arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲

خانه مداحان برای انتقاد از دولت هماهنگ شده اند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری تدبیر: با آغاز ماه محرم از یک سو و اصرار برخی گروه­ها بر استفاده از شعار «مرگ بر آمریکا» در انتقاد از سیاست­های خارجی دولت از سوی دیگر این گمانه بیش از گذشته مطرح است که منبرهای محرم امسال بیش از سال­های دیگر سیاسی شود. برخی شنیده­ها حاکی است که جلسات هماهنگی بین مداحان تشکیل شده تا آنها روی منبر از سیاست­های دولت انتقاد کنند.

 «خانه مداحان کشور» به­عنوان نهادی که سازماندهی مداحان و هیئت­های مذهبی را برعهده دارد اما نگاه دیگری به دولت دارد. «جواد کریمی»، مدیر روابط­عمومی خانه مداحان کشور در گفتگو با «تدبیر» تاکید می­کند که «خط­مشی خانه مداحان خط­مشی رهبری است و دولتی را که رهبری تایید کرده است مورد تایید مداحان هم هست.»

 

- در برخی خبرها آمده است که مداحان جلسات هماهنگی پیش از محرم داشته­اند و در آن هماهنگی­هایی برای انتقاد از سیاست­های دولت صورت گرفته است. شما به­عنوان نهادی که سازماندهی مداحان کشور را برعهده دارد از برگزاری این جلسات خبر دارید؟

 

من این خبر را نه تایید می­کنم و نه تکذیب. ما خانه مداحان کشور هستیم و بارها عرض کرده­ایم که خط­مشی ما خط­مشی رهبر انقلاب است و دولتی که مورد تایید رهبری است، مورد تایید مداحان کشور هم هست. خانه مداحان هم وارد سیاست نمی­شود. وظیفه ما ساماندهی مداحان و بالا بردن سطح کیفی و علمی مداحی­هاست و به­هیچ­عنوان وارد سیاست نمی­شویم.

 

- ولی در حال حاضر مداحانی هستند که روی منبر از سیاست­های دولت و سیاستمداران انتقاد می­کنند.

 

من باز هم می­گویم که خط­مشی ما خط­مشی ولایت فقیه است. اگر عده­ای می­خواهند پایشان را جلوتر از رهبری بگذارند، این حرف دیگری است. ما معتقدیم که ولایت فقیه جایگاه امام معصوم را در زمان غیبت دارد و چنین افرادی که جلوتر از رهبری حرکت می­کنند طبق احادیث خود معصومین به هلاکت می­رسند. مداح وظیفه­اش نوکری امام حسین(ع) است و نباید وارد سیاست شود.

 

- شما به­عنوان نهادی که ساماندهی مداحان را برعهده دارید به کسانی که وارد موضوعات سیاسی و انتقاد از سیاست­های دولت می­شوند، تذکر نمی­دهید؟

 

خانه مداحان دادگاه نیست که بخواهیم کسی را توبیخ کنیم یا تذکر بدهیم اما ما کلاس­های اخلاق برای تمام مداحان برگزار می­کنیم و در این زمینه برای آنها صحبت می­کنیم. تاکنون هم کسی دولت آقای روحانی را نکوبیده است و ما در این زمینه خبری نشنیده­ایم و امیدوار هستیم که دیگر هم نشنویم.

 

- خانه مداحان کشور چه نگاهی به دولت یازدهم دارد؟

 

ببینید، ضربان قلب مداح با لب­های مقام معظم رهبری تنظیم شده است. ما نگاه­مان به لب­های رهبر انقلاب است. هم رهبر تدبیر دارند و این دولت را تایید کرده است و هم خود رئیس­جمهور روحانی است و تدبیر دارد و چون این دولت زیر سایه ولایت فقیه است ما از آن حمایت می­کنیم. 

نظرات بینندگان