arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲

سعید مرتضوی: پاداش من مدال است نه محکومیت و بازجویی/ باید ۱۰۰درصد تبرئه شوم

سعید مرتضوی پیش از ورود به دادسرا گفت: من باید در این دادگاه(پالیزدار) ۱۰۰درصد تبرئه شوم چرا که به وظیفه قانونی خود در پرونده پالیزدار عمل کرده‌ام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعید مرتضوی پیش از ورود به دادسرا گفت: من باید در این دادگاه (پالیزدار) ۱۰۰درصد تبرئه شوم چرا که به وظیفه قانونی خود در پرونده پالیزدار عمل کرده‌ام.

دقایقی پیش دادگاه پالیزدار در دادسرای کارکنان دولت آغاز شد.

سعید مرتضوی متهم این پرونده پیش از ورود به دادسرا با حضور در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: «باند پالیزدار بعد از اینکه در دادگاه کیفری استان محکوم شد، عده‌ای از متهمان آن مشغول مجازات شدند و تحمل کیفر می‌کنند».

وی افزود: در این پرونده از من و سرپرست دادسرای کارکنان دولت و همچنین بازپرس رسیدگی کننده به عنوان اتهام بازداشت غیرقانونی شکایت شد.

مرتضوی تصریح کرد: در رابطه با اتهام بازپرس در شعبه 76 دادگاه کیفری استان رسیدگی شد و وی از اتهام بازداشت غیرقانونی تبرئه شد اما به دلیل اتهاماتی همچون رفتار نامناسب و خلاف قانون به 500 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

مرتضوی تأکید کرد: همچنین معاون من از هر نوع اتهام تبرئه و قرار منع پیگرد برای وی صادر شد.

مرتضوی در خصوص علت حضور خود در دادگاه، گفت: این گروه از من به دلیل بازداشت غیر قانونی شکایت کردند و من در این جلسه حضور پیدا کردم تا پاسخ شکایت آنها را بدهم.

متهم این پرونده در خصوص روند فعالیت گروه پالیزدار گفت: این گروه با سوء استفاده از بحث تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه وارد سازمان بازرسی شدند و بسیاری از اسناد محرمانه و سری را از این سازمان خارج کردند و در منزل خود نگهداری کردند.

وی افزود: «حتی چند ماه پس از اتمام تحقیق و تفحص و بعد از مصاحبه‌های زنجیره‌ای پالیزدار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در بازرسی از منازل این باند یکی از پرونده‌های ربوده شده را پیدا کرد».

وی افزود: این افراد بسیاری از اصول اسناد پرونده را از داخل پرونده ربوده بودند و حتی بسیاری از اسنادی را که ارتباطی با تحقیق و تفحص نداشت همچون صورتجلسه‌های دادگاه انقلاب درباره بازجویی از یکی از جاسوسان شوروی نگهداری کرده بودند.

مرتضوی ادامه داد: ما باید این افراد را بازداشت می‌کردیم و از آنها تحقیق می‌شد تا پرونده کامل شود به همین جهت من به عنوان دادستان تهران به تکلیف قانونی خود عمل کردم و هیچ تخلفی از موازین قانونی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه باید 100درصد تبرئه شود، گفت: این گروه در مصاحبه‌های خود با استناد به اسناد غیر واقع بیش از 10 نفر از علما و مراجع را به اتهامات سوء استفاده مالی و اقتصادی محکوم کردند که مرحوم عسگراولادی هم جزء کسانی که از سوی این افراد به فساد اقتصادی محکوم شده بود.

وی افزود: «این اتهامات خلاف واقع بود چرا که باند پالیزدار به گزارش اولیه سازمان بازرسی استناد کرده بود در صورتی که پس از رسیدگی مشخص شد که موضوع اشتباه است».

مرتضوی خواستار رعایت عدالت شد و گفت: اگر رسیدگی منطبق بر عدل و عدالت باشد باید به ما مدال پاداش دهند نه اینکه از ما بازجویی و ما را محکوم کنند.

یکی از خبرنگاران گفت که گروه پالیزدار از این شکایت دارد که شما آنها را باند خطاب می‌کنید که مرتضوی گفت: « خطاب کردن باند مربوط به من نیست بلکه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در گزارش خود از کلمه باند برای این گروه استفاده کرده ضمن اینکه در قانون مجازات اسلامی هرگاه جرمی از سوی بیش از 3 نفر رخ دهد برای آن گروه عنوان باند تلقی می‌شود».

خبرنگار فارس پرسید که اگر اخطار دستور جلب برای شما صادر نمی‌شد بازهم به دادگاه می‌آمدید، مرتضوی پاسخ داد: من هر زمانی که بازپرس حتی تلفنی من را احضار کند حاضر می‌شوم اما دلیل عدم حضورم در دو جلسه قبل این است که به دلیل فرا رسیدن ایام عزاداری در یزد به سر می‌بردم.

وی با اشاره به اینکه اگر حکم دادگاه علیه او باشد اعتراض خواهد کرد، گفت: این حق طبیعی است که در آئین دادرسی حقوقی به متهم داده می‌شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان