arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲

اولتیماتوم به اپراتورهایی که سیمکارت بدون شناسنامه می‌دهند/ ایراد در واگذاری مخابرات/ سرنوشت ماهواره ثریا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اپراتورهایی که سیم کارت بدون شناسنامه عرضه می کنند اخطار دادیم و اگر ظرف یک مدت شناسنامه دار نکنند قطعا با آنها برخورد می کنیم.

محمود واعظی در گفت و گو با خانه ملت، درباره بی نام و نشان بودن برخی سیم کارتها، بر غیر قانونی بودن این کار تاکید کرد و افزود:  از یک ماه پیش به طور جدی این موضوع را پی گیری کردیم به اپراتورهایی که سیم کارت بدون شناسنامه عرضه می کنند اخطار دادیم و ظرف یک مدت شناسنامه دار نکنند حتما با آنها برخورد می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درادامه درباره احتمال بازگشت شرکت مخابرات به این وزارتخانه ، گفت: ایراداتی به واگذاری وجود دارد که دستگاههای نظارتی آن را مطرح کردند و هنوز هم پرونده اش باز است.

واعظی افزود: اعتقاد ما بر این است که وزارت ارتباطات  نباید تصدی گری کند و ما به دنبال این نیستیم که مخابرات به وزارت ارتباطات برگردد بلکه به دنبال این هستیم که شرکت مخابرات بر روی صندلی اپراتوری بنشیند ومانند بخش خصوصی آنچه که سیاستهای دولت است و رگولاتوری عمل می کند و به آنچه که در پروانه اش قید شده عمل کند که اگر این کار را بکنند بزرگترین حامی شرکت مخابرات ما هستیم و نمی خواهیم برگردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تنها بخشی که باید مدیریتش دست حاکمیت باشد داکت هایی است که زیر پیاده رو ها است تا همه شرکتهای خصوصی بتوانند استفاده کنند و در انحصار شرکت مخابرات نباشد.

واعظی درباره سرنوشت ماهواره ثریا، گفت: متاسفانه در گذشته بی توجهی شده و مدارهای ما از دستمان رفته که در تلاشیم اینها را احیا کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره بازگشت سازمان فضایی به این وزارتخانه،‌گفت: درباره سازمان فضایی رییس جمهور تصمیم می گیرد و ما معتقدیم همان بخشی که از وزارت ارتباطات جدا شده است برگردد./

پایان پیام

نظرات بینندگان