arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۱۰۸۹
تعداد نظرات: ۹۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲

پاسخ زیباکلام به شریعتمداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک استاد دانشگاه تاکید کرد: مخالفت‌ها با تمام تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای بهبود رابطه با آمریکا از سر غیظ و غضب است و طرح اتهاماتی همچون امتیاز دادن نقد و عدول از مواضع اسلامی و انقلابی ذره‌ای با واقعیت همخوانی ندارد.

صادق زیباکلام، با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با فرارو درباره واکنش‌ها نسبت به تلاش‌های دولت روحانی برای بهبود مناسبات با آمریکا گفت: معتقدم که اصولگرایان تندرو و در مجموع جریانات رادیکال محافظه‌کار یا راست که روزنامه کیهان هم بخشی از آن‌ها محسوب می‌شود و بخشی دیگر از آن‌ها هم‌‌ همان کسانی هستند که به مراسم استقبال رییس جمهوری می‌روند و لنگه کفش و سنگ و تخم مرغ به خودروی حامل منتخب مردم ایران پرتاب می‌کنند، شتر را گم کرده اند و به دنبال افسارش هستند.

این کار‌شناس روابط بین الملل افزود: یک آمار سرانگشتی نشان می‌دهد که مردم کوچه و بازار، کسبه و تجار، دانش آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف جامعه از فرودستان تا فرادستان همه همچون سال‌های ابتدای انقلاب قائل به تداوم دشمنی ایران با آمریکا نیستند.

وی ادامه داد: بنده آقای شریعتمداری و یا سایر همفکران ایشان را دعوت می‌کنم تا در دانشگاه تهران و یا هر دانشگاه دیگر حضور پیدا کنند و با هزینه بنده یک نظر سنجی برگزار می‌کنیم تا متوجه شویم که این ادعا چقدر با واقعیت همخوانی دارد که جوانان و دانشجویان ما دیگر موافق دشمنی با آمریکا نیستند و شعار مرگ بر آمریکا را واجب نمی‌دانند و تلاش‌های آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران برای بهبود رابطه با آمریکا را خیانت محسوب نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: البته ممکن است آقای شریعتمداری و همفکران ایشان مدعی شوند که این دانشگاه‌ها دست پروده شما غرب زده‌ها است و نظرسنجی در آن از وجاهت لازم برخوردار نیست که بنده در پاسخ می‌گویم که آماده‌ام باز هم با هزینه شخصی به دور افتاده‌ترین روستای کشور و حتی به شهری همچون قم به عنوان مذهبی‌ترین شهر ایران برویم، نظر سنجی را در آنجا برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اصلا چرا نظر سنجی بگذاریم مگر نه اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی این اجازه را داده است که در موارد حساسیت برانگیز و مهم می‌شود تصمیم گیری‌ها را به رای مردم و یا رفراندم گذاست چرا آقای شریعتمداری و همفکرانش از به رفراندم گذاشتن طرح پایان دادن به دشمنی و ضدیت با آمریکا استقبال نمی‌کنند.

زیباکلام گفت: بنابراین مخالفت‌ها با تمام تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای بهبود رابطه با آمریکا از سر غیظ و غضب است و طرح اتهاماتی همچون امتیاز دادن نقد و عدول از مواضع اسلامی و انقلابی ذره‌ای با واقعیت همخوانی ندارد و این تلاش‌ها یقینا در چارچوب‌‌ همان «نرمش قهرمانه» و با هماهنگی با مقامات عالی نظام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه «بنده قصد آن ندارم به جزء جزء اتهامات بی‌پایه و اساس حسین شریعتمداری به رییس جمهور منتخب مردم ایران پاسخ دهم هر چند برای آن‌ها پاسخ‌های متقن و دقیقی وجود دارد» گفت: بنده این آمادگی را دارم که آقای شریعتمداری در هر کجای که مناسب می‌دانند حاضر شوم و در مناظره‌ای رو در رو به این اتهامات پاسخ دهم اما چون مطمئنم چنین مناظره‌ای برگزار نمی‌شود در برابر تمام اتهاماتی که از روزنامه کیهان مطرح شده است و در برابر تمام اعتراض‌های کسانی که به فرودگاه مهرآباد رفتند و لنگه کفش به خودروی رییس جمهوری ایران پرتاب کردند تنها یک سوال مطرح می‌کنم و درخواست دارم و لطف کنند به آن پاسخ دهند که ضدیت با آمریکا در این ۳۴ سال گذشته چه نفعی برای مردم کشورمان داشته است و این ضدیت تا چه اندازه منافع ما را تامین کرده است.

