کرد. جامعه انسانی را باید از مرحلة بردباری منفی به مرحلة تعاون مشترک ارتقا داد. دیگران را نباید فقط تحمّل کرد بلکه باید با دیگران کار کرد.

مردم جهان از جنگ، خشونت و افراط خسته اند و این فرصتی بی نظیر است. آنها امید به تغییر وضعیت کنونی دارند. جمهوری اسلامی ایران باور دارد که با ترکیب هوشمندانه ای از امید و اعتدال می توان همه چالش ها را مدیریت کرد. جنگ افروزان می خواهند امیدها را بخشکانند. در حالی که امید به تغییر مثبت، مفهومی فطری، دینی، فراگیر و جهانی است.

زیربنای امید، باور به اراده عمومی مردم جهان برای مبارزه با خشونت و افراط، تغییر پذیری، مخالفت با ساختارهای تحمیلی، بها دادن به گزینش و عمل مسئولانه انسانی است. امید، بی تردید یکی از بزرگترین نعمت های خداوند مهربان به همه انسان هاست. اعتدال نیز به معنای حرکت خردمندانه، هوشمندانه، زمان مند و مکان مند در تلفیق آرمان های والا، گزینش راهبردهای اثرگذار و در نظر گرفتن واقعیت هاست.

مردم ایران در انتخابات اخیر درحرکتی هوشمندانه به گفتمان امید و تدبیر و اعتدال رای دادند.ترکیب امید و تدبیر و اعتدال در سیاست خارجی به آن معناست که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای نسبت به امنیت منطقه و جهان، مسئولانه برخورد می کند و آمادگی همکاری چند جانبه و همه جانبه با سایر بازیگران مسئول در این عرصه ها را دارد. ما از صلح مبتنی بر دموکراسی و صندوق رأی در همه جای جهان از جمله در سوریه و بحرین و دیگر کشورهای منطقه دفاع میکنیم و معتقدیم راههای خشونتآمیز برای بحرانهای جهانی وجود ندارد و تنها به کمک خرد انسانی و با تعامل و اعتدال میتوان بر واقعیتهای تلخ جامعه بشری غلبه کرد. لذا تضمین صلح و دموکراسی، و تأمین منافع مشروع همه کشورها در جهان، و از جمله در منطقه خاورمیانه، با نظامیگری محقق نمیشود.

ایران بدنبال راه حل مسایل و نه تولید مشکلات است. هیچ پرونده و موضوعی نیست که با امید و اعتدال، با احترام متقابل و با نفی خشونت و افراط قابل حل نباشد. اجازه دهید به پرونده هسته ای ایران اشاره کنم. پذیرش حق طبیعی، قانونی و مسلم ایران، بفرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ساده ترین راه حل این موضوع است. این یک شعار سیاسی نیست. بلکه بر اساس شناخت عمیق وضعیت فن آوری در ایران، شرایط بین المللی و پایان بازی ها با حاصل جمع صفر و ضرورت یافتن اهداف و منافع مشترک برای رسیدن به تفاهم و امنیت مشترک است. به عبارت دیگر، ایران و دیگر کنشگران باید دو هدف مشترک را به عنوان دو قسمت غیرقابل تفکیکِ راه حل سیاسی پرونده هسته ای ایران دنبال نمایند.

1- برنامه هسته ای ایران و همه کشورهای دیگر می باید تنها در جهت اهداف صلح آمیز باشد. من اینجا به صراحت اعلام می کنم که این هدف،صرف نظر از مواضع دیگر بازیگران، هدف جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود. سلاح هسته ای و کشتار جمعی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران نداشته و با باورهای بنیادین مذهبی و اخلاقی ما در تعارض است. منافع ملی ما ایجاب می کند که هر گونه نگرانی منطقی پیرامون برنامه هسته ای ایران را مرتفع نماییم.

2- هدف دوم یعنی پذیرش اعمال حق غنی سازی و سایر حقوق هسته ای در خاک ایران تنها راه تامین هدف اول است. دانش هسته ای در ایران بومی شده و فن آوری هسته ای از جمله غنی سازی به مرحله تولید انبوه رسیده است. لذا تصور اینکه با مانع شدن ازبرنامه هسته ای ایران از طریق اعمال فشارهای غیرقانونی می توان صلح آمیز بودن چنین برنامه ای را تضمین کرد موهوم و به غایت غیر واقع بینانه است.

لذا جمهوری اسلامی ایران ضمن پافشاری بر اعمال حقوق خود و ضرورت احترام و همکاری بین المللی در اعمال این حقوق، آماده گفتگوهای بدون تأخیر برای اعتمادسازی متقابل ورفع دوسویه ابهامات از طریق شفافیت کامل می باشد.

ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست و در این چارچوب در پی افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیز نیست. من سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم ؛ در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه های فشار جنگ طلب، می توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. در این چارچوب موضع برابر، احترام متقابل و اصول مسلم شناخته شده بین المللی باید مبنا باشد؛البته در این زمینه انتظار ما از واشنگتن شنیدن صدای واحد است.

آقای رئیس، خانم ها و آقایان

در این سالها، یک صدای مسلط پیاپی شنیده شده است که "گزینه جنگ روی میز است" ، اما امروز بگذارید در برابر این سخن ناکارآمد وغیرقانونی بگویم "صلح در دسترس است." پس به نام جمهوری اسلامی ایران در گام نخست پیشنهاد میکنم طرح "جهان علیه خشونت و افراطیگری" در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد و همه دولتها و سازمانهای بینالمللی و نهاد مدنی تلاشهای جدیدی را برای سوق دادن جهان به این سو سامان دهند. باید به جای گزینة ناکارآمد "ائتلاف برای جنگ" در مناطق مختلف جهان به "ائتلاف برای صلح پایدار" در سراسر جهان اندیشید. امروز جمهوری اسلامی ایران شما و همه جامعة جهانی را به برداشتن گامی فراپیش میخواند؛ دعوتِ "جهان علیه خشونت و افراطیگری"؛ ما باید بپذیریم و بتوانیم در اینجا افقی را بگشاییم که درآن به جای جنگ، صلح،به جای خشونت، مدارا، به جای خونریزیف پیشرفت،به جای تبعیض، عدالت،به جای فقر، برخورداری و به جای استبداد، آزادی درسراسرجهان بهتردیده شود.به گفته فردوسی، شاعر بلند آوازه ایران؛

بکوشید نیکی به کارآورید چو دیدید سرما، بهار آورید

علیرغم همه مشکلات، من عمیقاً به آینده امیدوارم. با همبستگی جهانی علیه خشونت و افراط، تردیدی ندارم که آینده روشن است. اعتدال، آینده جهان را درخشان خواهد کرد. امید من، علاوه بر تجارب شخصی و ملی، از این باور مشترک همه ادیان آسمانی نشأت می گیرد که جهان را سرانجامی نیکوست و روشن که : «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون».