این استاد دانشگاه افزود: اگر این افراد توانستند تنها یک مورد را به عنوان منافع و یا دستاورد دشمنی و ضدیت ایران و آمریکا در طول سال‌های پس از انقلاب مطرح کنند بنده اسمم را عوض می‌کنم چون چنین دستاورد و منافعی برای مردم ایران وجود ندارد هر چند این دشمنی و ضدیت برای عده‌ای خاص در ایران منافع شخصی و گروهی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: هر چه این افراد ناتوانند در برشمردن منافع مردم ایران در ضدیت و دشمنی با آمریکا، بنده در مقابل می‌توانم دو جین از صدمات و لطماتی که این دشمنی و ضدیت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است را بر شمارم.

زیباکلام تصریح کرد: کیهان ارگان تندرو‌ها مدعی شده است که آقای روحانی در سفر به نیویورک امتیاز نقد داده است و در ازای آن امتیاز نسیه گرفته است که سوال من از آقای شریعتمداری این است که چه امتیاز نقدی داده شده است در این سفر. جز این است که آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری که بیش از ۶۰ رصد آرای مردم را کسب کرده‌اند موضع مردم ایران را که ما با هیچ کشوری به خصوص آمریکا سر دشمنی نداریم و به دنبال تخاصم با آن‌ها نیستم، مطرح کرد.

وی تاکید کرد: آقای روحانی در سفر ۵ روزه خود اگر امتیازی داده باشد - که آن هم بد نیست چرا که عرصه دیپلماسی عرصه بده بستان است – در ازای آن دستاورد بزرگی کسب کردند که این دستاورد در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ انعکاس یافت این در حالی است که دولت مورد حمایت تندرو‌ها و ارگان آن در طول ۸ سال گذشته ذره‌ای از این دستاورد‌ها را که ظرف کمتر از ۵ روز به دست آمد را نتوانستند کسب کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این را که دولت گذشته ظرف ۸ سال هیچ دستاوردی را نداشت را تنها صادق زیباکلام غرب زده نمی‌گوید، این را علی اکبر ولایتی اصولگرا در جریان مناظره‌های انتخاباتی خرداد ماه سال ۹۲ خطاب به آقای جلیلی مطرح کرد که دولت و هیات مذاکره کننده تحت حمایت ایشان هیچ دستاوردی برای کشور نداشتند.

زیباکلام در ادامه گفت: در سرمقاله کیهان آقای شریعتمداری مدعی شده‌اند چرا آقای روحانی در پاسخ به خبرنگار سی. ان. ان که نظر ایشان را درباره «هولوکاست» پرسیده بود، گفتند؛ «من دیپلمات هستم و نه مورخ و دراین‌باره - هولوکاست - باید مورخان نظر بدهند.» و چرا در ادامه پاسخ خود اضافه نکرده‌اند «البته تعجب می‌کنم که چرا به هیچ مورخی اجازه تحقیق و بررسی در این زمینه داده نمی‌شود.»

وی تاکید کرد: بنده در پاسخ به ایشان می‌گویم اگر در غرب اجازه داده نمی‌شود که درباره هولوکاست تحقیق شود در همین ایران هم اجازه چنین تحقیقی نمی‌دهند چرا که بنده به عنوان یک استاد دانشگاه کتابی نوشتم تحت عنوان «تولد اسرائیل» حدود چهار سال در وزارت ارشاد دولت آقای احمدی‌نژاد اجازه انتشار آن داده نشده است.

این کار‌شناس سیاسی ادامه داد: بنده در این کتاب ریز به ریز پرداخته‌ام که هولوکاست واقیعت بوده یا افسانه و چرا غرب اجازه تحقیق درباره آن را نمی‌دهد اما در ایران که از غرب این توقع را دارد که مانع از تحقیق درباره هولوکاست نشود مانع از انتشار این کتاب شده‌اند.