آقای رییس متشکرم


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱۱
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
mehran1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
35
944
به امید فردایی بهتر
پاسخ ها
icdet
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من واقعا متوجه نمیشم آخه امیدوار بودن به فردایی بهتر کجاش منفی داره!!!!!!این چند نفر اگه دلیلشو هم بگن شاید ما هم استفاده کردیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عاشق ادبیات روحانی هستم فوق العاده است دفعه بعد بهش رای میدم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نمیدونم این چندتا منفی برا چیه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شمایی که نظر منفی دادی یعنی فردایی بهتر نمی خواهی؟ یعنی امیدی به فردای بهتر نداری؟
رستمی باداملو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنرانی جامع ومتینی بود. مرحبا . موفق باد دکتر روحانی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مرسی حسن آقا
فدای زیبایی و رسائی کلامت
مرسی که ما ایرانیهارو دیشب سرافرازتر از همیشه نشون دادی
به امید یک زندگی زیبا برای همه ایرانیان عزیز
امیر حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
انتظار ما خیلی بیشتر بود!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای امیر حسین که گفتی که انتظارت بیشتر بود،حتما احمدی نژاد خوب انتظاراتتو براورده میکرد،نه؟
خدا هممونو به راه راست هدایت کنه.
mehran1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
26
576
به امید فردایی بهتر
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
45
638
روحانی خیلی دوستت دارییییییییییییییییییییییییییییم
آرمین 23
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
32
638
جمله های جناب روحانی فوق العاده آرام ، پر از منطق و دلچسب برای ملت بود .. مررررررسی که احترام را به کشور هدیه کرده اید
سنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
21
711
خدا رو شکر برای صندلی های خالی حرف نمیزد رییس جمهور کشورم چه قدر مودبانه بود لحنش زنده باد ایران من.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واقعا همه بودن؟
رامین
| CANADA |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به جز اسرائیلی ها همه بودن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
17
428
دکتر خسته نباشید عالی بود
باشد که باین بیت زیبای فردوسی به استقبال صلح در جهان برویم

مچکریم
علی
|
GERMANY
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
16
387
دکتر روحانی ممنونم که باعث افتخار ایرانی ها بودی
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
19
376
خدايا شكر
امشب شب تاريخي براي عزت و سربلندي ملت ايران بود - احسنت به روحاني - به ايراني بودنم افتخار مي كنم
پاسخ ها
مهرداد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اقا سعید معذرت می خوام من به اشتباه روی منفی کلیک کردم.
هزاران لایک به شما
زنده باد ایران و ایرانی
دکتر مچکریـــــــــــــــ♥ــــــــــــــم
iAhmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
17
283
عالي بود
متشكريم روحاني
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
71
615
این سخنرانی به نفع ملت ایران میباشدیانه لطفابامنفی یامثبت اعلام کنید
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
18
235
Rhani doset darim
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
17
273
احترام ایران را حفظ کرد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
22
297
فن بیان ایشون حرف نداره
با منطق و دلنشین
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
386
196
البته باید کمی بهتر و دنیا پسندانه حرف می زد
احمدی هم همینو می گفت
پاسخ ها
ابی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کجا امدی نژاد اینو میگفت، میرفت صاف تو روشون هولوکاستو انکار میکرد...اووفت میگی همینو میگفت؟!!
بیصدا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نمیدونم کدوم سخنرانی "دکتر" رو میگید...اما حتی اگه همین رو هم میگفت یا هاله نورش نمیزاشت کسی متوجه بشه یا اینقدر حرف رو میپیچوند که کسی نمیفهمید چی میگه..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
18
220
اخرش خوب جمع و جور کرد ولی در مورد امریکا زود حرفاشومیزد شاید اون صندلی ها خالی نمیشدند
پاسخ ها
ماندا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کاش آخرش رو اول می گفت.
hamid
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جمهوری اسلامی، چه رسمی و چه غیر رسمی، اسراییل را به رسمیت نشناخته
نبودن هیات اسراییل اصلا مهم نیست
حامد
| UNITED STATES |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
هیچ صندلی خالی نشد . فقط در لحظه ورود نماینده اسراییل و یکی از وزرای ارشدش از سالن خارج شد
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
173
138
مانند قبل بود
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
689
88
زنده باد احمدی نژادحرفهایی که روحانی زد احمدی نژادهم زده بود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
برو بابا ادم جنگ طلب کجا ادم صلح طلب کجا، گفتمان احمدی نژاد گفتمان شکست خورده برای مردم ایران است زنده باد روحانی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شايد نزديک باشه
ولي جنگطلبانه نيست
حسين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آره عزيزم راست مي گي منم متوجه شدم ولي مدل صحبت كردن احمدي نژاد فرق ميكنه با شيخ ديپلمات.
شيخ تا حدی همان حرفاي دكتر زد اما فرق اصلیش اين بود كه در آخر همه براش دست زدن ولي صحبتهاي دكتر را كسي مستقيم گوش نكرد.
ایلیا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نه عباس جان خیلی فرق داشت ، مثلا روحانی هاله تابان نداشت ، همینطور فاقد قدرت هیپنوتیزم جمعی و تصرف و میخکوب کردن دیگران بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بله امدی نژاد برای صندلیهای خالی حرف میزد.ولی روحانی برای نماینده های ملل جهان
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
18
188
یه روز خوب میاد……
پاسخ ها
مهرداد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
یه روز خوب هیچ وقت نمیاد.
یه روز و خوبو باید اورد.
و مطمئنیم و امیدواریم که این روز خوبو دولت تدبیر و امید خواهد آورد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
15
184
احترام ایران را حفظ کرد
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
28
259
یاد احمدی نژاد افتادم
هربار میرفت نیویورک یه خاطره .... با خودش میاورد(هاله نور........)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
یعنی از صحبتهای روحانی واقعا لذت بردم چقدر مسلط و خوب
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
29
174
خدايا شكر
امشب شب تاريخي براي عزت و سربلندي ملت ايران بود - احسنت به روحاني - به ايراني بودنم افتخار مي كنم
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
113
یه روز خوب میاد……
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
11
150
سخنرانی اقای روحانی مثل همیشه حرفنداشت زنده باد صلح
کیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
13
140
اعتدال در سخنرانی مشهود و عریان بود و این یعنی عقب نیفتادن در فضای جهانی و نیفتادن در دام باج ... راستی میزان صحبت های اوباما در مورد ایران با نسبت صحبت های روحانی در مورد آمریکا جالب بود... یک پوکر کامل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
47
326
کاش آقای روحانی از اشتباهات هم میگفت، آقای اوباما از اشتباهات ایالات متحده در قبال ایران گفت، اما آقای روحانی طوری حرف زد که انگار تمام اعمال ما در قبال آنها درست بوده، شاید اگر میگفت در فلان اتفاق اشتباه کردیم، رغبت بیشتری برای قبول حرفهای دیگر ایشون در طرف مقابل ایجاد میشد
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آمریکا در حق ایران اشتباه نکرده. جنایت کرده. ایران مگر با آمریکا چه کار کرده است که بیاید در سازمان ملل عذرخواهی کند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اشتباهات آمریکا 1000000000 برابر بوده ضمنا اشتباهات احمدی نژاد هیچ ربطی به روحانی بزرگ نداره
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
24
125
واقعا عالی بود ... هم اقتدار حفظ شد هم رابطه مستحکم شد
ابوالفضل
|
UNITED STATES
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
143
لطفا سریعا اعلام کنید که چه کسایی جلسه رو ترک کردن. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
صندلی خالی اسرائیل رو دیدم.
حامد
| UNITED STATES |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فقط صندلی اسراییل بود.
دلسوز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مااصلا" اسراییل را کشور و دولت نمیدانیم یک مشت ؟آدمکش زورگو و غاصب صهیونیست همون بهتر که نبودند اصلا" نباید صندلی داشته باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
18
91
خوشمان آمد
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
19
110
واقعا باید افتخار کرد به چنین رئیس جمهوری.خدا حفظت کنه.زنده باد روحانی عزیز
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
15
85
خوب، به جا، منطقی و محکم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
20
128
صندلي اسرائيل خالي بود البته بسيار عالي بود چون اگر مينشستند تحمل سخنان زيباي روحاني ودرك مطالب آن برايشان بسيار سخت مينمود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
27
166
میتونست بهتر باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب بدیهی هست که هر چیزی میتونه بهتر باشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
270
92
سخنراني فوق العاده ضعيفي بود
فرشاد
|
UNITED STATES
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
22
184
اولش یکم مثل قبل بود که فکر کنم بخاطر سیاست دکتر بود که افراطیون داخلی رو راضی کنه
ولی آخراش خیلی عالی بود
مچکرم دکتر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
22
94
من به این سخنان رئیس جمهورم افتخار می کنم.این صدای ملت بود.سخنان استوار و قرص و محکم که دل هر ایرانی را از شدت غرور به وجد می اورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
17
104
فک میکنم سطح صحبت هاشون خیلی بالا بود.
صرفا برای سیاستمداران و مشاوران خبره اونها صحبت کردن، نه برای افکار عمومی و رسانه ها.


با این همه، بسیار پسندیدم. سبک زیبایی بود.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
8
120
میشد بهتر باشیم.هرچند اصلا قابل مقایسه با هشت سال گذشته نبود...امیدوارم نتایج مثبت زیادی داشته باشه....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
85
روحانی عالی بود می دانیددرشرایطبغرنج کنونی جهان منادی صلح بودن چه معنایی دارد؟هوشمندانه دقیق وعالی بود .خدایاشکرت
آقا رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
13
91
به رییس جمهورم خوش بینم...
در کل عالی سخن کرد، هر چند اولاش پیچیده سخنرانی کرد.
خوشم اومد...
دمش گرم
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
12
88
خوشحالم از اینکه رئیس جمهورم برای صندلی های خالی حرف نزد و همه ی کشورها برای حرف هاش ارزش قائل بودن.... خوشحالم از اینکه در تمام سخنرانی حرق از صلح زد نه جنگ و دعوا! ... زنده باد اعتدال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
18
103
حرفهای قشنگ اعتماد سازی هسته ای و تعهدات کاربرد های صلح آمیز شروع شد میگه من صحبتهای اوباما را شنیدم و آماده مذاکرات سریع براساس احترام متقابل هستم
میگوید مقابل جنک روی میز است من میگویم صلح دردسترس هست
میگه با همه در صلح ایم حتی با امریکا هم جنگ نداریم
بجای جنک صلح
به جای

.

.
.
.
.
نکنه یک عده انتظار داشتند روحانی به .......... بیفته که اینقدر اظهار ناامیدی میکنند

خیلی هم عالی بود برای شروع
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
11
86
احترام برای ایرانبیشتر از همیشه احساس شد لحن روحانی پر از اعتدال بود ... زنده باد دولت تدبیر و امید
بامداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
68
درود ملت ایران به حسن روحانی رییس جمهور دانای ملت ایران که برای جهان پیام صلح آورد. زنده باد اعتدال
سبحان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
61
همه چیز با احترام متقابل ودیپلماسی صلح حل خواهد شد باتشکر از رییس جمهور که حرف مردم را به جهان رساند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
64
من به این سخنان رئیس جمهورم افتخار می کنم.این صدای ملت بود.سخنان استوار و قرص و محکم که دل هر ایرانی را از شدت غرور به وجد می اورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
13
64
واقعا زيبا ومحكم سخن گفت
تشكر از روحاني
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
13
88
چرا روحانی با اوباما دیدار نکرد؟
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
23
95
سخنرانی خوب بود ولی ای کاش روان تر و سلیس تر صحبت می کردند که کار ترجمه به راحتی و قابل فهم برای کشور های دنیا باشد.
پاسخ ها
سید
| GERMANY |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متن ترجمه شده سخنرانی رو هیئت ایرانی در اختیار مترجم قرار میدن و مترجم فقط روخوانی می کنه ، مسلما از نظر ترجمه هیئت ایرانی به این قضیه دقت کردند
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مگر چه مشکلی داشت؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شما متوجه نشدی چرا فکر میکنی دنیا هم متوجه نشدند ؟؟
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
69
بخش های پایانی صحبتهاشون در رابطه با حل اختلافات با امریکا واقع بینانه و راهکار گشا بود.امیدوارم تحلیل مثبت ار این گفتگو در سطح جهان باشه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
67
میشد بهتر باشیم.هرچند اصلا قابل مقایسه با هشت سال گذشته نبود...امیدوارم نتایج مثبت زیادی داشته باشه....
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
84
متن سخنرانی یکی به میخ یکی به نعل کوبیدن بود
تعادل داشت و نشون میداد طرف ایرانی زیاد از ارتباط عجولانه با امریکا ذوق زده نیست.البته نباید فرصت ها از دست برود.
جناب روحانی بیشتر به خصومت های آمریکا گفتند بدون ذکر اسم امریکا.
سابفه منفی امریکا رو بر شمردند. که جوابی بود به حرف های منفی اوباما گه گفته بود ایران از طریق عمالش نیروهای ما رو میکشه