وی در خاتمه گفت: آقای شریعتمداری مدعی شد‌اند که آمریکا نیاز مبرم و حیاتی به مذاکره برای مذاکره با ایران دارد که خنده دار‌ترین ادعایی است که می‌توان مطرح کنند. آخر آمریکایی‌ها چه نیازی برای مذاکره برای مذاکره با ایران دارند، چه فشاری روی آن‌ها است که آن‌ها را وادار کرده است که مذاکره برای مذاکره با ایران را دنبال کنند، آیا غیر از این است که اگر مذاکره برای مذاکره‌ای هم میان دو کشور شکل بگیرد این ایران است که متضرر می‌شود. مگر آمریکایی‌ها زیر تیغ تحریم و فشار اقتصادی هستند.

آخر این چه ادعای مضحک و خنده داری است که مطرح می‌شود. عیبی ندارد اگر می‌خواهید چنین ادعاهایی را مطرح کنید اشکالی ندارد و این حق وجود دارد که هرکسی هر اظهار نظر ولو غیر واقعی را مطرح کنند اما آقایان ادعا‌ها را به مردم تعمیم ندهند و مدعی نشودند که مردم هم با چنین نظراتی موافق هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۱۸۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
1431
39
قای زیبا کلام مناظره های شما را دیده ام که در آن هر کجا کم می آورید از مغلطه و سفسطه استفاده میکنید
و همینطور که در این مصاحبه معلوم است ایشان به وفور از مغلطه حمله به شخص استفاده کرده است
----
اگر آزادی بیان را قبول دارید این نظر را منتشر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
مغلطه و سفسطه کجای این متن استفاده شده این واضح ترین پاسخی است که به حسین شریعتمداری و امثال شما داده شده است
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
حسين اقا شما هم اگر به ازادي بيان اعتقاد داريد به منفي هاي نظرتون تعظيم کنيد و مغلطه نکنيد
hamed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
انتخاب که قطعا منتشر میکنه مثل سایتهای شما نیست ... ولی شما منفی ها رو هم باید به تنت بمالی دیگه
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
حسین جان به نظرم نام شما خیلی آشناست؟؟!! ببینم نام شما را من کجا دیدم . آهان حاج آقا حسین شریعتمداری، میگم آخه اسمت خیلی آشناست.
سید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
سلام جناب حسین آقا
ابتدا نظر شما را به تعداد منفی های داده شده به نظر جنابعالی دعوت میکنم.
شما که به آقای زیباکلام ایراد میگیرید و عنوان مغلطه را بکار میبرید آیا در مناظره های آقای شریعتمداری نیز حضور داشته اید؟ قلم کیهان وسرمقاله های تند و تیز و در اکثر مواقع تفسیرهای غیر منصفانه و بدون مدرک و دلیل وبر اساس احساسات یک نویسنده تندرو نوشته میشود را خوانده اید؟
آیا خود شما به همین آزادی اندیشه وآزادی بیان حتی جهت مخالفان اعتقاد دارید؟ اگر جواب بلی است پس چرا همفکران جنابعالی و آقای شریعتمداری با لنگه کفش تخم مرغ و.. به اسقبال رئیس جمهور منتخب مردم ایران رفتند؟
مهدي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
آزادي بيان و حالشو ببر .يه نگاه به منفي هات بندازي بد نيستا!
جهان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
آقاي حسين فکر کنم تعداد مثبت ها جواب افرادي را که مثل شما فکر مي کنند را داده اند.
محدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
مخالفت بیش از هزار نفری با نظر شما کاملا مشخص میکند که این شما هستید که مغلطه میکنید یا اینکه اصلا نمیدانید معنای مغلطه چیست !!
واقع بین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
حسین آقای عزیز و محترم و طرفدار برادر حسین، ممکنه تعداد امتیاز های منفی به نظری که داده ایرا با تعداد امتیاز های مثبت داده شده یک مقایسه ای بکنی و لطف کنی در محل پاسخ همین نظر اول خودت جواب منو بنویسی ؟
اگه بنویسی ممنوت میشم اگه هم ننوشتی باز هم خوشحال میشم چون معلوم میشه مقایسه تعداد نظریاتی که مردم داده اند انشاء الله برایت درسی شده باشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
از منفي هايي كه به حرفت دادند معلومه!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
با منفی خوردن نظرت جوابتو گرفتی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
دوست عزیز اگر دکتر زیباکلام به قول شما سفسطه میکنه ،به نظر من خیلی بهتر از شریعتمداری و امثال آن است که تهمت خیانت به کشور و دریافت رشوه از خارجیان را به انقلابی ترین شخصیتهای جمهوری اسلامی می زند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
بابا خود آقای روحانی گفت اوباما درخواست مذاکره داشته پس این حرف شریعتمداری که " آمریکا نیاز مبرم و حیاتی به مذاکره برای مذاکره با ایران دارد" درسته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
آقای زیبا کلام ما هم می تونستیم مثل عرب ها باشیم ولی غیرت ایرانی که از نسل کوروش و آرش و رستمه به اون اجازه نمیده که در مقابل بعضی چیزها ساکت باشه البته ممکنه بعضی ها از نسل شاه سلطان حسین و پادشاهان سست عنصر باشن
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
دیدی که منتشر شد اما نمیدونم با این همه منفی چه جوابی داری!!!!
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
سلام