کلا سخنرانی خوب بود. اخر سخنرانی هم کمی درباره روابط گقته شد. که نشون میده طرف ایرانی تمایل داره اما کمی تامل میکنه.
پیراسته فر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
14
68
ماکه تا این ساعت ازشب بیدارماندیم که سخنان آقای دکترروحانی را بشنویم که الحمدلله آقای روحانی هم "خوب حرف زد" وهم حرفهای خوبی زد"
انشاءالله که کلامش نافذ ودشمنانش خوار وموجبات خیروبرکت برای کشور وجامعه اسلامی باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
86
میتونست بهتر باشه .
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
7
50
اون یه ســری صندلی خالی مال کجاها بود ؟؟؟ از دکتر روحانی ممنونم . بسیار با منطق و زیبا سخن گفت...بعد از 8 سال غرورمون برگشت...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
44
سخنرانی ایشان جامع اهداف بود .
با تشکر از جناب دکتر روحانی .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
8
44
من به این سخنان رئیس جمهورم افتخار می کنم.این صدای ملت بود.سخنان استوار و قرص و محکم که دل هر ایرانی را از شدت غرور به وجد می اورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
78
من جای هاله دور سر دکتر روحانی ، تلالو تدبیر رو در سخنان ایشون دیدم
احسنت!
ناشناس
|
CANADA
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
132
66
تنها حرف های احمدی نژاد در قالبی خیلی زیبا! واقعا متاسفم
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوست عزیز مهم همون قالب زیباست، ببخشید اما "خفه شو و ساکت باش "هردو یه معنی رو میدن ولی این کجا و آن کجا.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
11
57
از رئیس جمهور محترم ، مودب و با تدبیر ایران بخاطر ایراد این سخنرانی که در شان ما ملت متمدن و صلح طلب ایران بود و در عین حال اصول و منافع نظام رو هم دنبال می کرد خیلی سپاسگذارم.
یک استاد دانشگاه
aliii
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
126
81
خوب نبود، تغییر زیادی با احمدی نژاد نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خدا وکیلی هیچ شباهتی به حرفهای احمدی نژاد نداشت کلاه سر خودت نذار
مانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
75
ما خیلی برات دعا کردیم، اونقد هم سواد نداریم که بفهمیم چی گفتی، ولی کاش میگفتی که ما همون ملتی هستیم که سالها قبل از سازمان ملل معتقد بودیم که بنی آدم اعضای یکدیگرند....
ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
48
به امید بهبود ارزش انسانی و به امید بهبود زندگی همه بیچاره های جهان
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
12
98
خوب بود ولی فکرنمیکنید میتونست بهترباشه ؟؟؟؟
جملات با کلماتی سنگین ساخته شده بودن
برای فارسی زبانان درکش سخت بود چه برسه برای مترجم بیچاره...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بنده مترجم هستم و ترجمه همزمان برخی از مطالب ایشان بسیار سخت بود اما از قبل ترجمه ها در بین اعضاء توزیع شده بود و آنها از روی کاغذ نیز دنبال می کردند.
ناشناس
| NETHERLANDS |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوست عزیز متن سخنرانی از قبل به تیم ترجمه داده میشه فی البداهه که شروع یه ترجمه نمی کنن تو او مراسم به اون بزرگی
بهمن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
13
61
خداروشاکریم که بعدازسالهاازدیدن این سخنرانی لذت بردیم و احساس غرورکردیم
خداوندایاریش کن تااعتبارازدست رفته ایرانی درطی این چندسال اخیررابرگرداند
روحانی به تو افتخارمیکنیم
milad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
100
خوب بود یعنی امیدوار کننده بود ولی من انتظارم بیشتر بود ولی خوب بازم نسبت به رئیس جمهور قبلیه مقایسه میکنم خیلی بهتر بود یعنی زمین تا آسمون فرق داشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
29
90
آفرین روحانی هم آمریکا رو محکوم کردی هم دست دوستی دراز کردی ایول به این میگن سیست
ناشناس
|
CANADA
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
209
137
تنها حرف های احمدی نژاد در قالبی خیلی زیبا! واقعا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اشتباهی منفی دادم ببخشید!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
داداش شما چرا انقدر برا ارتباط با آمریکا دست پاچه ای؟ دنیای سیاست دنیای صبر و احتیاطه
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
قیاستون مع الفارغه .

آخه تأثیر دیپلماتیک سخنرانی احمدی نژاد با سخنرانی روحانی رو می شه مقایسه کرد ؟؟

اتفاقاً فوق العاده بود ...
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حرف زدن دارم تا حرف زدن مثل بفرما بشين بتمرگ . شما خودت از كدوم خوشت مياد ؟
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
گفتگوی امسال رو با سال گذشته یبار دیگه مرور کن خوبه برات
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
می خواستی بگه سلامی از جنگل های شمال ایران به جنگل های تونگای امریکا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چه بی انصاف
مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سیاست یعنی همین!
نه تورو خدا لابد میخواستی بره دست اوباما رو ببوسه؟!!!!!!!!!!!!
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
12
من فکر میکنم روحانی در قالب حفظ موضع قدرت افکار صلح جویانشو به جهان تزریق کرد.در کل eq رو خوب مدیریت کرد. (منظورم هوش هیجانیشه) در کل خوب بود .فقط امیدوارم درست معانی کلمات رو واسه بقیه ترجمه کرده باشن. به امید ایرانی سربلند و آزاد
میثاق فروغی از ساری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
20
دم رییس جمهور محبوبم گرم
اون رای که بهت دادم از شیر مادر حلال تر
اقای ارییس جمهور سابق معنی دیپلماسی رو فهمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
13
سخنرانی ایشان واقعا نقطه عطفی در منطق بین المللی ایران بود
کاملا جامع،صلح جوبانه و اعتدال طلبانه
آفرین به رئیس جمهور
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
13
من اگه به جای روحانی اونجا بودم اولین جمله ای که به حضار میگفتم این بود که : اگه میخوایید ملت ایران و ایران رو بشناسید همین شعر سعدی که بر روی سردرب سازمان ملل نوشته شده رو بخونید که :
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند
چوعضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روي سردر ننوشته‌اند،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
13
آخر سخنرانیشون اینقدر شفاف و واضح بود که پیچیده حرف زدن اول نطقشون رو جبران کرد. مکث بر روی جملات مهم، اهمیت اونا رو بیشتر جلوه میداد.
در مجموع واقعا ایشون باتجربه اند،
علی رضا
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
15
شاید انتظارات خیلی بالا بود ولی فکر کنم فعلا صحبت های طرح شده تعادل داشت و باید به آرامی پیش رفت که اینگونه هم شد.امیدواریم که آقای روحانی موفق باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
13
خوب بود ولی ای کاش مردم دنیا را به بازشناسی بسته فرهنگی عموم ملت ایران دعوت میکرد. زیباییها و اشتراکات فرهنگی زمینه ساز پذیرش صلح سیاسیست.
dcnhkیزدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1
8
زمان سخنرانی روحانی دربوشهربرق قطع شد تمام که شد برق اومد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
8
عالی بو.این لباس برازنده شماست.از شما ممنونم
ایوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
9
11
برخی ازدوستان بی انصافی نکنندایا اقای روحانی ازابتدا از امریکا ورابطه با انها صحبت کنه؟
پس واقعیت هاچی ایا نباید می گفت که 8سال بهترین جوانان مارو به خاک وخون کشاندنداینها فراموش نشدنی است
به نظرمن کلاس دیپلماسی منطقی ومقتدرانه را اقای روحانی به ظهوررسانددوستش دارم
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
15
باورم نمیشد که دیگه احمدی نژاد نیست! کمی از آبروی از دست رفتمون برگشت...
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
13
من یک ایرانی ام...یک ایرانی مغرور...

امید هر ایرانی...
شیخ حسن روحانی...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
19
ما انتظار سخنرانی بهتری داشتیم و توقع داشتیم سخنان جدیدتری زده شود ، البته در کل سخنرانی خوبی بود و از جناب آقای روحانی تشکر میکنیم. زنده باد روحانی ، زنده باد ایران
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
16
بکوشید نیکی به کارآورید چو دیدید سرما، بهار آورید

روحانی مچکریم
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
14
خوب بود ولی ای کاش مردم جهان را بیشتر با فرهنگ عموم مردم ایران آشنا میکردند. زیبایی ها و اشتراکات فرهنگی پیش زمینه صلح سیاسیست.
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
22
من سخنان ایشون رو به هیچ عنوان با اون مردی که رفت مقایسه نمیکنم چون قابل قیاس نیستند ولی سخنان امروزشون رو با انچه که ازشون دیده بودم و تصورم بود مقایسه میکنم امتیاز 15 میدم خوب بود ولی میتونست با چهره ارام تر و نحوه بیان شیواتر نه اینکه گویی قراره یه خطابه تندخوانی بشه بهتر بود لحظاتی رو خیلی ساده بدون نوشتهو چشم در چشم ولو 1 دقیقه چون مطمئنم قابلیتش رو داره صحبت میکرد الزاما بیشتر مسئله مطرح کردن موثرتر نیست در هرحال روحانی عزیزم که روزنه امید تو دل ما باز کردی بهت خسته نباشی میگم
زنده باد اعتدال و زنده باد من و تو که با رایمون باعث ایجاد امید تو کشور عزیزمون شدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
15
آقا شما سخنرانی رو نگاه کن ادبیات رو. نگاه کن اصلا آدم کیف می کنه اول بیان نظرهایشان مثل یک تز دکترا بعد با زیرکی در. باره مسایل جزیی حرف زدن و در آخر هم آن آیه زیبا تماما در 28 دقیقه عالی بود به کل 7 تا سخنرانی بعضی ها می ارزید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
12
سخنرانی بدی نبود ولی روحانی اصرار بر غنی سازی اورانیوم داشت بعید میدونم غرب برای برداشتن تحریم ها به کمتر از توقف غنی سازی راضی بشه
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
20
17
خوب نبود
hamid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
19
قهرمانانه
عاقلانه
مدبرانه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
13
16
اون طور كه انتظار مي زفت نبود
محمدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
12
24
چرا عده ای از افراد متوجه نیستند ؟؟

بابا نمی تونست که بگه آمریکا ما رو ببخشه و بیایید دوست بشیم .

خب باید از جنایات آمریکا و اسرائیل که چند سالی است بر ما تحمیل می شه هم حرف می زد و موضع می گرفت یا نه ؟؟؟

خداییش عالی بود و خیلی سیاستمدارانه تنظیم شده بود .

درود بر روحانی و درود بر ظریف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
16
عالی بود... برخی از خودی ها در این چند روز بدجور ریییس جمهور رو زیر فشار گذاشتن که اصلا خوب نبود...بالاخره ما که نمی تونیم جلو اونها که این همه ظلم کردند تسلیم بشیم! به نظرم موضع رییس جمهور موضع درستی بود
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
17
شروعش تکراری و ملال اور بود. اما خوب تمام شد
معلم رودانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
7
واقعازیباورساودرخورفهم وادب وهمراه باحفظ همه ارزشهای اخلاقی وانسانی وایرانی.دیگرنیازی به خجالت کشیدن درزمانی که مسئولی برای سخنرانی میرودنیست.خدایاسررابرآستانت می سایم ازاینکه مسیری بازشده تااخلاقی که بعضیهاآن رابه مسلخ بی تدبیری وتندروی بیجابرده بودندبه کشوروتریبونهای مختلف بازگشته است.
عوام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
13
سخنانی از روی حکمت و عزت بود که تفکر غلط حاکم بر جهان را به نقد و چالش کشید .
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
8
12
بعد 8سال به ایرانی بودنم افتخار کردم
نسل اول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
8
10
روحانی:

" آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می رود، چیزی جز یک خشونت ساختاری نیست. سرزمین فلسطین در اشغال است. حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه باری نقض می شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسی به سرزمین مادری محرومند. جنایاتی که بر مردم بی گناه فلسطین می رود، خشونت نهادینه ای را به نمایش می گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید مفهوم و واژه کم وزنی بنظر می آید. "
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
12
افتخار ایرانی روحانی
نسل اول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
9
روحانی:

" تحریم های غیر عادلانه،به عنوان جلوه دیگری از خشونت، ذاتاًضد صلح و ضد بشری هستند که برخلاف تبلیغات تحریم گران، دولت ها و نخبگان سیاسی را هدف قرار نمی دهند، بلکه بیش از همه، مردمان عادی را قربانی دعواهای سیاسی خود می کنند. "
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
7
11
باردیگراقتداروصلابت جهانی به ایران بازگشت
سپاسگزاریم دکترروحانی
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
11
سلام روحانی مچکریم .صحبتهای روحانی عزیز پراز غرورافرینی برای ملتی بودکه شایسته پرچم داری حقوق بشراست ممنونم
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1
11
بکوشید نیکی به کارآورید چو دیدید سرما، بهار آورید
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1
19
همين كه اسمي از اسراييل در هيچ جهتي نياورد خيلي زيبا بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
19
روی سخنم با کسانی است که سخنان آقای روحانی را مشابه سخنان آقای احمدی نژاد می دانند؛دین اسلام دین تدبیر است .آنچه به ما آموخته اند وآنچه از سیره اهل بیت فرا گرفته ایم به خوبی نشان می دهد که هر سخن مکان متناسب و شرایط خاص خود را می طلبد.تعصبی برخورد کردن و خشم وکینه دشمن را برانگیختن درهمه حال ما را به مقصد نمی رساند.یک سخنران خبره باید بگونه ای جملات خویش را بر زبان براند که مخاطب را مایل به شنیدن بقیه کلامش سازد.پس کی قرار است از زندگی بزرگان دین خویش الگو برداری کنیم؟ در زندگی مولا علی (ع) دقت کنید.اگر سیاست وبرخورد صحیح مولا نبود، دشمنانش می گذاشتن مولا زنده بماند.نه این طرز برخورد از ترس جان نبود که خوب می دانیم مولا مشتاق تر از همه به وصال محبوب خویش بود بلکه حفظ اسلام این را می طلبید. یک مسلمان منطقی وهوشمند به خوبی می داند که عرصه بین الملل ،میدان فراخی برای نشان دادن برتری دین خویش ووابلاغ پیام خالق خویش مبنی بر صلح وامنیت است لذا نباید به راحتی این فرصت مغتنم را از دست دادوبا سخنان نابجا حریف را به ترک مجلس دعوت کرد. حال خود قضاوت کنید؛با مقایسه صندلی های خالی دوره آقای احمدی نزاد ودوره آقای روحانی !کدامیک حرف خویش را بدون حاشیه به کرسی نشاندند!
یوسف از رشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
9
12
خوب بود وآقای روحانی از این نرم تر نبایستی صحبت میکرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
16
17
با احترام به همه عزيزان واقعيت اينست كه مفهوم سخنراني آقاي روحاني با گذشته هيچ تغيير واضح و معنا داري نداشت
علی افسانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
7
18
من توقع بیشتری داشتم شاید من پرتوقعم
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1
13
سخنرانی خوبی بود وانصافا با لحن زیبا و بلیغ ایراد شد اما انتظار ما بیشتر از اینها بود البته روحانی خبره کاره باید بهش اعتماد داشت سیاست بسیار پیچیده تر از این حرفهاست که بشه به راحتی نظر داد . من به رییس جمهورم افتخار می کنم .
ناشناس
|
POLAND
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
15
عالی بود این یعنی اعتدال؛نه منت کشی و باج دهی بود ونه بی احترامی
بوکانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
10
بسیار علی بود به امید تداوم این گفتمان عدالت خواهانه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
16
مي تونست خيلي خيلي بهتر باشه . اي بابا.
mohsen
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
20
بد نبود، جا داشت که مثبت تر باشه
منصوررجبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
7
10
سخنرانی خوبی بود
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
10
عالي بود.عالي
ممنون
خدايا شكرت با اين نعمتي كه به ايران دادي..........
علی
|
UNITED STATES
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
13
درود بر روحانی خوب بود

اما میتونست بهتر از این هم باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
16
خسته نباشی ولی میشد بهتر وکلی ترصحبت کرد بازازاحمدی بهتر بود ممنون/
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
19
کاری به درست یا غلط حرفاش ندارم
ولی مزمون صحبت های ایران هیچ فرقی نکرده. در واقع ما همیشه یک حرف میزنیم با لحن های مختلف. شاید هم خوب باشه!؟ نمیدونم، ولی خوب میدونم که این همون حرفای گذشته س
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
20
هیچ متن و حرف جدیدی نداشت..ایکاش بهتر بود وراهکشاتر..
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
16
میتونست بهتر از این باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
14
حرفاش بد نبود. ولی صریح نبود.
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
8
10
اظهارنظرهاي افرادي كه منفي دارن 80 درصدش مغرضانه است چون به چيزهايي انتقاد كردند كه اظهرمن الشمسه هدفي جز تخريب ندارن و قبل از سخنراني هم اين ديدگاه رو داشتن
ایرانی آباد و سربلند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1
15
از 8-9 سفر قبلی ریس جمهور قبلی فقط توهین ،افراطی گری،صندلی خالی،1-2 هواپیما آشنا و روشنا.. در ذهن هایمان به یادگار مانده
فقط می تونم بگم: آقای ریس جمهور متشکریم
ضمن آنکه ناراحتم چرا در انتخابات ریس جمهوری شرکت نکرده که به ایشون رای بدم.
matuos
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
7
با سلام - من که نتونستم پخش مستقیم ببینم ولی انتخاب دستت درد نکنه که متن کامل رو نوشتی .

عالی بود .امیدوارم که این سخنان پر مهر و زیبا به گوش همه ملتها برسه و متوجه بشند که ملت ایران و دولت جدید ایران علاقه ای به جنگ افروزی نداره و دوست داره که با تمام ملتها و کشورهای جهان دست دوستی بده.
ضمناً ناشناس محترم که میفرمایید که این سخنان شبیه سخنان احمدی نژاده ؛ باید بگم متاسفم برای شما که ایرانی هستی و منفی فکر می کنی. افرادی مثل شما همون بهتر که تو خارج زندگی کنند و ایران عزیزمون نیاز به افرادی مثل شما نداره .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
10
اظهار نظر حق هر كس است اما دوستاني كه در مورد سخنان رئيس جمهورمان اظهار نظر مي كنند واقف باشند كه اين سخنان را بايد در متن و با توجه به مخاطبين آن تحليل كرد.
بر اين اساس و به عنوان يك كارشناس سياست خارجي كشورمان مي گويم اين متن كم نظيري است.
تاثيرات آن را خواهيم ديد.
sami
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1
9
"امید من، علاوه بر تجارب شخصی و ملی، از این باور مشترک همه ادیان آسمانی نشأت می گیرد که جهان را سرانجامی نیکوست و روشن "