حسین جون من هم قبلا مانند شما فکر می کردم ولی هرچه به سن ودانش من افزوده شد از این افکار و تعصب کور کورانه دور شدم .امیدوارم روز به روز افراد معتدل در این مملکت بیشت و بیشتر شود.انشا.الله
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
19
1054
حسین شریعتمداری نا خواسته،پا به پای اسرائیل با دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور محبوب مخالفت می کند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
اگه صحبت آقاي زيبا كلام مغلطه است پس صحبهاي شريعتمداري چيست؟
شاهین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
مطمئنی ناخواسته است؟!!
کرمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
17
928
احسنت به آقای زیبا کلام.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
933
23
به نظر من 5+1 همون استعمارگران سابق هستند که نه تنها دلشان به حال ما نسوخته بلکه تا آنجا که میتوانند میخواهند از ما ملتی پیرو مطلق سیاست هایشان بسازند و هر چه خواستند ما نتوانیم نه بگوییم مثل عربستان سعودی, اگرچه عربستان از نظر پول و ثروت هیچ مشکلی نداره اما مجبوره همیشه پیرو آمریکا باشه, هیچ استقلالی نداره, تا کی میخواهیم دنبال آمریکا برویم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
الان مگه ما دلمون به حال کشور های دیگه میسوزه مگه ما دنبال منافع مثلا آلمان و فرانسه هستیم . تو ادبیات سیاسی این مسائل وجود نداره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
خوش به حالت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
مگه شک داری که کسی دلش بحال کسی نسوخته؟ عزیزم همه در تعاملات بین المللی منافع ملی خودشون را می بینند. اما درد اینجاست که تندروهای افراطی چون حسین آقا تنها چیزی که برشون اهمیت نداره منافع ملی و مصالح ملت است! با یک تفسیر و برداشت غلط از دین دارند با همه ستیزه می کنند. مگه مذاکره و گفتگو شاخ داره؟ مگه ما نمیتونیم با دنیا با درایت و هوشیاری حرف بزنیم و به منافع خودمون برسیم؟ راستی چرا حسین آقا و نتانیاهو و شاه عربستان سه نفری هم ساز و هم نوا از حرکت روحانی عصبانی هستند؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
یکی هست به من بکه آخه چرا نظر شریعتمداری ، عربستان ، شیخ نشین های حوزه خلیج فرس و صد البته اسرائیل اینقدر در این مورد به هم نزدیک است ؟
Rasoul
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
دوست عزیز درسته اینها بدنبال منافع خودشونند،ولی دیپلماسی یعنی چی؟اگه نتونی از طریق دیپلماسی از حق ملتت دفاع نکنی بازی رو باختی،هر جور دیگه بازی کنی باختی،حالا چه قهر .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
13
707
احسنت جناب زيباكلام،
واقعا حرف خيلي از مردم رو زديد،و واقعا بايد جواب اين تندروها را داد!يكي مانند شما و يا جناب اقاي جواد اطاعت.
عابد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
731
24
صادق جان اگر انقلاب ما اهدافش مثل آمریکا بود حرفتان درست بود ما با آمریکا بر سر اسراییل در تقابل هستیم که به فرموده ی قرآن دشمن ترین دشمن مسلمانان یهودیان هستند یا باید دینمان را بگذاریم کنار یا باید مقاومت کنیم تا پیروزی اسلام البته ناتوانی آمریکا در حمله به سوریه نشان از عزت ایران دارد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
بعضی افراطیون طوری صحبت میکنند که گویی اسلام بابی جز جهاد ندارد. هدف انقلاب اسلامی پیاده سازی اسلام ناب در ایران و انتشار آن بود که میتوان با برقراری رابطه سازنده با دنیا به سمت آن حرکت کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
عابد عزیز، شما پیام حضرت آیت الله جوادی آملی را دیروز خوندی؟! ایشون فرمودند این مذاکره تلفنی به برکت خون شهیدان بوده که عزت و آبرومندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد! حالا تو کاسه داغتر از آش هستی؟! نکنه این عالم بزرگوار را قبول نداری و ... لا اله الا الله
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
آقا جان برو منفی هاتو بشمار
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
راستی دوستان اگر کمی اهل مطالعه باشند اونم نه در حد حرفه ای ! در حد کتاب های تاریخ دوره دبیرستان خودمون ..! ببینند چه ضربات هولناک و ویران کنندهای در این چند صد سال از روس ها دریافت کرده ایم .
احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
تا جایی که من به یاد دارم پیامبر هم در مواردی که لازم بود با این "دشمن ترین دشمن مسلمانان" صلح می‌کرد ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
12
697
من اهل قم هستم دقیقا ایشان راست میگویند که در مذهبی ترین شهر ایران یعنی قم هم اکثریت بسیار بالایی حتی در بین حوزویان از برقراری این رابطه که منجر به عزت شیعیان و ایرانیان در جهان میشود خوشحالند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