این جمله اش واقعا هوشمندانه و خردمندانه بود .
ناشناس
|
TURKEY
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
13
کاش اون 8 سال به اون شکل نمی گذشت. کاش در اون 8 سال به جای ماجرا جو یک سیاسیت مدار به این قدرت داشتیم. ازت متشکرم.
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
11
پیام ایران به دنیا .دین ، دانش ، سیاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
11
انتخاب عالی آیه قرآن و شعر فردوسی بسیار عالی بود.
ممنون
احمد همدانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
11
امید است بتوانیم از سد تحریم ها عبور کرده و کشوری آبادتر از قبل را بسازیم.
روحانی مچکریم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
20
4
کاش روحانی جواب زیاده گویی اوباما را هم می داد. اوباماریشه های بی‌اعتمادی دو طرف را به مدت‌های مدید از تاریخ مداخله ایالات متحده در امور داخلی‌ ایران و نقش آمریکا در سرنگونی دولت ایران در کودتای 28 مرداد دانست اما لیستی از اقدامات دولت ایران را مطرح کرد که «ایالات متحده را دشمن خوانده، و به طور مستقیم یا به طور نیابتی، آمریکایی‌ها را به گروگان گرفته، سربازان و شهروندان آمریکایی را کشته و متحد ما اسرائیل را تهدید به نابودی کرده است»!
روحانی باید به جنایات امریکا بعد از انقلاب اسلامی در سخنرانی اش اشاره می کرد؛ حمایت از صدام در جنگ و تجهیز او، حمایت از منافقین و تروریستها که هم اکنون هم ادامه دارد، حمایت از ترور دانشمندان هسته ای ایران، تهدیدهای مستمر نظامی ایران، تحریمهای ظالمانه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ااااااااااااااا
اینکار رو که دقیقا انجام داد یه بار دیگه متن رو بخون دوست من
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
4
اینک بهانه های غرب پایان یافته ملت ایران مسرانه برای مدیریت صلح آمیز جهان آماده ی گفتگو است دولت تدبیر وامیدبجای یاوههای گذشته بی تدبیران دریچه صلح وامید راگشوده وانتظارش از همه ی مصلحان تلاش برای تحقق صلحی پایدار درجهان است که مبنای همه ی رفتارهای بین المللی باشد ملت ایران منادی صلح است مامیدانیم که جنگ همه ظرفیت .توان واستعداد ملتهای را مستهلک میکندمامیدانیم که جنگ ثروت جهانی را بجای ایجاد عمران وآبادی به آتش میکشدمامیدانیم کهنتیجه جنگ جزکشتار وویرانی وعقب ماندگی چیزی دیگری نیست بنابرین ماهمه ضد جنگ ویرانگریم
etemad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
6
حرف دیپلماتیک زدن یعنی خود را به کارزار جهانی وارد کردن است. همه مردم جهان به دنبال امید واری جهانی هستند که انشاالله طبق گفته روحانی اختلافات مدیریت شود و بر حاصل جمع صفر به سمت مثبت حرکت کنیم
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1
19
به نظر من از اين فرصت تاريخي اونطور كه بايد و شايد استفاده نكرد
كم پيش مياد كه آدم در جايي قرار بگيره كه همه ي دنيا چشم به دهنش دوخته باشن.
از دكتر سريع القلم كه مشاور سياست خارجي ايشون هستن توقع داشتم وسواس بيشتري در كمك فكري به ايشون در تنظيم متن سخنرانيشون به خرج ميدادن
يه جاهاييش به سختي به انگليسي ترجمه ميشد و باعث عدم انتقال منظور ايشون بود
اما با همه ي اين تفاصيل در مجموع خوب بود
بايد منتظر آينده باشيم
به اميد ايراني سربلندتر از هميشه
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
7
10
روحانی خیلی قشنگ حرف زد.
نمی شد جوری وانمود کنه که کشته مرده اوباماست ، یه وقت دیدی اوباما عقب نشینی کرد ، اونوقت برای ما بد میشه.
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
12
تقريبا عالی شعر فردوسي خيلي خيلي عالي بود لذت بردم
نوروزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
12
سلام و درود خداوند برتو ریس جمهور محترم خدا حافظت باشد ، بسیار متشکرم به داشتن چنین ریس جمهوری افتخار میکنم
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
8
با تشکر از آقای روحانی
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
17
در مقابل جمله انها که گفته بودن "گزینه جنگ روی میز است" دکتر ما گفت "صلح در دسترس است."
ما ایرانی ها به شما افتخار میکنیم و افتخار خواهیم کرد
مممچچچچچچچچچچچچچچکریم
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
8
طي هشت سال گذشته مجبور بوديم به لحاظ لحن آقاي رييس ، ايراني بودن خود را مخفي نگه داريم و خجالت بكشيم ولي ديشب با سخنراني مودبانه و قاطع رييس جمهور عاقل و محترم و انديشمند خود در اين مجمع مهم با غرور اعلام ميكنم كه من ايرانيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
7
عالی بود خیلی دوست داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
12
بعد 8 سال که توهم مدیریت جهان و پیام جنگ و دشمنی علیه دنیا می شنیدیم و عزت و افتخار این سرزمین بزرگ کهن را نابود شده می دیدیم.مردی آمد مدبر و آگاه،با ادب و مسلط بر معادلات جهان.چنان با وقار و مسلط سخن راند که تندروهای داخلی و خارجی سکوت کردند و شاید بسیار حرص خوردند.
با تشکر از شما آقای دکتر روحانی که به معنی واقعی کلمه رئیس جمهور هستید.عزت این سرزمین پاک مادری را به ما برگردان.
علیرضا
|
UNITED STATES
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
17
به بخش مهمی از سخنان جناب رییس جمهور کم توجهی شده و آن نظر ایشان بر تایید انتخابات آزاد در سوریه و بحرین میباشد که بسیار با ظرافت بیان گردید
(( ما موافق صندوق رای در سوریه و بحرین هستیم ))
به امید توافقات سریع و بدون اتلاف وقت در مذاکرات آتی و سربلندی ایران و ایرانی
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
14
روحانی مچکررررررررررررررررررررررررررررررررررریم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
12
به نظر بنده که محصل علوم سیاسی ام همین بهتر بود
چون اگه شتابزدگی به خرج می داد بعدها باید امتیازات بیشتری هم می دادیم اما این لحن برای سیاستمداری مثل آقای روحانی خیلی عالی و قابل قبول بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
11
زنده باد شیخ دیپلمات.به این میگن نرمش قهرمانانه
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
9
رئیس جمهمور نماینده فرهنگ و تمدن یک ملت است این را میتوان یک سخنرانی خوب و دیپلماتیک دانست .
Ali
|
GERMANY
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
8
با سلام
این نشانه هم گرائی بالای ایشان و در نتیجه ایجاد امید در دل ملت ایران شده، نه همچون گذشته صرفا واگرا و خود محور. مطمئن هستم مشکلات با سرعت زیادی به لطف خدا حل خواهد شد. انشاء ا...
شیخ حسن خدا نگهدارت ، موفق باشید
pili
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
16
صحبتهای آقای روحانی را در سازمان ملل به صحبتهای آقای احمدی نژاد مقایسه کنید. آقای روحانی پیام صلح و آرامش می دهد و آقای احمدی نژاد پیام تنش و درگیری به دنیا مخابره می کرد. واقعا" تفاوت از زمین تا آسمان است. ان شاء الله آقای روحانی موفق باشند.
هدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
20
سخنرانی نسبتا خوبی بود ولی خیلی قسمتهایش در مورد ایران بیشتر مصداق داشت، آنجا که حرف از مبارزه با افراطی گری، احترام به آزادی بشر و... می گفت، باید ایران اول از خودش شروع کنه
ماندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
0
11
انتخاب چرا تحلیل نکردی سخنرانی رو؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
18
درورد بر سید بزرگ خاتمی که به ما یاد داد با آرامش و صبر میتوانیم به خواسته هایمان برسیم و درورو بر مرد اعتدال روحانی باید با صبر و متانت به آرمانم برسیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
7
11
مچچچچچچچچچچچچچچچچچچچکریم
یاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
10
به اعتقاد من اگه خدا بخواهد فرجی در را است دوستان آینده روشن است و جوانان ما منتظر روزهای بهتری باشند سخنرانی آقای روحانی و برخورد جوامع بین الملل و علی الخصوص آمریکا نوید روزهای خوش را می دهد
به امید ایرانی آباد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
10
بیاناتشون خیلی زیبا بود اما به راستی چرا کشورهای جهان صلح رو جایگزین جنگ نمیکنن؟ مگر میشه کسی جنگ رو بیشتر از صلح طلب کنه.
درخواست های جناب رئیس جمهور یکمی آرمان گرایانه بود چون جنگ منافع قدرتهای جهانی رو تامین میکنه.
ولی احسنت به ایشون که اینقدر عالمانه و با سیاست صحبت کردند و جای هیچ بهانه ای برای هیچ کشوری نگذاشتند.
به امید کامیابی
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
20
13
با سلام
بعنوان کسی که به دکتر جلیلی رای داده است.
از رئیس جمهور عزیز دکتر روحانی به خاطر سخنرانی انقلابی متشکرم.
درود بر جمهوری اسلامی ایران
درود بر ملت بزرگ و صلح جوی ایران اسلامی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
9
14
بیاناتشون خیلی زیبا بود اما به راستی چرا کشورهای جهان صلح رو جایگزین جنگ نمیکنن؟ مگر میشه کسی جنگ رو بیشتر از صلح طلب کنه.
درخواست های جناب رئیس جمهور یکمی آرمان گرایانه بود چون جنگ منافع قدرتهای جهانی رو تامین میکنه.
ولی احسنت به ایشون که اینقدر عالمانه و با سیاست صحبت کردند و جای هیچ بهانه ای برای هیچ کشوری نگذاشتند.
به امید کامیابی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
6
در سخنرانی احمدی نژادوروحانی یک هدف مشترک وجود داشت وآن دفاع از حقانیت ایران در برخورداری از انرژی هسته ای بود ولی تفاوت ادبیات این دو از زمین تا آسمان است .حکایت بشین وبفرما وبتمرگ است با یک هدف وبا ادبیات متفاوت.....سخنرانی روحانی برای ملتش سربلندی را به ارمغان اورد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
16
3
جاي آمريكايي ها يك پيرزن حدود 90 ساله نشسته بود ، رئيس جمهور يا امورخارجه آمريكا عوض شده ؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
19
خیلی بهتر از سخنان رئیس جمهور قبل بود اصلاً قابل قیاس نیست ولی یه کم انتظار داشتیم که ساده تر و کلی تر بیان شود و برخی از کلمات اضافی و فلسفی حذف شوند و به جای آن از تمدن ایران و ایرانی -گفتمان صلح در راستای گفتگوی تمدنها نیز اشاره نمایند.
كووووورش بزرگ
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
6
6
هم سياستتون هم لحن كلامتان مايه افتخار ماست
معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
4
13
.سخنراني آقاي روحاني ميتوانست بهتر از اين باشد
ma sana
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
7
3
واقعا عالی بود، سخنرانی یه دیپلمات تمام عیار، دست مریزاد انشالله خدا حفظتون کنه و همیشه کمکتون کنه، پیروز باشید..
فقط یه سوال واسه من پیش اومد! چرا دیشب تلویزیون که نشون میداد فقط آقای روحانی رو نشون میداد ولی صندلی ها و حضار و اصلا نشون نداد، من تا الان که عکسا رو دیدم نمیدونستم صندلیا خالین یا نه! چراااااا
کاربر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
19
من یه کم انتظارم بیشتر بود
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
7
8
رییس‌جمهور عزیزم دعای خیر همه ملت پشت و پناهت.
اشتباه بزرگی کردم به آقای روحانی رای ندادم ولی خداروشکر ایشون رییس‌جمهور شدن. ایشالا تا آخر همینطور باشند.
خدا یارتون باشه.
روحانی مچکریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
8
10
سخنان آقای روحانی بسیار ظریف ،متین و قابل تامل است
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
9
همینکه آقای روحانی مودب و با شخصیت هستند بسیار خوشحالیم
بیدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
2
25
زمانی وزیر فرهنگ مصر در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید "چه شد که مصر زبان مادری خود را از دست داد و تسلیم زبانِ عربی شد، ولی ایران همچنان زبان خود را حفظ کرد." پاسخ داد: "ایران فردوسی را داشت و ما نداشتیم." (مقدمۀ کتاب «فردوسی و شاهنامه» نوشتۀ آلکسی آرکادویچ استاریکوف، ترجمۀ رضا آذرخشی، ص 7)
نظرات بینندگان