من هم جوانی قمی هستم. هرجا صحبت از این مسئله است ،در خانواده، سرکار ، با دوستان اکثرا موافق رابطه دوستانه و به دور از تنش هستند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
بزرگوار تو هم نظر خودت رو به دیگران تعمیم نده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
بنده بعنوان یک روحانی این صحبت را ائید می کنم مومن باید کیس باشد و بداند کی و کجا چه انجام دهد هرچه به نفع دین و مذهب و استقلال کشورمان باشد همان صحیح است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
12
550
استاد زیباکلام واقعا کلامت زیباست و بر دل می نشیند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
12
437
مردی دکتر عاشتم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
8
503
آقای زیبا کلام چرا وقت خود را با اباطیل کیهان تلف میکنید
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
10
395
قربون دهنت
بهومن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
12
402
شیر مادرت حلالت جناب صادق خان زیباکلام.
حرف حق جواب ندارد،به مولا مو لای درز تک تک کلمات که هیچ لای تک تک حرفهایت هم نمیرود.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
474
29
اوباما در سخنرانیش گفت ایران باعث کشته شدن مردم و نظامیان آمریکایی شده. که دروغ مطلقه حتما ماجرای ناو وینسنس رو فراموش کرده, بهتر بود آقای روحانی در مقابل این دروغ های بزرگ موضع میگرفت
ناکتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
510
17
آقای زیبا کلام بهتره از سرنوشت عراق عبرت بگیریم که دوستی آمریکا دوستی خاله خرسه است. آمریکا به ظاهر دوست عراق است اما در باطن هم از گروه های تروریستی که باعث ناامنی عراق میشوند حمایت میکند و هم داره خیلی آرام عراق رو تجزیه میکنه که قدم اولش رو با ایجاد کردستان عراق برداشت.
پاسخ ها
نا شناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
اگه کشور ما رو یکی مثل صدام حسین اداره می کرد این قیاس شما درست بود.ولی الان امریکا نمی تونه با ایران فعلی با این همه یکپارچگی و وحدت یه همچین کاری کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
487
12
قران کریم میفرماید آنها هرگز دست از تعقیب شما بر نمیدارند تا شما را از دینتان باز دارند. حکایت ما با آمریکا همین است اگه حتی باهاش رابطه برقرار کنیم دنبال سلطه بر ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
ببخشید این تفسیر شما که آیه شریفه اشاره به رابطه ایران و آمریکا دارد از کدام کتاب معتبر تفسیر است؟! آقا دین اسلام حساب و کتاب داره این جوری نیست که هر کی بیاد مفسر قرآن بشه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
نه عزیزم، شما دین را وارونه فهمیدی! عینکت دلت را پشت و رو کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
قران را وسیله نکنید
لطفا پاسخ بدید که فرق آمریکا با انگلیس چیه؟ با انگلیس هم رابطه داشته ایم و هم به دنبال افزایش سطح روابط هستیم؟ و حتی از حمله به سفارتش اظهار پشیمانی می کنیم!!!!
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
479
12
دشمنی با آمریکا خیلی هم دستاورد داشته, ناتوانی در شکستن محور مقاومت در سوریه یکی از این دستاورد هاست. شکست اسراییل در جنگ 33 روزه دستاورد بزرگی بود که در تاریخ ماندگار شد.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
304
22
اللهم انا نشکو فقد نبینا و قله عددنا و کثره اعدائنا
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
12
381
ایول داری دکتر
عبدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
3
می توان مذاکره داشت واز مواضع عدول نکرد؛ادبیات امثال شریعتمداری دیگر جایگاهی ندارد؛گرچه نباید زیاد ذوق زده شویم.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
3
امیدوارم روزی همه از جمله آقای شریعتمداری قدر امثال دکتر زیبا کلام رابدانند تا منطقی صحبت کردن در جامعه ما نهادینه شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
2
0
حرف هاي آقاي شريعتمداري منطقي تر وبا توجه به استاد و مدارك بود و ايشون بنظرم رو هوا حرف ميزنه
صدرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
1
1
هم افراط و هم تفریط ، هردو محکومند و خطرناک. مقام معظّم رهبری فرمود : "نرمش قهرمانانه" ؛ این عبارت دقیق ، مفهومش میانه روی و اعتداله آقایان تندرو! بس کنید تروخدا!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
درود بر استاد زیبا کلام
درود بر ملت بزرگ ایران و خالق حماسه 24 خرداد 92
درود بر رییس جمهور منتخب و دکتر ظریف این توانای عزیز عرصه سیاست خارجی
حرف دل میلیونها ایرانی را به نحو شایسته ای بیان نمودی دکتر عزیز دست مریزاد
این گندم نماهای جو فروش دیگر حنایشان رنگی ندارد و در بین اکثریت مردم جایی ندارند
سید علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
2
انتخاب جان خواهش میکنم منتشر کنید تا شاید از طریق سایت شما بتونم جواب سوال خودم رو بگیرم .

یک نگاهی به جبهه مخالفان مذاکره و آشتی ایران با آمریکا بندازید !
اسرائیل - جمعی از کشور های اتحادیه عرب - روسیه - افراطیون و تندروها (که تعدادی از آنها رو در فرودگاه زمان بازگشت روحانی دیدیم) -چین - جمعی از ثروتمندان داخلی

دلیل این همسویی چه می تواند باشد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
آقای زیبا کلام همیشه اصل مطلب را واضح و روشن بیان می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
آقاي دكتر حرف شما كارشناسانه است.
متاسفانه اين جماعت هميشه با اينگونه نظرات و استفاده از نقاط ضعف موجود چنين استدلال هايي را مطرح ميكنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
جناب آقای زیبا کلام همانطور که همه ی مردم و جامعه دانشگاهی مستحضر هستند امروزه هر کاری نیاز به علم خودش دارد و کسی که علم کاری را ندارد با ارائه نظر فقط خودش و شخصیتش را نزول میدهد ولی متاسفانه کیهان در هر مسئله ای اظهار نظر میکنه و خودشو تو چشم اهل دانش خوار میکنه...
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
3
متاسفم براي افكار سياه و تندروي بعضي از افراد.. آقاي عابد شما فرمودين كه دوشمنان ما يهوديان هستند ... خواستم ياداوري كنم كه افراد زيادي از هموطنان عزيز ما هم يهودي هستند و حتي نماينده مجلس هم دارن در مجلس شوراي اسلامي و كنار ما در همسايگي منزل هاي ما زندگي ميكنند .. خجالت بكشيد ازين افكار شيطاني خود ... احترام به انسانها را از همين آيات زيباي خدا ياد بگيريد نه فقط در قرآن به دنبال دوشمن براي مبارزه و كشتن بگرديد ... شما و تمامي افرادي كه عقايدي مثل شما دارند بايد از مرديم شريف و بزرگوار ايران عذر خواهي كنيد .. من خودم خاندواده شهيدم و خودم عاشق ايران و ايراني هستم و به تاريخ و تمدن بزرگ كشورم و مردم افتخار ميكنم و با اقتخار ميگويم كه در راه استقلال كشورم شهيد تقديم به مردم ايران كرديم .. اما از سياست اعتدال به شدت حمایت می کنم.
پاسخ ها
سعید 1973
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
علی جان خیلی از افرادی که اول حرف می زنند بعد فکر می کنند لطمه خوردیم فرد مورد نظر شما هم یکی از آنها
دكترسيف الرضا شهابي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
1
0
ضمن احترام به اقايان زيبا كلام وشريعتمداري .خواستم بدانم اگر بفرموده جناب زيبا كلام مخالفت با امريكا هيچ نفعي براي ما نداشت مي خواهم بدانم دوستي ورابطه با امريكا چه نفعي دارد.چرا اين نفع به محمد رضا پهلوي وحسني مبارك كه هردو بيشترين ومحكمترين روابط را با آمريكا داشتند نرسيد وهرد و سرنگون شدند
صابر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
5
اخه كسي هم پيدا ميشه روزنامه كيهان بخونه!!
پاسخ ها
سعید 1973
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
من کیهان میخرم اما نمیخونم باهاش شیشه تمیز می کنم یه مدته خوب تمیز نمی کنه دیگه نمی خرمش
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
رابط داشتن دلیل بر دوستی نیست هر کشوری در برقرای رابطه به فکر منافع ملی خود هست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
زنده باد به کلام زیبایت آقای دکتر جدا که زیبا کلامی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
جناب آقای زیبا کلام تک تک سخنان شما درست ولی مطمئن باشیداین تندرو ها با منطق هیچ سر و کاری ندارند..........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
مگر تیراژ کیهان چقر است ؟
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
1
52
امثال اینها ها یاد و خاطره خوارج را به شدت زنده نگه داشتن........ این لطف خداست که با حضور این آقایان پی به مظلومیت علی (ع) ببریم
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
5
فقط ميدانم كه اسرائيلي ها خيلي از مذاكره ناراحت هستند.فقط ميدانم چينيها كه نفت ما را ميگيرند و پولش را نمي دهند و ميگويند فقط كالا ببريد خيلي ناراحت هستند.فقط ميدانم روسيه كه هميشه با آمريكا در تضاد و رقابت بوده و هميشه با آمريكا سر يك ميز مينشينند و از منافع ونظراتشان دفاع ميكنند خيلي ناراحت هستند.فقط ميدانم كه كشورهاي عربي كه سعي در تخريب چهره ايران و شيعه دارند خيلي ناراحت هستند.فقط ميدانم كساني كه منافعشان در تحريم و جنگ و ...خلاصه در آب گل آلود هست خيلي ناراحت هستند.
فقط ميدانم خيلي از دشمنان كه لباس دوست پوشيده اند خيلي ناراحتند
بهر حال هرانسان عاقلي ميداند كه قهر و خالي كردن ميدانتفاوت دارد با اينكه با آرامش حرف بزني از منافع خود زيركانه دفاع كني
پاسخ ها
سعید 1973
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
آفرین حامد جان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
افكار پوسيده طالباني را نميتوان با حرف منطقي عوض كرد
هميشه افكار عمومي بايد ملاك باشد نه نظرات شخصي عده اي متحجر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
استاد ارجمند از آقای شریعتمداری که منافع ایشان وگروهش در گرو همین تندروی هاست بیش از این انتظار نداشته باشید.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
اقای زیبا کلام
کلیه حرفهای شما حرف دل همه قشر تحصیلکرده ایران هست
با هربار خواندن حرفهای شما آرزو میکنم کاش من دانشجو بودم و شما استاد من میشدین
ضرغامی ثابت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
اقای زیبا کلام من بعنوان یک شهروند قمی از شما با ان جوابیه زیبایتان تشکر میکنم و تائید مینمایم از این برخورد رئیس جمهور حتی روحانیت قم هم حمایت میکنند شما نگران مقاله شریعتمداری نباشید چون گفته های ایشان خریداری در بین مردم ایران ندارد
یک خواننده سایت انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
انتخاب عزیز، آیا برای بررسی و اتشار نظریات خوانندگان به این مطلب کم کاری میکنید یا ملاحظه کاری ؟ چون الان که ساعت 11 صبحه آخرین نظری را که در سایت گذاشته اید مربوط به نظریست که ساعت 2 و 4 دقیقه صبح امروز برایتون ارسال شده یعنی مربوط به 9 ساعت قبل.
اگه دوست داشتی همین پیام را هم یرای خوانندگان علاقه مند انتخاب که خوشبختانه بخاطر صداقت رسانه ای انتخاب کم هم نیستند رو هم در سایتت بگذار
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
12
1
من که در متن فوق حتی یک پاسخ منطقی و مستدل ندیدم. هر چه بود مغلطه و سفسطه است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
2
اقای شریعتمداری کی می خواهید قبول کنید که شکست خوره اید. جناب شریعتمداری مردم به دکتر روحانی رای دادند تا این افراط گری ها و بی تعقلی ها را از بین ببرند.
روحانی مچکریم
منطقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
3
منصفان بدانند پیامبر اسلام برای حفظ دین وعزت اسلام باکفار مکه صلح حدیبیه بست وازسفرحج دست کشیددران شرایط.با یهود قراردادبنفع اسلام بست.با نصاری(مسیحیان)به توافق رسیدن بنفع اسلام ومسلمانان.ایا پیامبربالاترین انسان دلسوز انسانیت واسلام نبود؟پس الگو از پیامبر طبق کلام قران بگیرید وگروهی وشخصی عمل نشود.اساس اسلام برانسانیت وحق است فارغ از رنگ ولباس ودین ظاهری.پس همه بسمت اعتدال وانسانیت وادب
setare
|
UNITED KINGDOM
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
3
من به آقای روحانی رای نداده بودم.اما دوره ی بعد حتما به ایشون رای میدم.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
2
0
آقای زیبا کلام ظاهرا فکر می کنند که این ملت ایران است که دشمن آمریکاست که حالا بخواهد به دشمنی تداوم بخشد یا به آن پایان دهد.ملت ایران ذاتا و به خودی خود نه دشمن آمریکا بوده و نه هیچ کشور دیگری(اسراییل به حساب نمی آید) بلکه این آمریکاست که بعد از انقلاب دشمن سرسخت ایران شده وبه هر نحوی که می تواند می خواهد باعث سرنگونی نظام اسلامی شود که شکرخدا تا حالا هم هیچ غلطی نتوانسته بکند پس دشمنی ایران با آمریکا نتیجه دشمنی آمریکا با ایران است ما که نمی توانیم با دشمن خودمان دوست باشیم.بله آقای زیبا کلام اگر آمریکا واقعا رفتارش درست شود کسی خواهان تداوم دشمنی نیست.آقای شریعتمداری هم اصلا از روی تعصب مطلب منتشر نکرده است.بلکه باید مراقب بود طوری با آمریکا رفتار نکنید که فکر کند از سر بیچارگی وبدبختی تن به مذاکره داده اید نباید عجله نکنید خوب زوایای آن را بررسی کنید شاید این یک فریب باشد که آمریکا در این مذاکرات احتمالی طوری رفتار کند که نتیجه ای حاصل نشود وبعد از شکست مذاکرات ظاهری و الکی با ایران به دنیا بگوید مذاکره مستقیم هم با ایران فایده ای ندارد و بعد هر کاری که دلش بخواهد بکند.
علي اميني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
آقاي زيبا كلام واقعآ كلمات را زيبا ميگوييد همان حرف دل بيشتر ملت است.خدا شما را بر ملت حفظ كند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
2
به نظرم آقای دکتر وقت شما گرانبهاتر از جواب دادن به این آقا ست. درصد طرفداران این تفکر به 5 درصد هم نمیرسد
یک طرفدار سایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
آفرین بر آقای زیبا کلام به نظر من بهتر است یک مناظره در سیما ترتیب داده شود و حرف دوطرف شنیده شود هر چند تند روها این کا را انجام نمی دهند
وارث
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
1
4
کاشکی یه هزار تا از این دکتر زیبا کلام ها داشتیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
ايول دكتر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
1
3
مرگ بر فتنه گر و دشمنان دولت تدبیر و امید
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
1
3
شک ندارم این چندتا نظر آخر رو که با توهماته عجیبی همراه هستش و منفی هم زیاد گرفته نوشته شخصه خوده شریعتمداریه!!
نظرات بینندگان